V eni uri opazovanja se je v povprečju le eden od desetih voznikov pravilno razvrstil. V večini primerov je v enem zelenem intervalu semaforja levo v križišču zapeljalo pet avtomobilov, največ 12, ko je bila razporeditev pravilna in najmanj dve vozili.
Razporejanje v križišču je ena od osnovnih veščin vožnje, ki jo učijo v šolah vožnje, a zakaj tega nihče ne upošteva. Marsikateri voznik "jezno“ odreagira, ko stoji v koloni, ki v križišču zavija levo, a skozi semafor uspe v enem intervalu zelene luči in dodatne rumene luči za prednostno zavijanje, priti le redkim vozilom naenkrat. Kot smo ugotovili sami je vzrok neznanje ali neupoštevanje pravil pri razporejanju v križišče. Ob našem opazovanju voznikov in voznic so bili le redki, ki so zapeljali na sredino križišča, večina tistih, ki so stali prvi v vrsti pred semaforjem pa se je pomaknilo le za kakšen meter naprej v križiče.
Strah in slabi zgledi
![Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.](/media/img/ac/e7/1b891deebc908dab325d.jpeg)
V komisiji za vozniške izpite pozorni in strogi
Da je razvrščanje v križiščih težava, ki ni od včeraj, opažajo tudi v šolah vožnje. Vodja v šoli vožnje B & B Matjaž Mozetič pravi, da prav z namenom izboljšanja stanja na tem področju, v šoli vožnje vlagajo veliko truda pri usposabljanju kandidatov za vozniške izpite: "Že na teoretičnem delu usposabljanja opozorimo na to težavo in kandidate naučimo pravil razvrščanja. Pri praktičnem usposabljanju pa se razvrščanju in zavijanju v levo daje poseben poudarek, saj je za bodoče voznike to kar zahteven manever. Naj omenim tudi komisijo za vozniške izpite, ki pozna problematiko razvrščanja v sredino, pri zavijanju v levo. Na ta manever so še posebej pozorni in kandidat, ki tega ne obvlada, na vozniškem izpitu ni uspešen.“
Kako se je treba razvrstiti?
![Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.](/media/img/fb/68/1033d71924b05e4417eb.jpeg)
Mozetič pravi, da učitelj vožnje na praktičnih primerih križišč še dodatno razloži namen razvrščanja v sredino in posamezne posebnosti. Najpomembneje je, da vsak bodoči voznik razume, zakaj je tako razvrščanje potrebno in kaj s tem pridobimo: "Vso teorijo lahko strnemo v en stavek. V križišče se moramo pomakniti tako globoko, da imamo čim krajšo pot za zapuščanje križišča in toliko v levo, da ne oviramo nasproti vozečih vozil, ki peljejo naravnost.“
![Pravilno razvrščanje v križišču | Avtor: Priročnik Dober voznik bom, Primotehna.](/media/img/a9/77/900d60929b4cd1419a6a.jpeg)
Učitelj vožnje meni, da v praksi ni težava v znanju voznikov, temveč predvsem v pozornosti. Pravi, da so vozniki z mislimi večinoma daleč stran od vožnje. To se kaže pri več površnostih. Od zanemarjanja nakazovanja smeri, razvrščanja, upoštevanja prometne signalizacije ipd.
Kaj bi bilo treba storiti, da bi se razporejanje v križiščih v praksi izboljšalo? Mozetič pravi: "Za izboljšanje stanja na tem področju bi bilo na začetku dobro nameniti nekaj pozornosti k osveščanju in informiranju voznikov, kar ste že storili z objavo tega članka.“
a to Švico pa dejstvo, da se preseravajo in živijo od najbolj usranga denarja na svetu, pa nič ne skrbi??
pri teh temperatureh je, ce imas verige za nujen primer v prtljazniku in namen zamenjati za zimske kadar bi res kazalo na zimske razmere, tole se kar res... Eno leto sem zimske gume unicil v treh poteh v Italijo pri… ...prikaži več 23 stopinjah, v 5000km jih ni bilo več.
Tako Švico, da ne smem niti olja preveriti v svojem vozilu si vekam vtakni....