Avto
2005 ogledov

Dokaz, da so električna vozila čistejša od dizelskih

Volkswagen
Pri Volkswagnu so poiskali dokaz, ki je ovrgel raziskavo, ki jo je sredi meseca objavil münchenski inštitut Ifo.

Raziskava, ki jo je sredi meseca objavil münchenski inštitut Ifo, namreč navaja, da so izpusti električnih avtomobilov upoštevajoč vse dejavnike celo višji od dizelskih. Pri Volkswagnu Volkswagen so kot odziv na očitke inštituta naročil svojo raziskavo in trdijo, da električni avtomobili ne povzročajo večjih izpustov ogljikovega dioksida kot dizelski. 

Gašenje električnega avta Dragocen avto Avto Bo vsak električni avto potreboval svoj bazen?

Volkswagen namerava po sredi marca objavljenih načrtih do leta 2028 proizvesti skupno 22 milijonov električnih avtomobilov, kar je sedem milijonov več kot prvotno načrtovano. V načrtu ima okoli 70 novih električnih modelov.

Električni avto polnilnica polnilni kabel Test E-avtov Avto Največji test električnih avtov v Sloveniji doslej

 | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Raziskava profesor fizike iz Kölna Christopha Buchala kaže, da povprečen električni avtomobil okolje obremeni za 11 do 28 odstotkov bolj kot dizelski. Buchal je pri izračunih upošteval tudi izpuste pri proizvodnji akumulatorjev in elektrike, je objavo münchenskega inštituta za gospodarske raziskave Ifo povzela nemška tiskovna agencija dpa.

Volkswagen ID Roomzz Potrjeno Avto Potrjeno: Volkswagnov električni SUV

Električni bodo z leti še čistejši

Volkswagen, ki na električne avtomobile veliko stavi, je trditve takoj zavrnil, nato pa izvedel še posebno študijo, ki naj bi preverila dejstva iz Buchalove raziskave. Kot so v sredo sporočili iz družbe, študija pritrjuje njihovim trditvam.

Trenutni model Volkswagnovega Golfa v življenjskem ciklu 200.000 prevoženih kilometrov vključno s proizvodnjo in recikliranjem v povprečju proizvede 140 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Električni golf upoštevajoč bilanco vseh virov za proizvodnjo električne energije v EU proizvede 119 gramov tega okolju škodljivega plina.

Prima električni avti Avto Slaba novica za lastnike električnih vozil v Sloveniji

Eden glavnih razlogov za tako velik poudarek električni mobilnosti je po ocenah analitikov t. i. afera dieselgate, ki je izbruhnila leta 2015, ko je Volkswagen priznal, da je v številna vozila z dizelskim motorjem vgradil nelegalno programsko opremo, ki je v času testnih meritev izpušnih plinov umetno začasno omejila njihove izpuste. Afera je družbo do sedaj stala več deset milijard evrov v obliki odškodnin in kazni.

Upoštevajoč bilanco vseh virov za proizvodnjo električne energije v Nemčiji se ta vrednost zviša na 142 gramov, kar je še vedno manj kot pri dizlu, poudarjajo pri Volkswagnu. Dodali so, da strategije predvidevajo prehod na obnovljive vire električne energije, zato se bodo negativne eksternalije električnih avtomobilov iz tega vidika z leti zmanjševale.

Komentarjev 4
  • sam50 10:25 30.april 2019.

    Vsak naroči in plača svoje študije,ki so vedno v korist naročnika oziroma plačnika-drugače pa E vozila veliko nategunstvo....

  • markxx 19:36 29.april 2019.

    Čistejši so že električni, če dedek mraz prinese baterije in el. energijo. Večina nemške proizvodnje elektrike je iz termoelektrarn in te verjetno niso čisti vir energije. Tudi sama proizvodnja/reciklaža AKU baterij ni čista oz. neobremenjujoča za okolje.

  • Avatar cvekalo
    cvekalo 14:29 29.april 2019.

    Če volkswagen pravi, da so električna vozila tako čista... to potem sigurno drži :)