Avto
161 ogledov

Čez 30 let ne bo več 30 let starih avtomobilov

Mehanik Profimedias
V časih yugov in stoenk je lahko voznik mariskaj na vozilu znan popravil sam, danes je že menjava pregorene žarnice v žarometu pri novih avtomobilih razlog obiska servisne delavnice. Avtomobili postajajo zelo zapleteni tehnološki stroji podprti z eleketroniko, zato lahko v prihodnosti pričakujemo več napak in krajšo življensko dobo avtomobilov.

Grega Prebil | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
"Čez 30 let ne bomo imeli več 30 let starih avtomobilov, se bodo pa po cesti še vedno vozili 60 let stari avtomobili," je stavek, ki se mi je najbolj vtisnil v spomin med intervjujem z Mehanikom leta 2015 Primožem Rožnikom.

Prav zato bodo strokovnjaki za popravilo, s poudarkom na popravilu, vozil v prihodnosti bolj cenjeni, kot so cenjeni danes, ko se jih (pre)pogosto ocenjuje kot šušmarje ali "oderuhe".

Popravilo sem dvakrat omenil zato, ker se danes vse več komponent menja in ne popravlja. Še posebej to velja za pooblaščene servise, kjer imajo opravka z vozili, ki so v garanciji in menjavanja delov, ki spadajo v garancijo, lastnika vozila ne boli.

Res pa je tudi, da je večini slovenskih avtomobilov že zdavnaj potekla garancija, saj je slovenski vozni park v povprečju star devet let in pol! To pomeni, da imajo ti, povprečni slovenski avtomobili ABS, zračne blazine, klimo, električni pomik stekel ... kaj več pa že težko.

To je daleč stran od tehnologij, ki jih imajo danes vgrajene že najmanjši in najcenejši novi avtomobili. To so elektronski sistemi, kot so tempomat, kamere in senzorji. Več kot omembe vredni so tudi zasloni na dotik. Ni več daleč dan, ko bodo v Bruslju ukazali, da bodo morali imeti vsi novi avtomobili sistem za samodejno zaviranje v sili, pa še marsikaj.

Kaj pa, ko bodo ti, danes sodobni avtomobili, starejši in izven garancije in bo treba za menjavo odšteti iz „lastnega žepa“? Takrat se bo iskal dober mehanik, oziroma servis, kjer se bo stvari tudi popravljalo, ne samo menjavalo. 

Danes je tudi zaradi trenda menjavanja delov povprečnih mehanikov veliko, dobrih, usposobljenih, ki znajo odkriti še tako skrito napako ali okvaro, pa malo. Tudi zato se pri dobrem mehaniku, ki vam izda račun in delež nameni tudi v državni proračun, ne zmrdujte nad ceno, ampak ocenite njegovo strokovnost. Tudi mehanik se mora stalno izobraževati, nadgrajevati znanje, tako kot zdravniki, s tem, da moderni avtomobili ne povedo, kje jih boli. Za nameček moderni stroji za popravila stanejo tudi 200 tisočakov evrov in več.

Zato ne smemo podcenjevati poklica avtomehanika, saj to danes še zdaleč niso delavci s črnimi, umazanimi rokami, ampak pri vsem kar danes proizvajalci vgrajujejo v avtomobile, že neke vrste umetniki … Še dobro, da so poklic mehanika, kot poklic prihodnosti spoznali tudi mladi. Toliko dijakov, kot se jih je letos vpisalo na Srednjo poklicno in strokovno šolo Bežigrad – Ljubljana , pet letnikov bodočih tehnikov avtoserviserjev, se ni zgodilo že dolga leta.

Komentarjev 2
  • AnzeSmolej 18:02 19.december 2015.

    Sami mam ta problem da moram k mehaniku da mi zamenja žarnico. S tem da večina sploh ne zna in moram na uradni servis, kjer mi kasirajo 35€ za pol ure dela in žarnico vredno 1.8€. Za naslednji avto ...prikaži več že vem katere kriterije bom postavil. Samo bojim se da bo potem primeren samo avto ki je danes vsaj 10 let star :/

  • Dare Dado 15:10 19.december 2015.

    za vsak drek k avtomehaniku, da ti zamenja žarnico 50 evrov, bul šit, raje ima 10 let starega clio da jo lahko sam zamenjam