Renault je na avtosalonu v Parizu pred našimi očimi predstavil model renault 4 E-tech, malega električnega križanca, ki je navdih za podobo črpal iz legendarnega istoimenskega modela.
Verjetno ni človeka, ki ne bi poznal legendarnega renaulta 4, ki smo ga pri nas dolga leta preprosto poznali kot katrco in je dolga leta prihajala tudi iz novomeškega Revoza.
Renault 4, ki si ga je leta 1956 zamislil legendarni Renaultov direktor Pierre Dreyfus, na ceste pa je zapeljal leta 1961, se je s svojo kombinacijo robustnosti, praktičnosti in privlačnega videza tako uveljavil, da jih je do leta 1994, ko je iz novomeške tovarne zapeljala zadnja katrca, bilo izdelanih več kot osem milijonov.
Električni naslednik
Zdaj je tu katričin sodobni naslednik, ki je precej drugačen od svojega predhodnika, saj gre za električnega križanca segmenta B, ki dopolnjuje električno kombilimuzino renault 5 E-tech electric. In, tako kot renault 5, tudi novodobni renault 4 s svojimi oblikami močno posnema svojega starodobnega prednika.
Na prednjem delu karoserije, ki na sodoben način posnema oblike klasične katrce, izstopa široka črna maska iz enega kosa z osvetljenim robom in okroglima žarometoma, ki sta v sodobni maniri obkrožena z led dnevnimi lučmi. Zadnji del pa krasijo predvsem tridelne zadnje luči, ki s pokončno ovalno zasnovo tudi sledijo lučem starodobne katrce.
Renault v Parizu predstavlja tudi študijo renault FL4WER POWER, za katero pravijo, da ima "hippy chic vibe". Na njen razvoj je vplivalo vzdušje sedemdesetih let prejšnjega stoletja in je poklon ikoničnima različicama renaulta 4 safari in savane. Vsestranskost avtomobila izraža nova mat temno zelena barva, ki jo dopolnjujejo diskretni poudarki, kakršni so rumeni barvni dodatki na vzvratnih ogledalih, prednjih in zadnjih odbijačih ter kolesnih platiščih. Enako so okrašeni tudi prednja maska in številka 4 na zadku. Podvozje je 15 mm višje kot na serijskem renaultu 4, za dve številki večja pa so tudi 20-palčna kolesa. V notranjosti izstopajo predvsem sedežne prevleke, na katerem je vplivala umetniška smer nadrealizma.
Zadnja vrata segajo globoko v zadnji odbijač in v kombinaciji s tankimi lučmi delujejo večje, kot pa pokažejo mere. Na bočnih vratih pa izstopaj predvsem tri reliefne črte, ki spominjajo na eno najbolj priljubljenih različic renaulta 4 GTL. Oblikam starodobnega prednika električni renault 4 sledi tudi z obliko strehe, ki pa so ji v skladu s sodobnimi pričakovanji dodali vzdolžne strešne nosilce.
Možnosti personalizacije
Na voljo je tudi platnena streha "Plein Sud", med sedmimi barvami karoserije pa izstopa ekskluzivni novi odtenek zelene barve "Haute-de-France". Pri Renaultu pravijo, da bo novi renault 4 lahko ustregel vsem okusom, saj bo možnih kar 670 kombinacij karoserijskih barv, kolesnih platišč, pločevinaste ali platnene strehe, opreme in tako naprej. Kupci si bodo lahko izbrali tudi obliko konice prestavne ročice , ki bo, tako kot na klasični katrci, vgrajena ob volanskem broču.
V notranjosti bodo sicer kupci lahko izbirali med več osnovnimi ureditvami, od ureditve "evolution" s kombinacijo svetlih oblog armaturne plošče in vrat ter temnih ostalih površin ter našitkov v barvi francoske trobojnice, preko ureditve "techno", ki bo predvsem v slogu jeansa z bakrenimi zakovicami, do ureditve "iconic", ki je najbolj elegantno športna.
Renault 4 E-tech electric
Dolžina: 4,14 m
Širina: 1,80 m
Višina: 1,57 m
Medosna razdalja: 2,62 m
Prostornina prtljažnika: 420 l
Masa praznega vozila: 1.410 kg
Renault 4 E-tech electric je dolg 4,14 metra, medosna razdalja pa znaša 2,62 metra, vendar kljub temu po zaslugi modularne zasnove zagotavlja dovolj prostora za potnike in celo prtljago do dolžine 2,2 metra. Poleg zadnje klopi se namreč lahko v ravno dno zloži tudi sovoznikov sedež. Prtljažnik sicer v osnovi meri 420 litrov, od česar je 35 litrov na voljo pod dnom, kje se denimo lahko shranijo polnilni kabli. Temu lahko dodamo še 23,3 litra različnih predalov in vdolbin zashranjevanje manjših predmetov.
Dve kombinaciji elektromotorja in baterije
Električni renault 4 je drugi avtomobil za renaultom 5, ki je nastal na modularni platformi za majhne avtomobile AmpR Small. Z renaultom 5 si sicer deli 68 odstotkov komponent, drugo pa je posebno, tudi 8 centimetrov daljša medosna razdalja in 4 centimetre dodatne oddaljenosti dna od tal.
Renault 4 je tudi prvi električni renault, ki bo omogočal vožnjo zgolj s pedalom plina, vožnjo po mestu pa olajša obračalni krog vsega 10,8 metra. Z renaultom 5 si deli večvodilno zadnjo premo, pridobil pa je tudi novi dinamični zavorni sistem, ki v istem modulu kombinira zavore in ESP, kar je po eni strani pripomoglo k večjemu prtljažniku, po drugi pa k hitrejši odzivnosti zasilnega zaviranja.
Osnovni model je opremljen s kombinacijo 110-kilovatnega elektromotorja in baterije s kapaciteto 52 kilovatnih ur, ki predvidoma zagotavlja do 400 kilometrov dosega. S tem motorjem bo renault 4 do 100 kilometrov na uro pospešil v manj kot 8,5 sekunde, z 80 na 120 kilometrov na uro bo pospeševal 7 sekund, končna hitrost pa bo omejena na 150 kilometrov na uro.
Na voljo bo tudi različica s šibkejšim 90-kilovatnim motorjem in baterijo s kapaciteto 40 kilovatnih ur, ki bo omogočala doseg več kot 300 kilometrov. K večjemu dosegu obeh različic bosta sicer pripomogla tudi uporaba toplotne črpalke in aktivnih zaves za prednjim odbijačem.
Baterija močnejše različice se bo na 11-kilovatnem AC polnilniku napolnila v 4 urah in 30 minutah, baterija šibkejše različice pa bo zahtevala dobro uro manj. Močnejša različica bo omogočala polnjenje z enosmernim tokom z močjo 100 kilovatov, šibkejša pa z močjo 80 kilovatov, kar bo pri obeh zadostovalo za polnjenje baterija v dobre pol ure z 10 do 80 odstotkov kapacitete. Možno bo tudi dvosmerno polnjenje V2G.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id07003612
Po e-avtih pjujete vsi tisti, ki še nobenega niste nikoli vozili. Poskusite, pa ne boste več pisali neumnosti.
Neka skupaj zmetana škatla, ki ni ničemur podobna.