Avto
7 ogledov

Dirkalnik za prosti čas

Sebastien Stassin v svoji kreaciji KTM X-bow. (Foto: Laurent Nivalle)
1/19
Žurnal24 main
Na konferenci oblikovalcev Auto(R) v Zagrebu smo se o pogovarjali z očetom križanca med avtomobilom in motociklom X-bow, Sebastienom Stassinom.
Več fotografij si lahko ogledate s klikom na galerijo.

Belgijec Sebastien Stassin je oblikovalec motociklov in oče posebnega KTM-ovega vozila X-bow, ki je tudi njegov najbolj pomemben projekt.

Kako poteka delo oblikovalca motociklov? Kaj vse mora vedeti?
Najprej moram povedati, da je razlika med oblikovanjem avtomobila in oblikovanjem motocikla. Prav vsak del na motorju je funkcionalen. Za razliko od avtomobila, kjer je treba pozornost posvetiti oblikovanju zunanjost in notranjosti, je pri motociklih vse vidno na zunaj. Motociklist se hkrati vsakega dela dotika. To pomeni, da oblikovalec pri svojem delu nima svobode, tako pri ergonomiji kot videzu.

Kaj je Stassin povedal o prihodnosti motociklizma, si preberite tukaj.
Lahko potegnete kakšne vzporednice pri motociklih in avtomobilih?
Prav pri izdelavi modela X-bow smo poskušali združiti lastnosti tako motocikla kot avtomobila. X-bow je neke vrste križanec. KTM mi je za izziv postavil projekt izdelave štirikolesnika, ki je na koncu koncev športni avtomobil, sprva pa je bil mišljen kot buggy oziroma ATV (štirikolesnik). X-Bow je mešanica dveh svetov. Vzeli smo pozitivne stvari motociklov in avtomobilov in naredili dirkalnik, ki je neke vrste gokard. Ima podobne sposobnosti kot motocikli, od pospeška do vožnje skozi ovinke. Videz ni bil v prvem planu, poskušali smo čim bolj zmanjšati težo vozila, zato smo vse odvečne elemente izločili. Na udobje lahko zato pozabite, saj je narejen zgolj za zabavo. X-bow ni primeren za vsakodnevni transport, pač pa za sproščanje adrenalina in zabavo. Torej je bolj namenjen zgolj za zabavo ob koncih tedna. Podobno je z motorji, saj še posebej velike dvokolesnike ljudje uporabljajo zgolj zaradi užitka in ob koncih tedna. Med tednom pa bolj prav pride toyota prius.

Koliko X-bow vozil ste prodali?
KTM je do zdaj izdelal 380 takšnih vozil, večina je že prodanih, zato bomo letos proizvedli dodatne modele.

Kdaj lahko tovrstna vozila pričakujemo bolj masovno na cesti?
Tega cilja nimamo. Gre za športni proizvod, po drugi strani pa je treba vedeti, da drugi proizvajalci podobne izdelke ne proizvajajo v več kot sto primerkih, zato je toliko število prodanih izdelkov za nas izjemen uspeh in za x-bow potrditev, da so ga ljudje sprejeli.

Je X-bow vaš največji uspeh v karieri?
Uspehe je težko meriti. Sem pa na ta izdelek najbolj ponosen, saj gre za unikatno vozilo, hkrati pa nima veliko ljudi priložnost začeti z izdelavo proizvoda z nepopisanim listom papirja in imeti toliko svobode pri delu. X-bow smo izdelali v manj kot 12 mesecih in je v končni obliki izgledal prav tak, kot sem si ga zamislil od samega začetka. Ne vem, če bom imel še kdaj podobno priložnost.

Še vedno ste zelo mladi. Kje se vidite čez 10 let? Morda pri Hondi, Yamahi, BMW-ju?
Moj cilj je izdelava unikatnih proizvodov, zato me večja podjetja ne zanimajo. Ne zanimajo me hišni oddelki v večjih podjetjih, saj tam ne bi imel ustvarjalne svobode, kot jo imam tu.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.