Avto
2955 ogledov

Darsov odziv: vse je anonimno!

Vožnja po avtocesti Saša Despot
Dars ostro zavrača namige, da naj bi pri skeniranju bluetooth in wi-fi povezav v vozilih posegal v zasebnost uporabnikov.

Dars se je odzval na včerajšnje poročanje Dnevnika, da morda na protipraven način uporablja nove naprave za spremljanje prometne gneče in izračun potovalnih časov, ki so v pomoč tako pri usmerjanju prometa kot obveščanju voznikov. 

Pri Darsu poudarjajo, da na detekcijskih točkah zbirajo podatke o WiFi MAC naslovih in Bluetooth naslovih naprav (telefonov, avtomobilskih inštalacij), ki se pripeljejo mimo detektorja. "Podatek o naslovu se takoj po zajemu v napravi s pomočjo kodirne funkcije pretvori v anonimiziran podatek (identifikator), iz katerega ni več možno pridobiti originalnega Bluetooth/WiFi naslova. T. i. "sol" (angl. salt) kodirne funkcije se dnevno spreminjajo in se nikjer ne shranjuje, kar pomeni, da reidentifikacija naslova naprave za nazaj ni možna," zagotavljajo pri Darsu. 

"Sistem ne hrani nobene registrske tablice, prav tako ne hrani kakršnekoli druge informacije o avtomobilu, WiFi ali Bluetooth omrežju v avtomobilu ali kakršnekoli druge informacije, ki bi ogrozila anonimnost uporabnikov ceste."

Dars

"Dolgoročno (na diskih) se hranijo le uspešno detektirani pari z enakim anonimiziranim identikatorjem, medtem ko se sam identifikator ne shranjuje. Torej, shrani se informacija, da je bila ista naprava detektirana na detekcijskih točkah A in B (ter čas med njima), ne pa, katera naprava je to bila. Za delovanje sistema ta informacija tudi ni potrebna. Poleg tega večina Bluetooth in WiFi naprav stalno (na nekaj minut) menja identifikacijske naslove, kar naredi reidentifikacijo naprave nemogočo. S tem so že proizvajalci naprav poskrbeli za anonimnost njihovih uporabnikov."

Portali Prišlo na dan Avto Dars špijonira za bluetoothom voznikov

Informacijski pooblaščenec ni uvedel postopka inšpekcijskega nadzora, je pa družbo Dars v tem tednu zaprosil za informacije glede navedenega pilotnega sistema, poudarjajo pri državni družbi. Po mnenju Darsa je sicer celoten sistem povsem v skladu z aktualnimi evropskimi smernicami o obdelavi osebnih podatkov.

V podkrepitev svojih trditev so na Darsu poslali primer, kako so videti zbrani podatki. Ker gre za digitaliziran pisni dokument, je slika slabše razvidna.

 

Dars podatki | Avtor: Dars Dars

"Proizvajalec senzorjev za navedeni pilotni projekt je BINAR d. o. o., pilotni projekt je izvedel ASIST d.o.o.; postopek je bi izveden skladno s predpisi s področja javnega naročanja, celoten projekt, ki zajema sistem za detekcije kolon na MP Obrežje, je znašal 55.645,00 EUR (brez DDV)."

Dars

Dars pravi, da sledi trendom iz tujine

Dars navaja, da gre za funkcionalno enakovreden detekcijski sistem, ki naj bi jih uporabljala na primer Google in Apple za storitve Google Maps in Apple Maps. 

Upravljavec slovenskega avtocestnega omrežja še pravi, da na podoben način, kot ga uvajajo na ljubljanskem obroču, prometne informacije že zbirajo upravljavci okoli Madrida in Dunaja, v Združenem kraljestvu in Grčiji. Madžari pa so podobne naprave pred kratkim začeli uporabljati celo s sofinanciranjem EU.

Kot je poročal Dnevnik, namerava Dars po uspešnem pilotnem projektu na mejnem prehodu Obrežje kupiti še večje število senzorjev in pripadajoče tehnične opreme. Z opremo želijo opremiti ljubljanski obroč in širše območje ljubljanskih vpadnic, ki so dnevno prometno najbolj obremenjena področja v državi in kjer je pravočasno ukrepanje pri zgostitvah prometa ključnega pomena. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • jakec1575 11:51 26.november 2021.

    Vsaka uvedbataksne tehnologije po difoltu terja preverjanje informacijskega pooblaščenca. Po zakonu.

  • sam1 11:05 26.november 2021.

    Dars je tako ali tako baza odsluženih politikov,ki lahko počnejo kar jih je volja,od astronomskih kazni uporabnikom njihovih elektronskih škatlic,ki delujejo med vsemi v EU najslabše,ampak njih to ne zanima,kazni pa so daleč najvišje v EU za banalne prekrške,sedaj pa ...prikaži več še nezakonito vohunijo za mobiteli uporabnikov AC,ampak ni problema, oni so spet nad zakonom....

  • 277e7e0798e154efbedb78510b05597587d206c4 10:08 26.november 2021.

    BT sploh ni nujno da je voznikov ampak od sopotnika. Tega DARS ne ve, torej z lahkoto propade na sodišču. Kot eno. Kot drugo pa DARS ni povprašal najprej za dovoljenje da sledi tvojemu BTju, ampak si samovoljno prisvaja pravico ...prikaži več do tega. Uporabnik Goodlovih aplikacij, tudi Mapsa, se mora najprej strinjati s sledenjem lokaciji, potem šele lahko uporabljajo uporabnikove podatke. DARS pa se je kar samostavil nad to, ker je podprt od višjih (božjih?) sil.