Avto
461 ogledov

Devet od desetih voznikov se ne zna razvrstiti v križišču

promet Saša Despot
Preverjali smo. Postavili smo se ob križišče na semaforju, kjer se iz glavne, Šmartinske ceste, zavija levo v nakupovalno središče BTC, in preverjali, koliko voznikov in voznic se pravilno razvrsti v križiču in kako to vpliva na pretočnost prometa. Rezultati so katastrofalni.

V eni uri opazovanja se je v povprečju le eden od desetih voznikov pravilno razvrstil. V večini primerov je v enem zelenem intervalu semaforja levo v križišču zapeljalo pet avtomobilov, največ 12, ko je bila razporeditev pravilna in najmanj dve vozili.

Razporejanje v križišču je ena od osnovnih veščin vožnje, ki jo učijo v šolah vožnje, a zakaj tega nihče ne upošteva. Marsikateri voznik "jezno“ odreagira, ko stoji v koloni, ki v križišču zavija levo, a skozi semafor uspe v enem intervalu zelene luči in dodatne rumene luči za prednostno zavijanje, priti le redkim vozilom naenkrat. Kot smo ugotovili sami je vzrok neznanje ali neupoštevanje pravil pri razporejanju v križišče. Ob našem opazovanju voznikov in voznic so bili le redki, ki so zapeljali na sredino križišča, večina tistih, ki so stali prvi v vrsti pred semaforjem pa se je pomaknilo le za kakšen meter naprej v križiče.

Strah in slabi zgledi

Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna. Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.
“Vozniki se postavljanja v križiščih naučijo v šoli vožnje. Od pridobitve vozniškega dovoljenja naprej pa se voznik zgleduje po praksi, deluje glede na lastne izkušnje in bojazni, navade ter vzore, na obnašanje pri vožnji pa vplivajo še druge motnje (telefoniranje, pošiljanje sms-ov …) in reakcijski čas voznika,“ meni Jure Kostanjšek, vodja področja mobilnosti pri AMZS. Strokovnjak dodaja, da bi bilo rešitev zaradi spreminjanja zakonodaje in navad, posodablja infratrukture, uvajanja novih sistemov na cestah, novih rešitev, novih znakov, tudi v vozilih je precej novosti in vozniki vsemu temu ne sledijo, permanentno izobraževanje z obnovitvenimi tečaji.

Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna. Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.

V komisiji za vozniške izpite pozorni in strogi

Da je razvrščanje v križiščih težava, ki ni od včeraj, opažajo tudi v šolah vožnje. Vodja v šoli vožnje B & B Matjaž Mozetič pravi, da prav z namenom izboljšanja stanja na tem področju, v šoli vožnje vlagajo veliko truda pri usposabljanju kandidatov za vozniške izpite: "Že na teoretičnem delu usposabljanja opozorimo na to težavo in kandidate naučimo pravil razvrščanja. Pri praktičnem usposabljanju pa se razvrščanju in zavijanju v levo daje poseben poudarek, saj je za bodoče voznike to kar zahteven manever. Naj omenim tudi komisijo za vozniške izpite, ki pozna problematiko razvrščanja v sredino, pri zavijanju v levo. Na ta manever so še posebej pozorni in kandidat, ki tega ne obvlada, na vozniškem izpitu ni uspešen.“

Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna. Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.

Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna. Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.
Kako se je treba razvrstiti?

Mozetič pravi, da učitelj vožnje na praktičnih primerih križišč še dodatno razloži namen razvrščanja v sredino in posamezne posebnosti. Najpomembneje je, da vsak bodoči voznik razume, zakaj je tako razvrščanje potrebno in kaj s tem pridobimo: "Vso teorijo lahko strnemo v en stavek. V križišče se moramo pomakniti tako globoko, da imamo čim krajšo pot za zapuščanje križišča in toliko v levo, da ne oviramo nasproti vozečih vozil, ki peljejo naravnost.“

Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna. Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.


Učitelj vožnje meni, da v praksi ni težava v znanju voznikov, temveč predvsem v pozornosti. Pravi, da so vozniki z mislimi večinoma daleč stran od vožnje. To se kaže pri več površnostih. Od zanemarjanja nakazovanja smeri, razvrščanja, upoštevanja prometne signalizacije ipd.

Kaj bi bilo treba storiti, da bi se razporejanje v križiščih v praksi izboljšalo? Mozetič pravi: "Za izboljšanje stanja na tem področju bi bilo na začetku dobro nameniti nekaj pozornosti k osveščanju in informiranju voznikov, kar ste že storili z objavo tega članka.“

Komentarjev 32
  • McClain 08:54 15.februar 2016.

    a to Švico pa dejstvo, da se preseravajo in živijo od najbolj usranga denarja na svetu, pa nič ne skrbi??

  • McClain 08:50 15.februar 2016.

    pri teh temperatureh je, ce imas verige za nujen primer v prtljazniku in namen zamenjati za zimske kadar bi res kazalo na zimske razmere, tole se kar res... Eno leto sem zimske gume unicil v treh poteh v Italijo pri ...prikaži več 23 stopinjah, v 5000km jih ni bilo več.

  • maresem2 10:14 14.februar 2016.

    Tako Švico, da ne smem niti olja preveriti v svojem vozilu si vekam vtakni....