Avto
8 ogledov

Dober dan, megane!

renault_megane_001_100908
1/10
Žurnal24 main
Po več mesecih špekulacij in vohunskih fotografij je Renault končno odstrl vse tančice z enega najbolj pričakovanih avtomobilov letošnjega leta – Megana tretje generacije.

Nižji srednji razred v Evropi obsega kar tretjino celotnega trga novih vozil, poleg megana pa letos na trg prihaja tudi prenovljeni nemški favorit – VW Golf VI. Bitka za kupce bo zato še kako ogorčena.

 

Novi megane

– čeprav je koncept napovedoval drznejše oblike, se megane precej  zgleduje po laguni;

– bolj udoben, izboljšanje kvalitete v primerjavi s predhodnikom;

– bencinski motorji od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM, dizelski od 63 kW/85 KM do 118 kW/160 KM;

– učinkovite zavore,  dvojni stranski senzorji in dvostopenjske zračne blazine;

Konec eksperimentiranja
Pri Renaultu napovedujejo, da bo njihov izdelek zelo konkurenčen, obenem pa bo pridobil stranke tudi med tistimi kupci, ki se jim je oblika dosedanje generacije zdela preveč drzna. Na zunaj tako novinec deluje bolj klasično od predhodnika. Renaultovi oblikovalci vseeno poudarjajo, da so v avtomobil vtkali latinsko miselnost, iz oblike pa da še vedno veje duh dinamičnosti.

Spredaj so očitne podobnosti z laguno, zanimiv je podkvasto oblikovan pokrov motorja. Zaobljenost je sploh eden zaščitnih znakov nove oblike, kar se kaže tudi na proti zadku vzpenjajočih se bokih in na zadku samem. Tam kraljujejo velika deljena svetila, ki se zažirajo v boke. V dolžino je avtomobil zrasel za devet centimetrov (sedaj 4,30 m), medosna razdalja znaša 2,64 m. Celotna silhueta deluje nizko in dinamično.

Udobnejša notranjost
V notranjosti je prav tako veliko pobranega od lagune, kar pa ni slabo. Novi megane je že na pogled precej pridobil ne samo glede prostornosti, temveč tudi pri kakovosti materialov, udobju in ergonomiji. Zanimiva je zmes analognih in elektronskih merilnikov. Seznam serijske in dodatne opreme je dolg, med drugim za vstopanje in zagon motorja kartice ni treba vleči iz žepa. Avtomobil ima tudi elektronsko ročno zavoro v navezi s pomočjo za speljevanje v klancu.


Pestra izbira motorjev

Po napovedih bo megane zelo agilen avtomobil z zelo dobrimi voznimi lastnostmi in vrhunskimi zavorami. Motorna paleta bo obširna in moderna, tako pri dizlih kot pri bencinarjih je poleg zmogljivosti v ospredju varovanje okolja. Dizloma dCi 85 in 105 sta se pridružila še dCi 90 in 110, noben izmed njih pa na prevoženi kilometer v zrak ne izpusti več kot 120 g CO 2 . Nov je tudi motor dCi 130, ki je odslej prožnejši in varčnejši. Sledila bosta še dCi 150 in dCi 160.

Na bencinski strani se zgodba prične s 1,6-litrašem (74 kW/100 KM in 80 kW/110 KM), nadaljuje pa z 2,0-litrašema (103 kW/140 KM in 132 kW/180 KM). Prihodnje leto se bo pridružil še povsem nov 1,4 TCe (96 kW/130 KM) motor z neposrednim vbrizgom goriva, ki nastaja v navezi z Nissanom.

Ročnim in avtomatskim menjalnikom bo kmalu družbo delal še menjalnik s spremenljivim razmerjem med prestavami.


Med standardno varnostno opremo sodijo napredna tipala in dvostopenjski varnostni mehovi. © Renault

 
O varnosti brez dilem
Avtomobil je po pričakovanjih vrhunsko podkovan z vso najsodobnejšo varnostno opremo, znano že iz zadnje generacije lagune, zato naj bi na preizkusih Euro NCAP dosegel zelo dobre rezultate.

Francozi ne pozabljajo omeniti, da je megane tudi zelo ekološko osveščen, saj je mogoče reciklirati kar 95 odstotkov njegovih delov, v vsakem novem avtomobilu pa je že za okoli desetino delov iz recikliranih materialov.

Novi megan bodo proizvajali v Franciji in Španiji, z njegovo prodajo pa bodo na vseh najpomembnejših trgih začeli že novembra, mesec dni po uradni predstavitvi v Parizu. V Slovenijo bo prišel z nekajmesečnim zamikom. Osnovnemu modelu berlina bo do leta 2010 sledilo še pet izpeljank.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.