Avto > Mehanik leta
49 ogledov

Kako prepoznati dobrega mehanika?

Primož Rožnik Saša Despot
V torek zvečer smo dobili Mehanika leta 2015. To je spet postal Primož Rožnik. Drugo in tretjo mesto sta zasedla Leon Cafnik in Tomaž Zver. Vprašali smo jih, kaj odlikuje dobrega mehanika.

Z izborom Mehanik leta želimo na zurnal24.si in reviji Mehanik in voznik izpostavljati dobre prakse in poklicne mehanike, ki lahko zagotavljajo kakovostne storitve na področju popravil in vzdrževanja motornih vozil. Namen tekmovanja je tudi promocija poklica in povezovanje izobraževalnega sistema s prakso v dejavnosti.

10 finalistov, ki so se pomerili na finalni prireditvi, je kakovostnih. S tem se strinja strokovni član žirije Alojz Kranjc, podravnatelj na srednji poklicni in strokovni šoli Bežigrad, ki je tudi sestavil teoretične in praktične naloge, s katerimi so se soočili tekmovalci. "Glede na to, da smo lani orali ledino, smo imeli letos več izkušenj in smo tudi lahko sestavili bolj zahtevne naloge za tekmovalce. Glede na to, da delajo v mehaničnih servisih, smo predvidevali kakšno znanje imajo. Na testih so se izkazali. Vidi se, da so visoko usposobljeni, naloge pa so bile daleč od enostavnih,“ pravi Kranjc, ki verjame, da so bili mehaniki, ki so se pomerili v finalu zares dobri mehaniki tudi v svojih delavnicah.

Mehanik ne sme hiteti

Tomaž Zver, ki je zasedel tretje mesto, pravi, da se je potrebno zaradi vse hitrejših spremembe v avtomobilski industriji vseskozi izobraževati. "Predvsem na področju elektronskih komponent in njihovega testiranja. Danes je precej bolj čistega dela, je pa potrebno zato napake iskati znotraj električnih sistemov, po shemah …,“ pravi vodja mehanične delavnice v Pomurskem avtocentru v Murski Soboti in dodaja, da se ne boji prihoda električnih avtomobilov: "Prav gotovo ne, imamo izobraževanja, na katerih se spoznavamo z Renaultovimi električnimi modeli  in se jim prilagajamo. Prav gotovo pa bodo električni avti marsikaj poenostavili, veliko manj bo potrebnih popravil pri njih, ostale bodo zgolj klasične menjave obrabljenih delov, denimo podvozja.“

Tomaž Zver | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kaj naredi dobrega mehanika?

Drugouvrščeni Leon Cafnik pa pravi, da dobrega mehanika naredi predvsem praksa: "Čim več dela z avti in seznanjanje z novostmi. Stalno izobraževanje je pri tem bistveno.“ Dober mehanik bo za seboj pustil tudi čist avtomobil," pravi Cafnik, zaposlen v podjetju Avto Koletnik d.o.o., ki dodaja, da stranke dobrega mehanika prepoznajo in cenijo tudi zaradi prijaznosti: "Če stranka vidi, da si prijazen, se bo rada vračala k tebi. Pravi odnos je zelo pomemben.“

Leon Cafnik | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kot hiša na dobrih temeljih

Tudi zmagovalec Primož Rožnik, ki je vodja lastne delavnice v podjetju Avto Rožnik d.o.o. se strinja, da dobrega mehanika odlikuje predvsem praksa: "Ta mora biti postavljena na dobro teorijo, tako kot hiša na dobrih temeljih, vendar je tako, da za iste probleme včasih obstaja več poti in rešitev. Glede na mojo dosedanjo kariero je bilo te prakse z različnimi situacijami že kar nekaj."

Mehanik leta 2015 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Horjulčan pravi, da se je mehanično delo v zadnjih letih zelo osredotočilo na elektroniko. Po njegovih besedah je težava, da je zelo nepoenotena in odvisna od vsakega proizvajalca posebej. "Včasih se je tako potrebno dobesedno psihološko poistovestiti s tistim, ki jo je zasnoval, da razumeš, kako naj bi delovala. Pa tudi sestavni deli avtov so precej bolj izpopolnjeni, marsikateri je narejen tudi tako, da se ga ne da več popraviti temveč le zamenjati. To je sicer žalostno, ampak tak je trend razvoja. Začel sem s popravili fičotov, danes pa moramo tudi novejše in zakomplicirane avte znati popravljati," pravi Rožnik.

Kovačeva kobila je ponavadi bosa, kako pa je s stanjem njegovega lastnega avta? "Dejansko sem to reklo vedno imel za spodbudo, da sem vestno skrbel tudi za svoje avte. Danes imam tako dva, ki sta po mojem zelo dobro vzdrževana, pri tretjem pa le čakam, da bo delal, dokler bo, nato pa bo šel v pokoj,“ še dodaja Rožnik.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.