Avto
3 ogledov

BMW 5 gran turismo

bmw 5 gt
1/57
Žurnal24 main
Bavarci so pol leta pred uradnim lansiranjem nove petice postaivli na ogled oziroma ponudili za nakup različico GT, ki je svojevrstna mešanica različnih avtomobilskih in oblikovalskih slogov.

Gre za zmes med enoprostorcem, limuzino, suvom in kupejem. Nekakšna mešanica serij 5, 6 in 7 torej. Kdo so potencilne stranke, pa najbolje vedo oni sami. Čas pa bo pokazal, v kolikšni meri si bosta gt in „klasična“ petica, ki ravno sedaj prihaja na trg v praksi odžirala kupce.

Višje sedenje, več prostora
Že ob prvem srečanju opaziš, da je GT nekoliko večji od aktualne petice in da je vstopanje v vozilo višje kot pri klasični limuzinski izpeljanki. Poleg lažjega vstopanje pa to prinese tudi izboljšano preglednost, ki je (predvsem nazaj), kljub temu zgolj na zadovoljivem nivoju. To pomankljivost pri Bmwju rešujejo z uporabo večih kamer, tudi takšnih na boku vozila. Seveda proti doplačilu. Dodatni centimetri pri medosni razdalji (pozitiven) davek pustijo v notranjosti saj je v obeh sedežnih vrstah prostora na pretek in približno toliko kot v pol številke večji sedmici. Še več, sedežna klop je pomična po dolžini, nastavljati pa ji je moč tudi naklon. Precej nenavadno za vozilo tega kova, ampak očitno so Bavarci želeli vnesti nekaj duha prilagodljivosti in s tem nadaljevati delo, ki so ga začeli pri prtljažniku ali bolje rečeno vratih le tega. Na zadku namreč najdemo dvojni sistem vrat, kjer lahko ta odpirate  na limuzinski način ali skupaj s steklenim delom kot pri kombilimuzinah. Pri slednjem vam je v pomoč elektrika. Pri limuzinskem odpiranju moti le majhna odprtina. Prtljažnik glede prostornosti ni presežek, 440 litrski osnovni je glede na pet metrsko dolžino vozila celo malo „rahitičen“. Veliko bolje je, če je klop pomaknjena naprej proti prednjima sedežema, saj je v tem primeru prostora za veliko bolj pompoznih 590 litrov. A kaj ko v tem primeru izgubiš nekaj dragocenih centimetrov za kolena zadaj sedečih, zaradi česar postane GT s tega vidika preveč povprečen.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Urejenost voznikovega delovnega prostora je vzorna. Na večih mestih vidiš podobnost z največjo hišno limuzino, sta pa osrednja merilnika pred voznikom še vedno preveč klasična, drugi so bolj v koraku s časom. Glede opreme je tako kot vedno: dobiš toliko kolikor si pripravljen plačati; za varnostno opremo in tudi kar nekaj udobnostne pa je poskrbljeno že serijsko. Testnik je imel dodano tudi kakovostno navigacijsko in avdio napravo, katerima delovanje diktirate preko izboljšanega I-drive podaljška na sredinskem tunelu ali stikali pod velikim   predlejenim osrednjim zaslonom. Pohvale si zalužita še volan in prestavna ročica, saj sta izredna primerka svoje vrste. Prestavna ročica in menjalnik prav tako presenetita, z udobnim in komaj zaznavnim pretikanjem v programu normal in veliko športnega talenta v preostalih dveh (sport in sport+). Temu sledi tudi zmogljivo in športno naravnano podvozje.

Odlična motor in menjalnik
Prestavna avtomatika je celo med najhitrejšimi podobnimi, osem prestavnih razmerij je več kot preveč, slednje velja, če za prestavljanje zadolžite samega sebe. V nosu se je vrtel znani dizelski šestvaljnik, ki je v zadnji letih doživel že veliko dodelav in prejel še več nagrad, tudi takšno za motor leta. V zadnji izdaji ponuja še nekoliko več moči, ki je je za 180 kW, še bolj pomemben podatek pa je ta o 540 Nm navora, ki jih avto pridela že pri 1.750 vrtljajih. Ob tem se nam je porodila misel, zakaj bi se sploh odločili za večji motor, še posebej ker se ob zmerno težki nogi zadovolji z le 9 litri plinskega olja. Testno povprečje je bilo kljub temu nekoliko višje in se je ustavilo malo nad 10 litri.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Premium tudi cena
glede na velikost vozila in motor ter menjalnik, ki ga poganjata, je cena pričakovana in umestna, z dodatki se seveda močno poviša. Je pa res, da bo čas pokazal, koliko kupcev si želi takšnega mešanca, vprašanje pa je tudi, v kolikšni meri si bosta ko bo marca nova limuzinska petica zapeljala na ceste tudi odžirala kupce. Po našem mnenju kar občutno, ker bo „klasična“ petica tudi nekoliko cenejša, pa na žalost na račun gran turisma.

Podatki o vozilu: (BMW 530d gran turismo)
Motor: 2.993 cm3
Vrsta: šestvaljni turbodizelski V-zasnove
Moč: 180 kW (245 KM)/4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 540 Nm/ med 1.750 in 3.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 10,1 litra/100 km, 173 g CO2/km
Zmogljivosti: 240 km/h, 6,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.998x1.901x 1.559 medosna razdalja 3.070, prtljažnik (v litrih): 440-590
Cena: 59.050/75.901 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.