Zdravje > Fitnes
5346 ogledov

Ali s pitjem vode res shujšamo?

Pitje vode
1/2
Profimedia
Morda boste po tem prispevku začeli bolj ceniti jabolčni kis ...

Ob različnih shujševalnih dietah pogosto slišimo, da moramo piti večje količine vode. Res je, da že z dihanjem in znojenjem izgubljamo vodo, če hujšamo in telovadimo, so te količine še večje. Zato jih moramo nujno nadomestiti, da telo ne dehidrira. 

Zadostne količine vode so torej res nujno potrebne za normalno delovanje našega telesa. Kljub temu nas je zanimalo, ali pitje vode samo po sebi pripomore k izgubi teže in zmanjševanju maščobnih oblog. 

"Žal voda nima kaj prida vpliva na samo izgubo maščobe," nam je povedal kineziolog Klemen Medeot. Ja pa res, da lahko vpliva na občutek sitosti. Ob tem omenja raziskavo, kjer so ugotavljali, ali zaužitev pol litra vode pol ure pred obrokom zmanjša lakoto oziroma poveča občutek sitosti.

"Prišli so do ugotovitve, da je testna skupina, ki je pred obrokom pila vodo,  pojedla manjši obrok ter navedla večji občutek sitosti," opisuje.

Voda in izguba kalorij

Če pijemo vodo, je izguba kalorij po njegovih besedah zanemarljivo majhna. Povedal nam je za študijo, pri kateri so testirali, ali zaužitev pol litra vode naenkrat pospeši metabolizem ter če hladna voda poveča izgubo kalorij.

"Ugotovili so, da se pri zaužitju pol litra vode poveča metabolizem za 30 odstotkov. Metabolizem doseže svoj maksimum po 30 do 40 minutah po zaužitju. Vnos pol litra hladne vode (22 stopinj Celzija) povzroči izgubo 18 kalorij, vnos tople vode (37 stopinj Celzija) povzroči izgubo desetih kalorij."

Klemen Medeot

Ob tem dodaja, da priporoča v normalnem okolju od 2 do 3 litre zaužite tekočine na dan, količino pa je potrebno prilagajati posamezniku in okoliščinam. Ob tem opozarja, da so lahko tudi prevelike količine vode škodljive, zato z njo ne smemo pretiravati. Če ste dehidrirani, lahko dodate vodi natrij in kalij, ali pijete napitke s temi dodatki.

Pitje vode | Avtor: Profimedia Profimedia

Hujšanje Zdravje Sprememba na prvem mestu: To je najboljša dieta za leto 2019

Jabolčni kis nad maščobne obloge

Voda na same maščobne obloge torej po besedah Klemna nima kaj prida vpliva, kar pa ne velja za jabolčni kis. To je dokazala  raziskava, pri kateri so testirali, ali uživanje jabolčnega kisa pripomore k izgubi maščobnih oblog.

"Eksperiment je potekal v obdobju treh mesecev. Udeleženci so v tem obdobju na dan zaužili pol litral mešanice, kjer je bilo 470 mililitrov vode in trideset mililitrov jabolčnega kisa," je pojasnil.

Dodaja, da so mešanico zaužili v dveh delih, polovico po zajtrku, polovico po kosilu. Meritve so pokazale, da so udeleženci, ki so pili mešanico z jabolčnim kisom, izgubili dva kilograma, obseg pasu se je v povprečju zmanjšal za 1,9 centimetra.

Opravljena je bila tudi trimesečna raziskava, kjer so udeleženci na dan zaužili 90 mililitrov vinskega kisa "in ni pokazala nobenih negativnih stranskih učinkov na delovanje organizma."

dieta Magazin Hujšanje: Nordijska dieta vse bolj priljubljena

anja.scuka@zurnal24.si