Avto
196 ogledov

Boji se ga sama cobra

V mangusto so vgrajevali motor V8 prostornine 4729 ccm, ki je razvil moč 224 kW/ Žurnal24 main
V času ko je na dirkalnih cestah vladal ameriški avtomobil strupenega imena – cobra –, se je neki Argentinec odločil narediti še bolj strupeno vozilo.

In to z imenom živali, ki je bila sposobna zloglasno kobro ubiti. Se še spomnite zelo popularnega glasbenega hita miniaturne avstralske pevke Kylie Minogue "Can't get you out of my head"? Prav v omenjenem videospotu se popularna Avstralka vozi v nekem rumenem avtomobilu, ki je po eni strani videti starinski, po drugi pa agresiven in poželjiv. Kylie ni potrebovala modernega ferrarija, porscheja, mercedesa ...  pač pa nekaj posebnega – De Tomaso Mangusta.


Vse se je začelo leta 1959, ko se je Argentinec Alejandro De Tomaso odločil in na noge postavil lastno avtomobilsko podjetje. Zanimivo je, da se je to zgodilo v Italiji, še več, v zloglasni Modeni, od koder izvirata slavni avtomobilski imeni Ferrari in Maserati. Kako se je Argentinec znašel v Italiji? Alejandrov oče je bil Italijan, mama pa je izvirala iz bogate argentinske družine. Po drugi svetovni vojni je Alejandro ostro nasprotoval tedanjemu argentinskemu predsedniku Juanu Peronu in se zato odločil, da zapusti državo. Strast za avtomobili ga je pripeljala v najbolj avtomobilsko mesto v Italiji, Modeno, kjer se je kot mehanik zaposlil v Maseratijevi tovarni. Hitro je postal njihov dirkač, leta 1959 pa je osnoval lastno podjetje De Tomaso Automobili.

Čeprav tehnično ni bil pretirano podkovan, pa je svoje inženirje zasipal z mnogimi izvrstnimi zamislimi. Močno je podpiral razvoj avtomobilov s sredinsko postavljenim motorjem, saj je bil mnenja, da je to najboljša rešitev za čim boljše upravljanje z vozilom. De Tomasa so kmalu obiskali predstavniki Forda, ki so želeli svoj vpliv razširiti tudi na Evropo. Zamisel je bila razviti popolnoma nov model s fordovim motorjem. Tako je nastal prvi produkcijski De Tomaso, ki so ga poimenovali vallelunga.



Čeprav bi si tudi vallelunga zaslužila pozornost v naši rubriki, se bomo vseeno pozabavali z avtomobilom, ki je najbolj zaznamoval podjetje De Tomaso – z mangusto. Predstavljen je bil leta 1966 na avtosalonu v Torinu. To je bil pravi šok, tudi za priznane proizvajalce športnih avtomobilov, od Ferrarija do Porscheja. Oblika je bila božanska in predvsem brutalna. Legendarni Giorgetto Giugiaro, takrat zaposlen v Ghiji, ki jo je takrat nadzoroval sam De Tomaso, je na mangusti pustil morda celo najbolj vreden oblikovalski pečat. Mrk pogled, močna kupejevska oblika in ogromen zadnji konec s pnevmatikami, ki so spominjale na valarje, so delovali zares šokantno. No, pravi šok je sledil, ko je De Tomaso odprl pokrov motorja, seveda spravljenega v zadku. Dveh pokrovov, ki sta se odpirala vsak v svojo smer, v slogu galebjih kril, do takrat še niso nikoli uporabili za odpiranje in zapiranje motornega pokrova.


De Tomaso Mangusta

 
Ime je predstavljalo čisto strahospoštovanje. Mangusta oziroma mungo je edina žival, ki se je boji sama kraljevska kobra. Seveda je bilo ime simbolično, saj je De Tomaso s tem Fordu pokazal, da se lahko tudi v njegovi "štali" rodi avtomobil, ki se ga bo bala tedaj nedotakljiva cobra. V mangusto so vgrajevali motor V8 prostornine 4729 ccm, ki je razvil moč 224 kW/305 KM pri 6200 vrt/min in 405 Nm navora pri 4800 vrt./min. De Tomaso je sicer želel vgraditi lažji osemvaljni motor, vendar so mu to preprečili preveliki stroški.

Z 250 km/h najvišje hitrosti se je mangusta brez težav postavila po robu tedanjim superitalijanom Ferrariju in Lamborghiniju. Čeprav se isti niso bali mangustine moči, pa je bil njen videz tisti, ki je bil trn v očesu vsem. Skupaj je bil proizveden vsega 401 primerek manguste, zato je avtomobil danes prava redkost. Po mangusti je De Tomaso proizvedel le še en odličen superavtomobil, pantero, vendar pa je mangusta za vedno ostala najmočnejše orožje, povezano z imenom De Tomaso.

 

Preberite še...

 
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.