Če torej sledim Freudovi psihoanalizi, lahko postavim hipotezo, da je prestavna ročica v avtomobilu
pravzaprav moški rezervni falus, avtomobil pa simbol za njegovo moškost. Zagotovo pa nisem prva, ki
v avtomobilu vidi moško simbolno potrditev.
Teorija prestavne ročice
Ta teorija pa tudi zelo lepo razloži, zakaj tisti tihi in sramežljivi, pa tudi
pretirano glasni in mačistični moški v avtu postanejo pravi divjaki. Svoje komplekse, na primer
"nisem dovolj moški" ali "nisem pravi moški", je nekje treba izraziti. In kaj je boljšega od
rezervnega falusa, ki vedno uboga, nikoli ne preseneti in razočara, saj zvesto sledi želji po večji
hitrosti, po adrenalinu avtomobilskega vrhunca. Še en dokaz več, da smo Slovenci zares zakompleksan
narod, saj je na slovenskih cestah malo morje takšnih objestnih in nestrpnih voznikov. Mi ne
verjamete? Poglejte statistiko prometnih nesreč ali vprašajte tujca, ki je spoznal slovensko
prometno kulturo.
Seveda noben navdušenec nad (pre)hitro vožnjo tega ne bo priznal. Še več, večina se jih tega
niti ne zaveda. Ja, ja, bodo rekli, to je vedno najlažje, če nečesa ne moreš dokazati, pa se
izgovoriš na nezavedno. Prav imate, morda pa se motim. Toda še vedno me zanima, kakšen bi bil avto,
če bi ga ustvarila ženska. Prestavne ročice skoraj zagotovo ne bi imel, vsaj na istem mestu ne, in
najverjetneje bi bila tudi drugačne oblike. Morda pa bi volan postal bolj buhteč, z dvema okroglima
izboklinama, da bi se voznica lahko med vožnjo pobožala ...
11
ogledov
Bodi avto!
Dokaz, da je avtomobil ustvaril moški, je prestavna ročica. Ni treba biti Freud, da opaziš, da po obliki spominja na falus. Postavljen je na ravno pravšnjo višino, le nekoliko bolj desno (v Angliji levo) je treba seči.