Svet
9113 ogledov

Meta opozarja evropske uporabnike: slabo se vam piše

Meta Facebook Profimedia
Meta (Facebook, Instagram) opozarja, da bodo evropski uporabniki kmalu precej trpeli. Analitiki v tem vidijo ščuvanje uporabnikov proti Evropski komisiji.

Podjetje Meta je v sredo opozorilo uporabnike, da bodo v Evropski uniji zaradi odločitve Evropske komisije doživeli 'opazno slabšo' uporabniško izkušnjo.

Meta je pred kratkim uvedla model "strinjaj se ali plačaj", pri katerem morajo uporabniki izbrati med plačilom mesečne naročnine ali dovoljenjem Meti, da združuje podatke zbranih na Facebooku in Instagramu.

Prejšnji teden je Evropska komisija – izvršni organ EU – sporočila, da ta model ni v skladu z Aktom o digitalnih trgih (DMA) in Meto oglobila z 200 milijoni evrov.

Zdaj so se v podjetju Marka Zuckerberga odzvali z 'ugotovitvijo', da bodo najkrajšo potegnili njihovi uporabniki.

"Na podlagi povratnih informacij Komisije v povezavi z DMA pričakujemo, da bomo morali svoj model nekoliko prilagoditi," je po poročanju BBC zapisala Meta v svojem četrtletnem finančnem poročilu.

Dodali so, da bodo te spremembe "lahko bistveno poslabšale uporabniško izkušnjo za evropske uporabnike" in močno vplivale na prihodke in poslovanje v EU.

Mark Zuckerberg | Avtor: Profimedia Profimedia

Že v prihodnjih mesecih

Po njihovih napovedih bi ti učinki lahko začeli veljati že v tretjem četrtletju letošnjega leta in bi ostali v veljavi tudi med postopkom pritožbe. Te spremembe ne bodo vplivale na uporabnike v Združenem kraljestvu, kjer Meta še ni uvedla modela brez oglasov.

Podjetje je trenutno v pogovorih z britanskim informacijskim pooblaščencem (ICO) o morebitni uvedbi podobnega modela tudi v Združenem kraljestvu.

Analitik: ščuvanje uporabnikov proti Komisiji

Analitik Eric Seufert (Mobile Dev Memo) meni, da želi Meta uporabnike v EU strateško spremeniti v 'glasne zagovornike' svojih storitev ob zaostrovanju regulacije.

"Meta si želi oblikovati javno mnenje proti temu regulatornemu režimu, ki bi očitno poslabšal uporabniško izkušnjo v EU," je dejal Seufert za BBC v telefonskem intervjuju.

Komisija: to ni prostovoljna privolitev

Meta, nekdanji Facebook, vključuje socialno omrežje Facebook, aplikacijo za deljenje fotografij Instagram in komunikacijsko platformo WhatsApp.

Komisija meni, da Metin model 'strinjaj se ali plačaj' ne omogoča svobodne privolitve glede uporabe osebnih podatkov.

Organ trenutno ocenjuje tudi alternativni model, ki ga je Meta predstavila lani, in ki naj bi uporabljal manj osebnih podatkov za prikaz oglasov.

Meta ima 60 dni časa, da se uskladi z odločbo Komisije, sicer se sooča z dodatnimi kaznimi.

Vse napore vlagajo v UI

Meta je ob tej objavi predstavila tudi četrtletne rezultate poslovanja, ki so presegli pričakovanja analitikov z Wall Streeta. Rezultati kažejo, da Meta še vedno ustvarja velik delež prihodkov iz oglaševanja. Posebej so izpostavili napredek pri orodjih umetne inteligence (UI). Tudi analitiki ugotavljajo, da se je glede na objavljene rezultate Meta "popolnoma usmerila v vlaganje v umetno inteligenco", kar kaže tudi strma rast aktivnih uporabnikov njihovih storitev Meta AI.

Podjetje se zaradi svojih praks zagovarja tudi na sodišču v ZDA v primeru, ki ga je sprožila Zvezna komisija za trgovino (FTC). To Meto obtožuje vodenja monopola na področju družbenih omrežij.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • Valerieye3796 17:35 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • ToSmJest 02:50 04.maj 2025.

    Meta je moje podjetje, sem solastnik, in protestiram proti dodatnim prikritim davkom Evropske unije.

  • Kmodri_ 14:28 01.maj 2025.

    Platformo Sladkega banad in blokirati za vse večne čase!

Sorodne novice