Zdravje
21484 ogledov

Bizarno, zakaj ni mogla na bolniško, posredoval je varuh človekovih pravic

bolniški list, bolniška Žurnal24
Zaposlena se je poleg bolezni morala ukvarjati še s papirologijo.

Varuh se je konec decembra 2018 seznanil s primerom zaposlene, ki je bila v bolniškem staležu in je čakala odločbo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije o podaljšanju bolniškega staleža. Ker odločbe ni prejela, ji izbrana zdravnica ni mogla izdati potrdila o bolniški odsotnosti.

Neplačana odsotnost z dela

"Delodajalec je pričakoval, da mu zaposlena pravočasno dostavila potrdilo o bolniški odsotnosti, sicer bo imela ves mesec neplačano odsotnost iz dela," pojasnjujejo pri Varuhu. "Pobudnica se je obrnila na ZZZS, vendar neuspešno. Na ZZZS je pridobila informacijo, da je odločba zanjo že napisana, vendar še ni podpisana. Razlog je v odsotnosti imenovanega zdravnika, ki je vodil postopek in naj bi se vrnil januarja 2019."

Varuh je pri ZZZS preveril in ugotovil, da je zdravnik, ki vodi postopek in lahko skladno s splošnim upravnim postopkom edini podpiše odločbo, res odsoten in se vrne po novem letu. "Vodji smo pojasnili, da je zadeva nujna, saj bo sicer pobudnica ostala brez finančnih sredstev za cel mesec," so povedali pri Varuhu. "Vodja je povedala, da ne more pomagati in da težav ZZZS  nihče ne razume. "

"Bolniških odsotnosti je vedno več, število referentov, ki rešujejo in vodijo zadeve, pa enako ali manj."

ZZZS

Varuh pojasnuje, da sicer težave na ZZZS lahko razumejo, a tudi zaposleno, ki bo ostala brez finančnih sredstev zaradi zamude na ZZZS. 

Zdravnik Pomembna novost Zdravje Velikanska novost v zdravstvu: Končno zaradi tega ne bo treba več k zdravniku

"Vodja je pojasnil, da vidi edino možnost rešitve v tem, da izbrana zdravnica pokliče strokovno delavko ZZZS, ki ji bo dala številko odločbe," so razložili pri Varuhu. "Pobudnica strokovne delavke ni mogla priklicati, zato se je obrnila na vodjo, ki ji je posredovala številko odločbe. Vendar številka odločbe brez datuma veljavnosti odločbe ne zadostuje za izdajo potrdila o bolniški odsotnosti."

ZZZS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pobudnica je znova poklicala vodjo, ta pa ji je med pogovorom odložila telefon, ne da bi ji povedala datum veljavnosti odločbe. "Ji je pa pojasnila, da naj bi bila njena odločba že odpremljena," so še zapisali pri Varuhu. "Pobudnica se je osebno napotila v prostore Območne enote ZZZS Ljubljana v upanju, da odločba morda še ni bila odpremljena. Odločbo je dobila v vložišču Območne enote ZZZS Ljubljana."

Poleg bolezni se je morala ukvarjati s potrdilom

Varuh je bil presenečen nad odnosom Vodje in strokovne sodelavke, s katero je komunicirala pobudnica. "Nesprejemljivo se nam je zdelo, da prihaja do situacij, kot je bila pobudničina in nerazumljivo ravnanje imenovanega zdravnika, ki je vodil postopek in pustil nedokončano odločbo, ne da bi poskrbel za njeno pravočasno obravnavo in odpremo," poudarjajo pri Varuhu. "V tem vidimo tudi odgovornost vodje imenovanih zdravnikov. Tudi pojasnila, da je imenovanih zdravnikov premalo, da delodajalci načeloma razumejo, če so odločbe izdane 'malo pozneje', morda do določene mere držijo, vendar ne pri delodajalcu pobudnice. Nikakor pa te navedbe ne odtehtajo odnosa vodje in strokovne sodelavke, ki ga je bil deležen tudi Varuh in kaže na popolno nerazumevanje stiske pobudnice, ki se je poleg bolezni, morala ukvarjati še s tem, da bo delodajalcu pravočasno predložila potrdilo o bolniškem staležu. Pa tudi delodajalci niso dolžni izkazati razumevanja za razloge prepozne izdaje odločb." 

Otrok v bolnišnici Saj ni res, pa je! Slovenija Starši v šoku, ko izvedo, da ob bolnem otroku ne morejo na bolniško

ZZZS neupravičeno zavlačeval

Varuh je pobudo ocenil za utemeljeno in ZZZS predlagal, da uredi sistem vodenja postopkov in podpisovanja odločb na način, da se v primeru odsotnosti zdravnika, ki vodi primer omogoči podpis drugi osebi. "Trenutni način, kot se je izkazalo v primeru pobudnice, je za zavarovance izrazito neugoden," poudarjajo pri Varuhu. "V primerih, ko zamuja z izdajo odločbe o bolniškem staležu, naj ZZZS samoiniciativno poišče konstruktivno rešitev, ki bo najbolj ugodna za zavarovanca. Predlagamo tudi, da zavarovancu pomaga pri težavah, ki mu jih je z zamudo pri odločanju povzročil pri delodajalcu."

ZZZS so tudi seznanili s svojo ugotovitvijo, da je zamuda pri odločanju nastala pri njih. "Na podlagi tega ugotavljamo, da je ZZZS kršil načelo dobrega upravljanja in neupravičeno zavlačeval postopek izdaje odločbe o upravičenosti do bolniškega staleža," še poudarjajo pri Varuhu.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 24
  • selmanovicelvedina 20:36 24.maj 2019.

    Za zanesljivo in brez tveganja posojiilo. JAZ SEM PRIPRAVLJENA DODELITI FINANCNA POSOJIILA VSEM TISTIM, KI IMAJO SREDSTVA ZA PORAVNAVO DOLGOV. Pridruži se mi po pošti: plavec.joz@gmail.com / WhatsApp: +33758119861

  • Fuksa123 09:18 20.maj 2019.

    V Brežicah je stanje še bolj katastrofalno. Direktorica ZZZS-ja se obnaša kot bi iz svojega žepa pošiljala denarno nadomestilo za bolniško

  • batom 08:40 20.maj 2019.

    kot pri skoraj vseh javnih ustanovah - predpisov je preveč (očitno v želji izločiti človeški faktor) in zaposleni so se začeli še dodatno sktivati za njimi. Država (pa ne samo naša) je pozabila, da ne more robotizirati vseh postopkov in ...prikaži večn nima pokritih vseh možnih situacij. Določene stvari ostajajo neregulirane, zaposleni pa ne želijo/upajo karkoli urejati na lastno pest, četudi bi to rešilo kako težavo ali pospešilo postopek. Vsi hočejo biti na varni strani in se umikajo za predpise. Bruh.