Zanimivo
10006 ogledov

Inovativni slovenski izdelek, ki ga je Nemčija vzela pod svoje okrilje

Fixit Fixit
Enostaven, a inovativen slovenski izum piše zgodbo o uspehu. PlinOKlin oziroma FIXIT, kot so ga poimenovali Nemci, ko so ga vzeli za svojega, danes orje ledino ne samo v Sloveniji in Nemčiji, vendar tudi na hrvaškem, v Avstriji, Italiji, Švici, Belgiji, Nizozemski, Luksemburgu, na Portugalskem, Latviji, Norveški, Švedski, Finski, Franciji, Grčiji ter v Romuniji.

Slovenca, ki stoji za patentiranim inovativnim izdelkom so sprva res da podprli domačini, kot je Butan plin, Mercator tehnika, Renault Nissan Slovenija, Kurivo Gorica in Petrol, ki mu je odprl pot tudi do Hrvaške, a kaj kmalu po tem, ko mu je uspelo založiti skoraj vse distributerje v Sloveniji, kjer prodajajo plinske jeklenke, so po izdelku pograbili Nemci. Slednji so slovenskemu inovatorju s predstavitvijo na enem izmed največjih sejmov plinarjev (World LPG Forum & European Congress) omogočili neizmerno širitev poslovanja.

Fixit | Avtor: Fixit Fixit

Milan Šebalj je vsestranski podjetnik in ustanovitelj OECO d.o.o. pod okriljem katerega se je razvilo tudi podjetje OECO CPS (Clever Plastic Solutions) – podjetje, ki raziskuje ter proizvaja izdelke, kateri rešujejo vsakodnevne izzive. Podjetje OECO d.o.o. je tudi član priznanega SBC – Kluba slovenskih podjetnikov, Šebalj pa ima rezerviran stol v iniciativnem odboru SBC Mladi.

Inovativni Slovenec, ki je svojo podjetniško pot začel v marketingu, nadaljeval v podjetniško-trgovski smeri, zadnjih nekaj let pa je s svojimi vrhunskimi podjetji navzoč v orodjarski industriji in proizvodnji oziroma brizganju plastike za avtomobilsko industrijo, si je zadal misijo, da z inovativnim izdelkom – FIXIT - osvoji globalni trg. Slednjega je, prav tako kot embalažo izdelka, mogoče personalizirati, za kar so v podjetju poskrbeli tudi za prve naročnike iz Nemčije.

Fixit | Avtor: Fixit Fixit

Med nemške naročnike, ki so v slovenski domiselnosti prepoznali potencial spadajo vodilna podjetja na svojem področju, kot je denimo Drachen-Propangas - eno najsodobnejših podjetij v Nemčiji, ki z več kot 170 zaposlenimi in bogatimi izkušnjami iz več kot pol stoletja skrbi za varno oskrbo z energijo z okolju prijaznimi in ekonomičnimi sistemskimi rešitvami, Tyczka Totalgaz, ki je eno izmed vodilnih na področju proizvodnje, nabave, obdelovanja in distribuiranja utekočinjenega naftnega plina ter LPG germany, ki ponuja nove tehnologije in inovativne rešitve v segmentu utekočinjenega plina za zasebne in pravne stranke. LPG germany je v okviru švicarske skupine CleanTech v svojih sektorjih postavilo nova merila uspešnosti in uporabnikom prineslo neprimerljive gospodarske in ekološke prednosti.

Fixit | Avtor: Fixit Fixit

Začetek PlinOklina sega nazaj na konec leta 2018, ko je Šebalj skupaj s svojima poslovnima partnerjema, Stephanom Ottonellijem ter Dragom Klunom, razvil idejo o zagozdi za plinske jeklenke. Po opravljeni tržni raziskavi so ugotovili, da na trgu ne obstaja nikakršna rešitev, ki bi preprečila težavo s katero so se soočali - kotaljenje jeklenke v prtljažnem prostoru. Vsi trije so se strinjali, da je na področju zavarovanja ljudi med prevozom cilindričnih izdelkov, predvsem plinskih jeklenk, potrebno nekaj ukreniti. Dogovorili so se, da ustvarijo izdelek, ki bo majhen, praktičen in poceni - tako je iz ABS-plastike ter TPE-gume nastal PlinOKlin. Upognjena zgornja površina je popolnoma prilagojena 30-centimetrskemu premeru jeklenke. Na izdelek sta pritrjeni dve proti zdrsni gumijasti prevleki, ki preprečujeta horizontalno premikanje plinske jeklenke. Spodnji del PlinOKlina pa ima posebno zasnovano zobčasto površino, ki ob pomoči teže jeklenke preprečuje njeno bočno premikanje, tako na tapecirani kot na plastični podlagi prtljažnika.

