Avto
484 ogledov

Dostopen motošport za sinove in očete

Severin Sajevec
1/23
Gregor Prebil
Intervju. Uvoznik za motorje znamke Sherco je v AMZS centru varne vožnje na Vranskem pripravil testni dan z novostmi v ponudbi trial in enduro motorjev. S Severinom Sajevcem smo se pobližje spoznali z trial motocikli, ki so vedno bolj priljubljeni tudi pri nas.

Trial motorje na prvi pogled od ostalih motorjev loči oblika, saj nima sedeža, v večini primerov pa se zaradi izjemno lahke konstrukcije uporabljajo za tekmovanja. Motošport, ki se vse bolj uveljavlja  tudi pri nas, ponuja zmes adrenalina in varne uporabe, zato je primeren tudi za otroke, hkrati pa gre za najcenejši oktanski šport.


So trial motorji zgolj tekmovalni?
Razviti so bili za tekmovanje, zato se jih tam najpogosteje tudi uporablja. Jih pa veliko ljudi uporablja za hobi, saj ta zvrst motociklizma velja za enega najbolj varnih motošportov, po drugi strani pa je vožnja zaradi plezanja na ovire in preskakovanja ovir vožnja tudi adrenalinska. Poškodb je malo, saj so hitrosti nizke. Prednost tega športa je tudi cena, saj je to najcenejši oktanski šport.

Kolikšen je cenovni razpon teh motociklov?
Novi vrhunski tekmovalni motor stane najmanj 5.500 evrov, solidne rabljene pa je moč v Sloveniji dobiti že za okoli 2.000 evrov. Najboljši netekmovalni trial motocikel stane okoli 6.000 evrov.

Kakšni so stroški vzdrževanja?
Minimalni. Bate je treba menjati na 10 let, pnevmatike na dve leti. Če na motociklu na leto preživimo 50 do 60 ur govorimo o strošku skupaj z gorivom vred okoli 100 evrov.

Nekateri deli motorja so slovenski, drži?
Tako je. Sherco tekmovalni motor ima vgrajeno elektroniko slovenskega proizvajalca Hidrie. Akrapovič izpuh pa je za okoli 1400 evrov na voljo za doplačilo.

Kako se spopadate s časi, ki niso najbolj ugodni za prodajo motociklov?
Res je, da časi niso dobri za bencinske hobije, a je področje triala vseeno v porastu. Povpraševanje je vsak dan večje, predvsem zaradi majhnega števila poškodb, nizkih stroškov in cenovne dostopnosti.

Koliko je trial razširjen v Sloveniji?
Začelo se je pred petimi leti, ko sem pripeljal prva dva motorja. Zdaj jih je pri nas preko 160 Beležimo velik porast za ta šport pri nas. Sicer pa sta Anglija in Španija vodilni sili v tem motošportu v Evropi, kjer je že zelo razširjen

Kakšen motor priporočate začetniku?
Trial v Sloveniji ločimo na dva dela, eden je tekmovalen trial (zato je za odraslega človeka najbolj primeren dvotakten agregat s prostornino 250 ccm). Veliko ga motoristi uporabljajo tudi za hobi. Takim priporočam agregate s prostornino 290 ali 300 ccm. Kljub temu, da nima sedeža, ga je možno tudi registrirati.

Kje so v Sloveniji poligoni?
Športni trial je možno pri nas trenirati na treh poligonih, na Vranskem, v Mislinjski dobravi poleg motokros proge in v Kopru. Vsem pa priporočamo, da se vozijo na urejenih poligonih, odsvetuje pa vožnja po naravnem okolju, ki bilo v nasprotju z veljavno zakonodajo. Z registriranim trial motociklom se sicer lahko vozite po vseh prometnih površinah.

So trial motorji primerni tudi za otroke?
Sherco je proizvajalec tekmovalno odraslih motoristov, za otroke pa zastopamo dve znamki, to sta Oset in Mecatecno. Otroški motocikli tehtajo okoli 25 kilogramov in jih lahko uporabljajo že otroci od tretjega leta starosti naprej. V Centru varne vožnje na Vranskem smo začeli s projektom otroški trial kamp. Doživeli smo zelo pozitiven odziv. K nam prihajajo otroci stari od sedem do 10 let, ki znanje nabirajo na električnih trial motorjih.

Kako je s kampi, prihajajo očetje s sinovi?
V kampih otroke na tridnevnem tečaju učimo mi. Je pa pri nas že razširjeno, da na tekmovanja, ki potekajo vzporedno, prihajajo očetje z večjimi in sinovi z manjšimi trial motorji. Vzdušje je kar družinsko.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.