In to z imenom živali, ki je bila sposobna zloglasno kobro ubiti. Se še spomnite zelo popularnega
glasbenega hita miniaturne avstralske pevke Kylie Minogue "Can't get you out of my head"? Prav v
omenjenem videospotu se popularna Avstralka vozi v nekem rumenem avtomobilu, ki je po eni strani
videti starinski, po drugi pa agresiven in poželjiv. Kylie ni potrebovala modernega ferrarija,
porscheja, mercedesa ... pač pa nekaj posebnega – De Tomaso Mangusta.
Vse se je začelo leta 1959, ko se je Argentinec Alejandro De Tomaso odločil in na noge
postavil lastno avtomobilsko podjetje. Zanimivo je, da se je to zgodilo v Italiji, še več, v
zloglasni Modeni, od koder izvirata slavni avtomobilski imeni Ferrari in Maserati. Kako se je
Argentinec znašel v Italiji? Alejandrov oče je bil Italijan, mama pa je izvirala iz bogate
argentinske družine. Po drugi svetovni vojni je Alejandro ostro nasprotoval tedanjemu argentinskemu
predsedniku Juanu Peronu in se zato odločil, da zapusti državo. Strast za avtomobili ga je
pripeljala v najbolj avtomobilsko mesto v Italiji, Modeno, kjer se je kot mehanik zaposlil v
Maseratijevi tovarni. Hitro je postal njihov dirkač, leta 1959 pa je osnoval lastno podjetje De
Tomaso Automobili.
Čeprav tehnično ni bil pretirano podkovan, pa je svoje inženirje zasipal z mnogimi izvrstnimi
zamislimi. Močno je podpiral razvoj avtomobilov s sredinsko postavljenim motorjem, saj je bil
mnenja, da je to najboljša rešitev za čim boljše upravljanje z vozilom. De Tomasa so kmalu obiskali
predstavniki Forda, ki so želeli svoj vpliv razširiti tudi na Evropo. Zamisel je bila razviti
popolnoma nov model s fordovim motorjem. Tako je nastal prvi produkcijski De Tomaso, ki so ga
poimenovali vallelunga.
Čeprav bi si tudi vallelunga zaslužila pozornost v naši rubriki, se bomo vseeno pozabavali z
avtomobilom, ki je najbolj zaznamoval podjetje De Tomaso – z mangusto. Predstavljen je bil leta
1966 na avtosalonu v Torinu. To je bil pravi šok, tudi za priznane proizvajalce športnih
avtomobilov, od Ferrarija do Porscheja. Oblika je bila božanska in predvsem brutalna. Legendarni
Giorgetto Giugiaro, takrat zaposlen v Ghiji, ki jo je takrat nadzoroval sam De Tomaso, je na
mangusti pustil morda celo najbolj vreden oblikovalski pečat. Mrk pogled, močna kupejevska oblika
in ogromen zadnji konec s pnevmatikami, ki so spominjale na valarje, so delovali zares šokantno.
No, pravi šok je sledil, ko je De Tomaso odprl pokrov motorja, seveda spravljenega v zadku. Dveh
pokrovov, ki sta se odpirala vsak v svojo smer, v slogu galebjih kril, do takrat še niso nikoli
uporabili za odpiranje in zapiranje motornega pokrova.
|
|
|
De Tomaso Mangusta |
Z 250 km/h najvišje hitrosti se je mangusta brez težav postavila po robu tedanjim superitalijanom Ferrariju in Lamborghiniju. Čeprav se isti niso bali mangustine moči, pa je bil njen videz tisti, ki je bil trn v očesu vsem. Skupaj je bil proizveden vsega 401 primerek manguste, zato je avtomobil danes prava redkost. Po mangusti je De Tomaso proizvedel le še en odličen superavtomobil, pantero, vendar pa je mangusta za vedno ostala najmočnejše orožje, povezano z imenom De Tomaso.
Preberite še...
|
|
|