Avto
16 ogledov

Cesta se bo nekoč sama pokrpala

Promet prihodnosti ARUP
Si predstavljate cesto, ki sama pokrpa morebitne luknje na sebi, ali pa površino ceste, ki se ob nizkih temperaturah obarva v opozorilne barve? Rešitve niso tako daleč, napovedujejo inženirji.

V globalni družbi Arup, ki v podružnicah po svetu pod eno streho združuje oblikovalce, inženirje, tehnične specialiste in druge, so si svetovno slavo pridobili z zasnovo in izgradnjo Sydneyjske opere, kasneje pa še olimpijskih objektov v Pekingu. Pomanjkanja vizije jim torej ne gre očitati. 

V družbi pa imajo veliko izkušenj tudi s cestno infrastrukturo, nedavno pa so v svojem poročilu oziroma napovedih za prihodnost izrekli nekaj zelo smelih idej, ki bi olajšale mobilnost človeštva. 

V Arupu opozarjajo, da število vozil po svetu vsako leto naraste za dodatne 3 odstotke, temu pa se bo moralo bolj prilagajati tako infrastruktura kot celoten pristop k mobilnosti. Med napovedmi je denimo ta, da bodo ljudje še posebej v mestih vedno pogosteje plačevali le še za dostop do vozila, ne pa več za lastništvo vozila. Na to bo vplivalo tudi dejstvo, da naj bi do sredine tega stoletja kar 50 odstotkov ljudi prešlo po imetju med srednji razred, kar bo zelo vplivalo na možnost izbire mobilnosti.

Nekaj idej in verjetnih trendov, ki čakajo načrtovalce in uporabnike cest do leta 2050:

- Množična uporaba materijala, ki bo omogočal samozacelitev ceste - posebne bakterije v asfaltu bodo zapolnile morebitne poškodbe.

- Asfalt bodo nadomeščale posebne površine, ki bodo omogočale polnjenje električnih vozil ali taljenje snega, hkrati bodo vanje vgrajene LED opozorilna telesa. Odpadno plastiko bodo vse bolj uporabljali namesto asfalta.

- Od temperature odvisna barva bo v primeru mraza in nevarnosti poledice izrisala vidne znake za nevarnost kar na cestišču.

- Mobilnost bo šla vse bolj v smeri uporabe koles in hoje, razmah električnih vozil z napredkom glede dosega baterij.

- Polno avtomatizirani sistemi navigacije bo omogočal "pametne" avtomobile, ki ne bodo potrebovali voznika, kar bo omogočalo drugačne oblike avtocest in bo vplivalo na varnost.

- Klasične navigacijske naprave se bodo spremenile v smislu, da bo uporabnik le navedel ciljno točko, sistem pa bo nato predlagal vrsto transporta, ki je na trenutne razmere najugodnejši.

- Vozila in infrastruktura bodo med seboj aktivno komunicirala. Pri tem bodo pomagali tudi leteči droni, ki bodo spremljali promet pod seboj in pošiljali ustrezne napotke za upravljanje prometa.

- Poslednji vrh avtomobilov na klasični pogon se napoveduje za leto 2020, do leta 2050 pa naj bi praktično izginili. Nadomestili jih bodo priključni hibridi (le za določeno obdobje), nato pa električni avtomobili in v največji meri vozila na gorivne celice.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.