Avto
23 ogledov

Ameriška legenda prvič v Sloveniji

Chevrolet Malibu
1/21
Gregor Prebil
Chevrolet malibu je v ZDA model z dolgo tradicijo. Izdelali so osem generacij limuzine, ki prvič prihaja v Evropo, kjer smo ime do zdaj najbolj poznali kot alkoholni napitek. V Sloveniji je začetna cena 25 tisoč evrov.

Avtomobilska industrija v Evropi zaradi dolgotrajne in globoke finančne krize že dolgo beleži strm padec prodaje vozil. Pri Chevroletu je vzdušje precej drugačno, saj so lani prav na stari celini prodali za osem odstotkov več vozil in imeli rekordno prodajo, ki jo bodo, kot vse kaže, letos še izboljšali.

Strategija temelji na številnih novih modelih. V zadnjih 18 mesecih so predstavili kar deset novih modelov, zadnji med njimi je limuzina srednjega razreda malibu, chevroletova različica pri nas že dobro uveljavljene insignie.

Dolga tradicija

Chevrolet Malibu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Malibu je v Evropi novo ime, ki je v ZDA na cestah že osem generacij, prvi je bil izdelan že leta 1964. Gre za globalni model, ki pa je prilagojen specifičnemu okusu evropskih kupcev.

Medtem ko je nos vključno z zašiljenimi žarometi, ki so lahko tudi ksenonski, ter luči za meglo močno podobni opel insignii, je napihnjen zadek tipično ameriški. Žarometi so pohvalno povzeti po športnem modelu camaro, zaradi česar bo med številnimi limuzinami na cesti izstopal. Platišča niso tako velika kot pri insignii, saj so največja 18-palčna, v osnovi pa merijo palec manj.

Malibu je namenjen udobnemu križarjenju, v ta namen je skrojena notranjost. Sedeži spredaj so razkošni, zaradi dolge medosne razdalje 2.737 milimetrov je prostora za kolena dovolj tudi zadaj. Osrednje mesto so namenili velikemu pomičnemu sedempalčnemu barvnemu zaslonu na dotik, za njim pa se skriva uporaben predal. Na ekranu je moč s kartice ali USB ključka pregledovati slike, omogoča povezovanje mobilnih naprav preko bluetootha, možno je tudi glasovno ukazovanje. Audio sistem vključuje deset zvočnikov.

Čuti se pridih Amerike, tudi pri motorjih

Chevrolet Malibu | Avtor: Chevrolet Chevrolet
Oblikovno so linije bolj ostre kot pri insignii, kar je najbolj vidno pri merilnikih, ki so podobni kot pri camaru, tudi nenavadnih rešitev s stikali in zračnimi režami nismo vajeni v evropskih avtomobilih. Podobno kot pri nemškem sorodniku mora voznik obvladati številna stikala, s katerimi je posuta armaturna plošča in volanski obroč. Uporabnost mu povečujejo odlagalne površine in prtljažnik, ki v osnovi meri 545 litrov.

Za boljšo vozno dinamiko je malibu opremljen s krmilnim sistemom ZF. Vsi razredi opreme imajo električno servokrmiljenje, sistem za pomoč pri speljevanju na strmini in elektronsko parkirno zavoro.

Na izbiro bosta le dva pogonska motorja, po en bencinski in dizelski. Oba je moč kombinirati s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom. 2,4-litrski bencinski motor  pri 5.800 vrt./min razvije moč 123 kilovatov (167 KM). Najvišja hitrost je 204 km/h, od 0 do 100 km/h pospeši v 9,5 sekunde, če je opremljen z ročnim menjalnikom. Največji navor 225 Nm motor doseže pri 4.600 vrt./min. Poraba bencinskega motorja v kombiniranem ciklu je 7,8 litra/100 km.

Pri nas najpogostejša izbira bo tako dvolitrski turbodizel s 117 kilovati moči (160 KM). Kombinirana poraba različice z dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom je 5,1 liter/100 km.

Chevrolet Malibu | Avtor: Chevrolet Chevrolet
Največja moč dizelski motor doseže pri 4.000 vrt./min, največji navor pa 350 Nm pri 1.750 vrt./min, kar rezultira v maksimalni hitrosti malibuja do 213 km/h. Kombinirana poraba različice z dizelskim motorjem in ročnim menjalnikom je 5,1 liter/100 km.

Stane najmanj 25 tisočakov

Vsi razredi opreme v Evropi vključujejo šest zračnih blazin, osnovna oprema za slovenski trg pa med drugim vključuje elektronski nadzor stabilnosti (ESP, ki vključuje sisteme EBD, TCS, HSA in BAS), aktivni pokrov motorja (zaščita pešcev), barvni zaslon na dotik, tempomat, samodejno klimatsko napravo, električno nastavljiva sprednja sedeža, parkirne senzorje zadaj, ne pa tudi ksenonskih žarometov.

Vstopna cena za dizelski model z nivojem opreme LT Plus je pri nas 25 tisoč evrov. Bencinar kombiniran s samodejnim menjalnikom in opremo LTZ je 1.500 evrov dražji.

Zadek karavanskega cruza ponuja do 1.478 litrov prostornine

Chevrolet cruze SW | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Konec poletja je na slovenske ceste zapeljal karavanski cruze SW. Prtljažni del v osnovi meri 500 litrov, moč pa ga je povečati na največ 1.478 litrov. Nova sta 1,4-litrski bencinski motor s turbopolnilnikom, ki razvije moč 103 kilovatov (140 KM) in največji navor 200 Nm in 1,7-litrski dizelski motor z močjo 96 kilovatov (130 kM), ki je s povprečno tovarniško izmerjeno porabo 4,5 litra na sto prevoženih kilometrov najučinkovitejši motor modela cruze do zdaj. Na izbiro sta še po dva bencinska in en dizelski agregat. Najcenejši osnovni model z 1.6 bencinskim motorjem z močjo 91 kilovatov (124 KM) stane 11.790 evrov, opremljen pa je s šestimi zračnimi blazinami, elektronskim nadzorom stabilnosti (ESP, vključno s sistemi BAS, EBD in TCS), klimatsko napravo, CD MP3 radio z USB in AUX priključkom, bluetooth povezavo, potovalnim računalnikom, halogenskimi žarometi s funkcijo "pokaži mi pot" ...

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.