Avto
88 ogledov

Cestni vlaki postali realnost

Volvo Sartre
1/14
Volvo
Prvič v zgodovini so strokovnjaki, ki delajo na projektu SARTRE, v praksi v javnem prometu preizkusili "cestni vlak", sestavljen iz volvov XC60, V60, S60 in enega tovornjaka. Test samodejnega sledenja vozil v Španiji je bil uspešen.

Cestni vlaki bi lahko bili nov način potovanja po avtocestah v prej kot desetih letih – in projekt SARTRE, ki ga delno financira tudi EU, je že uspešno predstavil prvo demonstracijo tehnologije v praksi v okolici Barcelone v Španiji.

"V enem dnevu smo prevozili okoli dvesto kilometrov. Test je bil uspešen. Navdušeni smo nad rezultati," je dejala Linda Wahlström, vodja za projekt SARTRE v podjetju Volvo Car.

Projekt delno financira EU

Cestni vlak, projekt SARTRE, je konvoj vozil, ki deluje na principu brezžične komunikacije, torej kamer in senzorjev, ki prilagajajo pospeševanje in zaviranje vozila ter nadzorujejo okolico vozila. Profesionalni voznik v vodečem vozilu vozi kolono drugih vozil. Vsak avtomobil meri razdaljo, hitrost in smer ter se prilagaja vozilu spredaj. Vsa vozila so popolnoma samostojna ter lahko zapustijo vlak, kadarkoli želijo. Vendar, ko so vkrcani na vlak, se lahko vozniki popolnoma sprostijo in počnejo druge stvari, medtem ko vlak nadaljuje svojo dolgo vlečno pot.

Volvo Sartre | Avtor: Volvo Volvo
"Vožnja v javnem prometu predstavlja velik korak naprej. Bilo je razburljivo. Vozili smo s hitrostjo 85 km/h, razdalja med vozili je bila šest metrov. Testirali smo varnostno razdaljo od pet do 15 metrov," pojasnjuje Wahlströmova in dodaja, da se bodo v prihodnjih testih osredotočili na porabo goriva.

Do 20 odstotkov nižja poraba goriva

Cestni vlaki so ustvarjeni za izboljšanje mnogih stvari: prvič, cestne varnosti, saj minimizira človeški dejavnik, ki povzroči 80 odstotkov cestnih nesreč. Drugič, zmanjša porabo goriva in izpuste CO2 za kar 20 odstotkov. Hkrati je zelo udobno ter priročno za voznika, saj ima med vožnjo čas za druge stvari in ne za upravljanje vozila. Glede na to, da se bodo vozila peljala z avtocestno hitrostjo z nekaj metri razlike, se bo promet osvobodil nenehnih gneč.

"Pri projektu, ki poteka od leta 2009 naprej in po 10 tisoč kilometrih vseh vrst testiranj, smo se naučili veliko. Ljudje menijo, da je avtonomna vožnja znanstvena fantastika, a je dejstvo, da tehnologijo za izvedbo že imamo. Sistem deluje, cestni vlaki pa bodo v prihodnosti nekaj povsem običajnega. Osredotočili smo se na minimalne spremembe sistema, to pomeni, da ne bomo posegali v cestno infrastrukturo ali vgradnjo dodatnih komponent v avtomobile," zaključuje Wahlströmova.

Komentarjev 3
  • Ferluci 16:55 30.maj 2012.

    Je pa fajn za seksat, ko se s sodelavko med vožnjo spraviš na zadnji sedež...

  • Kevin Kiret 18:50 29.maj 2012.

    tist kter mu je dal minus je žalosten ker je to šele zdej zvedel

  • povejmi 16:51 29.maj 2012.

    če preblizu slediš vozilu pred tabo, na masko fašeš kamnčke s ceste.pa lep dan vsem skupaj!