Zdravje > Aktualno

Pomembno odkritje: Zato so nekateri pravi "magnet za komarje"

komarji, pik Profimedia
"Če imate na svoji koži veliko teh sestavin, boste na pikniku deležni vseh komarjevih grižljajev," je povedala ameriška nevrobiologinja.

O tem, zakaj imajo komarji nekatere ljudi rajši kot druge, je bilo že veliko napisanega. Od krvne skupine - za komarja na bi bile najljubše tarče ljudje s krvno skupino 0 - do količine ogljikovega dioksida, ki ga proizvajamo pri dihanju. Potem je tukaj še telesna aktivnost (komarje privlači znoj), pa na primer pitje piva. Neka druga študija je pokazala, da že ena sama steklenica piva povzroči, da ste bolj dovzetni za pike komarjev.

Nova študija, objavljena v strokovni reviji Cell ugotavlja, da so nekateri ljudje res "magneti za komarje." Raziskovalci so ugotovili, da tisti, ki so najbolj privlačni za komarje, na koži proizvajajo veliko določenih kemikalij, ki so povezane z vonjem. "Če imate na svoji koži veliko teh sestavin, boste na pikniku deležni vseh komarjevih grižljajev," je povedala avtorica študije Leslie Vosshall, nevrobiologinja z univerze Rockefeller v New Yorku.

Ekipa raziskovalcev je ugotovila, da so eni bolj privlačni za komarje kot drugi zaradi kislega stranskega produkta, ki ga proizvajajo kožne bakterije. Maria Elena De Obaldia in njena ekipa z Univerze Rockefeller v New Yorku so prosili 64 prostovoljcev, naj nosijo najlonske nogavice okoli podlahti, da se le te nalezejo vonja po koži. Nogavice so dali v ločene pasti na koncu dolge cevi, nato pa nanje izpustili na desetine komarjev vrste Aedes aegypti, glavnega prenašalca okužb, kot sta rumena mrzlica in zika.

Komarji Znanstveno odkritje Zdravje Odkritje: komarji zavohajo ljudi, ki so okuženi z določenimi virusi

S preučevanjem različnih kombinacij blaga so raziskovalci analizirali, katera od obeh škatel pritegne več komarjev. Poskus so ponavljali več mesecev, da bi ugotovili, ali so njihove ugotovitve skladne. Raziskovalci so ugotovili, da je najlon, ki ga nosijo ljudje z visoko vsebnostjo karbokislin v telesnem vonju, najbolj privlačen za žuželke - bili so namreč pravi "magneti za komarje."

"Takoj je postalo očitno, komarji so kar poskočili na prvo uvrščeni vonj, ki je bil približno 100-krat bolj privlačen kot zadnjeuvrščeni," povzema britanski The Guardian.

Bakterije na koži proizvajajo karboksilne kisline. Te so stranki učinek sebuma (pretirana proizvodnja sebuma (loja) povzroča mastno kožo, ki je idealno okolje za nastanek aken). "Magneti za komarje" so imeli visoko vsebnost določenih kislin na koži. Te "mastne molekule" so del naravnega vlažilnega sloja kože in ljudje jih proizvajajo v različnih količinah.

Tigrasti komar Zdravje Urgenca: "Zaradi pikov komarjev tudi sredi noči prihajajo po pomoč"

Ekipa raziskovalcev je ugotovila, da sokožne kemikalije in dejavniki, kot sta telesna temperatura in izdihani ogljikov dioksid, prav tako povezani z vedenjem komarjev pri ugrizih. "Na žalost morda ni mogoče spremeniti količine karboksilnih kislin, ki jih proizvajamo, da bi se izognili ugrizom. Na vonj človeške kože lahko vplivajo genetski dejavniki, mikrobiom kože in [naša celotna] prehrana," pravi De Obaldia. "Ni verjetno, da bi ga povzročili kratkoročni dejavniki, ki se nenehno spreminjajo, na primer, kaj smo pred tem jedli za kosilo," je še dodala raziskovalka.

Kožne bakterije igrajo pomembno vlogo pri našem telesnem vonju. Ker živijo globoko v porah, mikrobov ni mogoče enostavno odstraniti. "Tudi ko umijemo površino kože, jo kmalu ponovno naselijo kožni mikrobi."

V drugem delu raziskave je ekipa ponovila poskus z gensko spremenjenimi komarji, ki imajo zmanjšano sposobnost zaznavanja kislin. Precej nižji odstotek teh komarjev je pritegnil najlon, vendar so žuželke še vedno lahko razlikovale tkanine, ki pripadajo magnetom proti komarjem. "To pomeni, da komarji izbirajo, koga bodo ugriznili, na podlagi več – potencialno številnih – vonjav, ki izhajajo iz naše kože," pravi De Obaldia. "

De Obaldia pravi, da ni jasno, zakaj komarje privlači en človek kot drugi. "To je pomembno odkritje, z genskim spreminjanjem komarjev bi lahko preprečili napade komarjev, ki prenašajo bolezni."