Zanimivo
251 ogledov

Gledati, iskati in raziskovati gledališče ter z gledališčem sebe

SVRK
1/4
arhiv SLOGI
Kakovostno gledališko dogajanje za mlade v okviru EU PROJEKT, MOJ PROJEKT 2019

Kadar želimo z otroki in mladino obiskati gledališče, se nemalokrat znajdemo pred vprašanjem, katero predstavo izbrati za določeno starostno skupino in kako prepoznati kakovost, ki mladim obiskovalcem omogoča umetniško bogato, vsebinsko zanimivo, čustveno vznemirljivo, očarljivo in navdušujočo gledališko izkušnjo.

SVRK | Avtor: SVRK SVRK

Eno od orodij je spletna platforma Zlata paličica, referenčna baza za iskanje in prvo spoznavanje kakovostne gledališke produkcije za otroke in mladino. Namenjena je staršem, vzgojiteljem, učiteljem ter vsem, ki radi obiskujejo gledališče in želijo v gledališki svet vpeljati tudi odraščajoče občinstvo. Profesorica razrednega pouka Adriana Gaberščik vidi platformo kot "veliko pomagalo za učitelje", ki so na šolah pogosto soočeni s ponudbami različnih ustvarjalcev in se težko odločijo, ali gre za kakovostno predstavo ali ne.

SVRK | Avtor: arhiv SLOGI arhiv SLOGI
Platforma Zlata paličica je del nacionalnega projekta Gleda(l)išče, ki ga s podporo Evropskega socialnega sklada in Ministrstva za kulturo izvaja Slovenski gledališki inštitut. Gre za nacionalni kulturnovzgojni projekt, ki temelji na aktivnem in ustvarjalnem spoznavanju gledališča v šolskem okolju ter podpira sodelovanje s profesionalnimi gledališkimi ustanovami in ustvarjalci iz vse Slovenije. Z novimi programi Predstava pod drobnogledom in PreDRAMI se! pripelje v učilnice ustvarjalne pristope za obravnavo gledališke umetnosti in dramatike. Pod geslom Eden drug'mu ogenj dajmo omogoča izmenjavo znanj in izkušenj, pridobivanje novih kompetenc ter strokovno usposabljanje za strokovne delavce iz vzgoje, izobraževanja in kulture. Nika Arhar, samozaposlena v kulturi, gledališka kritičarka in teatrologinja, je prepričana, da "vzgoja za gledališče odpira vrata v gledališče kot vitalen prostor srečevanj in izkustev, ustvarjalnih iskric, estetskih doživetij, odprtega in kreativnega razmišljanja, umetniško izkušnjo pa razširi v prizorišče dejavnega, dinamičnega in prožnega učenja. Vse to lahko najdemo tudi v iskrivi večplastnosti naziva projekta Gleda(l)išče: gledati, iskati in raziskovati gledališče ter z gledališčem opazovati (sebe, druge, okolje), raziskovati in (se) navduševati."

SVRK | Avtor: arhiv SLOGI arhiv SLOGI

V projekt Gleda(l)išče, ki poteka od leta 2016 do 2021, je vključenih več kot 50 profesionalnih gledaliških ustanov, več kot 30 osnovnih in srednjih šol iz vse Slovenije ter štirje visokošolski zavodi. Njihovih programov se je doslej udeležilo že več kot 450 vzgojiteljev in učiteljev ter več kot 900 učencev in dijakov od 1. razreda osnovne šole do 2. letnika gimnazije. Med 11. in 18. majem 2019 bodo v okviru kampanje EU PROJEKT, MOJ PROJEKT pripravili Teden Zlate paličice, v katerem boste lahko pobližje spoznali ponudbo profesionalnih gledaliških ustanov in ustvarjalcev iz vse Slovenije, obiskali kakovostne predstave ter se udeležili gledaliških delavnic za šolske skupine, družine, otroke, mlade in odrasle.

SVRK | Avtor: Andreja Gregor Gobec Andreja Gregor Gobec
Zanimiv gledališki dogodek za mlade pa se bo v okviru kampanje odvil tudi 16. maja v Stari mestni elektrarni v Ljubljani, kjer bodo mladi soustvarjali skupaj s profesionalnimi umetniki, prebivalci četrti in različnimi drugimi sosedi. Dogajanje bodo pripravili v sofinanciranem projektu Igrišče za gledališče, ki ga izvaja zavod Bunker. Gre za pilotni projekt kulturno-umetnostne vzgoje, ki poskuša razviti različne načine sodelovanja umetnikov in učiteljev v 7., 8. in 9. razredu osnovne šole. V šole in v življenja mladih poskuša vpeljati sodobno uprizoritveno umetnost, predvsem gledališče in ples. O njej se mladi učijo, učijo se z njeno pomočjo, v njej uživajo in jo spoznavajo ter tudi ustvarjajo. Umetnost želijo izpostaviti kot vrednoto samo na sebi, obenem pa kot izjemno pedagoško orodje, s katerim lahko dosegamo neverjetne rezultate. To jim po besedah profesorice Nataše Požar Barut tudi uspeva: "Resnično verjamem, da sta projekt Igrišče za gledališče 2.0 in Šola v kulturi odlični priložnosti, da spoznamo vse zvrsti kulture ter tako vzgajamo sebe in učence, bodoče obiskovalce gledališča. Pomaga nam razumeti alternativne oblike umetnosti in njihov jezik, predvsem pa nas poveže s podobnimi navdušenci in nam podari nov elan za delo z učenci."