Avto
136 ogledov

Brez dogovora z EU bo britanska avto industrija ogrožena

Delavec EPA
Britanska avtomobilska industrija bo trajno prizadeta, če se britanska vlada v pogajanjih z Evropsko unijo okoli brexita ne dogovori o davkih ali pa sklene neki prehodni sporazum, so prepričani v Združenju proizvajalcev in trgovcev z motornimi vozili (SMMT).

Avtomobilisti so pred referendumom o izstopu Velike Britanije iz EU nasprotovali brexitu, po njem pa jih je britanska premierka Theresa May s sestanki in različnimi zagotovili o konkurenčnosti pomirila.

Pri Nissanu, kot največjem delodajalcu v avtomobilski panogi na Otoku, naj bi s strani britanske premierke Therese May dobili nekakšne kompenzacije, da bodo še naprej konkurenčni, tudi, če bodo zaradi novega trgovinskega sporazuma dodatno obdavčeni.

Prav vsi pa so trepetali zaradi negotovosti, v katero so bili pahnjeni po referendumu, še posebej pa zdaj, ob pogajanjih z EU, ko v Bruslju grozijo z nepopustljivostjo. Mike Hawes, Direktor Združenja proizvajalcev in trgovcev z motornimi vozili (SMMT), je prepričan, da bi dodatna obdavčitev avtomobilov, ki jih izdelujejo v Veliki Britaniji pomenila njihovo nekonkurenčnost. Mayjevi je dejal, da si zaslužijo posebno obravnavo v pogajanjih z EU.

Bojijo se za konkurenčnost

Britanski avtomobilski trg je sicer med največjimi v Evropi, tam imajo svoje tovarne Jaguar, Land Rover, Rolls-Royce, Mini, Nissan, Honda, Toyota. Leta 2016 so v njih izdelali 2,6 milijona vozil, napovedujejo nadaljnjo rast, kar pa bi lahko ogrozil brexit.

"Carinske dajatve bodo pustile trajne posledice za našo avtomobilsko industrijo in tudi dobavitelje, saj bodo ogrozile konkurenčnost," je prepričan Hawes. Kljub temu, da je britanska premierka obljubila, da si bo izborila širok sporazum o svobodni trgovini z EU, pa so pogajanja zahtevna in negotova že na samem začetku. Do rešitev lahko pridejo šele ob končnem izstopu iz EU, to pa pomeni še vsaj dve leti negotovosti za avtomobilske proizvajalce, ki negotovosti pri milijonskih ali milijardnih vložkih v tovarne ne marajo. 

Prav zato si v Društva proizvajalcev in trgovcev z motornimi vozili (SMMT) želijo sporazum o prehodnem obdobju, da ne bodo do marca leta 2019, ko naj bi Združeno Kraljestvo dokončno izstopilo iz evropske povezave, čakali brez trgovinskega sporazuma.

Komentarjev 1
  • Avatar Džoser
    Džoser 15:41 03.julij 2017.

    Posle jebanja nema kajanja! You now!