Avto
7 ogledov

Emisijskih obtožb se otepa še en proizvajalec

Nissan qashqai Saša Despot
Sumničenj v svetu dizelskih avtov še ni konec. Prejšnji teden Opel, sedaj pa se tudi Nissan otepa trditev, da pri emisijah počne nekaj na napačen način.

Južnokorejske oblasti so obtožile Nissan, da njegov model qashqai goljufa pri emisijah, saj naj bi uporabljal napravo ali sistem, ki omogoča, da avto doseže zahtevan standard na testu za emisije. V resnični vožnji pa da vsi qashqaji z dizelskim motorjem v ozračje spravljajo več škodljivih emisij od dovoljenega. 

Pri Nissanu ostro zavračajo, da bi uporabljali tovrstno opemo. "Nissan ne manipulira s podatki glede naših vozil. Qashqai je bil korektno homologiran po korejskih pravilih. Nissan ne uporablja nelegalnih naprav ali načinov v nobenem modelu, ki ga izdeluje."

A oblasti v Južni Koreji te izjave niso prepričale in so znamki naložile kazen v višini okoli 260 tisoč evrov ter vpoklic vseh dizelskih qashqaijev na tamkajšnjem trgu. Takih pa je le okoli 800, poroča Auto Express. 

Prvi mož Opla: "Zavajajoče poenostavljanje"

Prvič po sumničenjih, ki so jih na Opel vrgli nekateri nemški mediji, pa se je javil tudi prvi mož znamke Thomas Neumann. Zatrdil je: "Pri Oplu ne uporabljamo nikakršnih ilegalnih programov."

Neumann glede navedb Spiegla, ARD in Deutsche Umwelthilfe, ki trdijo, da so njihovi testi pri večih modelih zaznali velika emisijska odstopanja od uradno deklarirnanih, pravi, da so novinarji iz meritev potegnili "napačne zaključke". Šef znamke po poročanju Automotive News trdi, da gre za "zavajajoče poenostavljanje in napačno interpretiranje kompliciranih medsebojnih interakcij pri moderih načinih nadzora nad emisijami." Mediji so namreč na podlagi svojih meritev izpeljali sklep, da prečiščevanje izpušnih plinov ne deluje "na polno" v številnih scenarijih, denimo pod določeno zunanjo temperaturo, nad določeno hitrostjo ali vrtljaji ...

"Naši motorji so v skladu z zakonskimi standardi. Predstavljamo si, da bodo uradne oblasti znale to pojasniti," je dodal Neumann, ki se bo skupaj z drugimi člani vodstva Opla glede zadnjih obtožb danes sestalo z nemškim ministrom za transport. 

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 1
  • jakec1575 16:30 18.maj 2016.

    Če narediš test na ravnini, brez vetra pri 80 na uro s praznim vozilom in lahkim voznikom, je to zavajanje kupcev. Pravi test je test v povprečno mešanih pogojih, vsaj 3 potnikih in 30kg prtljage na cesti z nekaj ovinki ...prikaži več in 100m višinske razlike na 5km. Vse ostalo je zavajanje kupcev in naj placajo. da o zdravju v evropskih mestih, kjer se je zaradi zavajanja raven dizlov dvignila iz 10 na 50% ne govorimo. od tega verjetno umre vec ljudi kot od kajenja in mastne hrane.