Zdravje > Prehrana
1406 ogledov

Fermentirana hrana lahko vpliva na razpoloženje

kefir Shutterstock
Pomembno je omejiti vnos živil, ki spodbujajo vnetna stanja in motijo delovanje črevesja ...

Poškodovan črevesni mikrobiom vpliva na razpoloženje, poudarja zdravnica in nutricionistka Marijana Martinčić. Stokovnjaki odkrivajo, kako pomemben je zdrav mikrobiom, ne le za zdravo prebavo, ampak tudi za splošno zdravje celotnega organizma. Ugotavljajo, da zdrav črevesni mikrobiom pozitivno vpliva na imunost, kar pomeni, da ščiti pred številnimi boleznimi. To še posebej velja za avtoimunske bolezni. Obstajajo tudi dokazi, da lahko poškodovan mikrobiom vpliva na razpoloženje, torej na raven serotonina in celo na raven nekaterih drugih hormonov v telesu, poudarja Marijana Martinčić, zdravnica družinske medicine in nutricionistka iz  svetovalnice za prehrano Nutrimediko, iz Pule.

Odgovor na vprašanje kako ohranjanjti zdravo ravnovesje ni enoznačen. Lahko pa rečemo, da je pomembno paziti, kaj vnašamo v telo, torej omejiti vnos živil, ki spodbujajo vnetna stanja in motijo ​​mikrobiom. To so hitra, mastna in ocvrta hrana ter živila, ki vsebujejo veliko sladkorja, pojasnjuje dr. Martinčić.

Zdrava prehrana

Posegajte po živilih, ki vsebujejo probiotike in prebiotike, kot so fermentirani mlečni izdelki (jogurt, kefir ipd.) in druga fermentirana živila (kislo zelje, vložena zelenjava, kot je zelena, korenje, zeleni paradižnik ipd.). Ta namreč preprečujejo, da bi se hrana med prebavo pokvarila in vplivala na nastajanje plinov, ki pogosto povzročajo napenjanje, pojasnjuje dr. Martinčić.

Korenje | Avtor: Profimedias Profimedias
Več vlaknin

Pomanjkanje vlaknin v prehrani lahko povzroči počasno presnovo in celo zaprtje ter nastanek hemoroidov. Zato je treba v prehrano vključiti živila, ki vsebujejo vlaknine, saj spodbujajo prebavo in izločanje odpadnih snovi – pove dr. Martinčić. Med prednostnimi živili najedmo sadje (na primer jabolka in hruške ter banane), zelenjavo (rdeča pesa, korenje, brokoli, brstični ohrovt), polnozrnata žita, fižol in lečo ter celo temno čokolado. Dober vir vlaknin je tudi suho sadje.

Dovolj tekočine

Za presnovo in izločanje odpadnih snovi je zelo pomembno, da telesu zagotovimo dovolj tekočine, z enolončnicami in juhami, pa tudi s pitjem zadostne količine navadne vode čez dan. Približno pol ure pred vsakim obrokom je dobro popiti kozarec vode, da spodbudite prebavo.

Redno gibanje

Vsakodnevna hoja, skupaj z občasnim gibanjem, izrazito pomaga, da se ostanki hrane v črevesju »premešajo« in bolje ter hitreje prebavijo. Ljudje, ki se premalo gibljejo, imajo težave z lenim črevesjem oziroma počasno prebavo, opozarja dr. Martinčić.

Dovolj spanja

Raziskave so pokazale, da lahko samo ena ali dve noči neprespanosti zmanjšata količino dobrih bakterij v črevesju tudi do 50 odstotkov, hkrati pa povzročita dvig deleža slabih. Zato ne smemo zanemarjati pomena kvalitetnega spanca.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.