Fixit | Avtor: Fixit Fixit

V Sloveniji prevoz jeklenk za osebno uporabo v avtomobilu posebej ne obravnava noben predpis. Zaradi tega je pri prevozu potrebno upoštevati splošna pravila za prevoz tovora v cestnem prometu, ki so precej podrobno določena v 74. členu Zakona o pravilih cestnega prometa in v Pravilniku o nalaganju in pritrjevanju tovora v cestnem prometu.

Pravila glede zlaganja in pritrjevanja tovora je treba upoštevati tudi v primeru prevoza jeklenk za osebno uporabo. Jeklenke v pravilniku sicer niso izrecno navedene, se pa na zavarovanje valjastih predmetov med prevozom nanašata dve točki pravilnika. "Za preprečitev premikanja valjastih predmetov po tovornem prostoru lahko uporabimo klinaste in visoke zagozde", je navedeno v pravilniku. Trde zvitke, sode ali valjasta bremena, ki ne spreminjajo oblike, lahko nalagamo navpično ali vodoravno glede na središčnico valja. Navpični položaj se navadno uporablja, kadar je treba valjasto obliko zaščititi in varovati (na primer zvitki papirja).

Odgovorni v Sloveniji se strinjajo, da je najbolje, da so zvitki in valjasti predmeti v ležečem položaju nameščeni s svojo osjo prečno na vozilo in navadno zaščiteni z zagozdami ali ležišči iz zagozd, tako namreč preprečimo kotaljenje. Pri tem uporaba klinastih zagozd pripomore k varnemu in nadzorovanemu prevozu, nakladanju in razkladanju.

Prevoz vsakega nezavarovanega tovora je lahko nevaren. Večje tveganje za nastanek prometne nesreče tak tovor predstavlja že z vidika, da voznik pri njegovem kotaljenju ali prevračanju po prtljažnem prostoru ali kabini in ob udarcih tovora v stene avtomobila svojo pozornost in osredotočenost z dogajanja v prometu preusmeri na premikanje tovora (nasprotno dobro zavarovan tovor omogoča vozniku, da vso pozornost usmeri v vožnjo in spremljanje dogajanja v prometu, zato je vožnja bolj varna).

Manjša osredotočenost na dogajanje v prometu pomeni večjo verjetnost, da bomo kaj pomembnega spregledali ali neko kritično situacijo prepozno opazili ter se posledično znašli v težavah, ki bi se jim sicer lahko izognili. Vožnja, pri kateri nas vseskozi skrbi, kaj se bo zgodilo z nezavarovanim tovorom, predstavlja za voznika večji stres, kar dostikrat vodi v bolj agresivno vožnjo, ki je bolj tvegana. Ob tem izpostavljamo, da četudi je tovor zavarovan, moramo svojo vožnjo, upoštevaje tovor, ki ga prevažamo, prilagoditi razmeram na cesti in tudi konfiguraciji vozila.

Strokovnjaki voznikom torej svetujejo, naj pred začetkom vožnje poskrbijo za ustrezno zavarovanje tovora, pri čemer si lahko pomagajo s pripomočki za stabilizacijo. Tovor naj bo naložen v prtljažni prostor in naj se ne prevaža v potniški kabini. Naslonjalo zadnje klopi lahko dodatno zavarujemo s križno pripetimi varnostnimi pasovi (seveda ob predpostavki, da zadaj nihče ne sedi). Ob prevozu tovora se izogibajmo grobim pospeševanjem, zaviranjem in tudi zavijanjem. Povečajmo varnostno razdaljo. Na ta način bo vožnja potekala dosti bolj umirjeno, manj stresno in posledično bolj varno.

Konkretno glede prevoza jeklenke, je smiselno, da vozniki pred vožnjo preverijo, ali je jeklenka dobro zaprta in zavarovana pred možnostjo premikanja. Tudi v avtodomih mora biti jeklenka pritrjena in med transportom vselej zaprta.

Prevoz plinskih jeklenk (UNP; propan-butan, propan) je vsekakor prevoz nevarne snovi. Najpomembnejše pri prevozu teh jeklenk je zavedanje samih voznikov, da je to prevoz nevarne snovi. Najmanj kar lahko naredimo je, da si priskrbimo cenovno ugoden in vsestranski PlinOklin oziroma FIXIT in z njim rešimo obilo neprijetnih scenarijev, ki se nam lahko pripetijo med vožnji.