Šport > Moto športi
4 ogledov

Preobrat: Red Bullu FIA popustila!

webber renault silverstone 2011 EPA
V paddocku Silverstona vre, saj je FIA tik pred zdajci vnovič spremenila novo pravilo o omejitvi uporabe izpušnega difuzorja – tokrat v prid Red Bulla. "Sredi treninga smo izvedeli, da Christianovi ne bodo izgubili toliko, kot smo mislili, ker se očitno pravila lahko spreminjajo iz ure v uro," je vpričo Christiana Hornerja na novinarski konferenci besnel Martin Whitmarsh.

Pihanje izpušnih plinov skozi zadnji difuzor naj bi bilo od VN VB naprej v času, ko dirkač ne pritiska na stopalko za plin, prepovedano oziroma omejeno na vsega deset odstotkov. Če sta temu več tednov Red Bull in njihov motorni partner Renault ostro nasprotovala, pa je tik pred prvim treningom v Silverstonu prišlo do preobrata. Zaradi bojazni, da ob takšni spremembi renaultovi motorji ne bi zdržali, so ekipe, ki jih uporabljajo (Red Bull, Renault in Lotus), dobile dovoljenje, da ohranijo 50-odstotno pihanje skozi difuzor tudi v času, ko se ne pritiska na plin.

Pri Red Bullu in Renaultu so prepričani, da bo le tako sezona ostala poštena, a zdaj so vik in krik sprožili pri ekipah z mercedesovimi motorji. Govori se, da Red Bull tako ali tako ni uporabljal stoodstotne moči izpušnega difuzorja in ga ob dovoljeni 50-odstotni sprememba ne bo prav nič prizadela. Tako naj bi bil zdaj v minusu predvsem McLaren in tako sta si na petkovi novinarski konferenci Martin Whitmarsh, vodja McLarna, in Christian Horner, vodja Red Bulla, kar pošteno skočila v lase.


"To je čista zmeda. Ljudje so verjeli, da bo odslej izpušni difuzor prepovedan, ko se ne bo pritiskalo na plin. To je bil povsem jasen koncept in zdaj se je spremenil tako, da ni nikomur nič jasno. Nekaj povsem nerazumljivega je, da to izvemo sredi dneva za treninge,"
se je sicer na britansko uglajen način jezil Whitmarsh. "Poskušali bomo ostati mirni in se prebiti skozi to, a za v bodoče bo treba spremembe uveljavljati med dvema sezonama in to na jasen način." Ker pihanje skozi difuzor lahko pomeni 30, 40 odstotkov več podtlaka, ne gre za malenkostno spremembo in zato jezo razumemo.

Še najbolj se lahko strinjamo z besedami vodje Renaulta Erica Boullierja: "Charlie Whiting bo poskušal zadovoljiti vse, kolikor se bo le dalo, a zelo težko bo narediti enakovredno konkurenco." Nikar pa ne boditi presenečeni, če se bo tekom konca tedna še kaj spremenilo. Fia se je v petek pozno zvečer na polemike v paddocku že odzvala in sporoča, da bo dokončno odločitev sprejela do začetka tretjega treninga v soboto ob 11.00.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.