Avto
234 ogledov

Evropski šef Renaulta nam je povedal resnico o dizlih

Nissan, motor, dizel Andrej Leban
Glavna tema pogovorov na avtosalonu v Parizu so bila električna vozila in z njihovim prihodom vse manjša vloga dizelskih vozil. Pred salonom je veliko polemik o prihodnosti dizlov sprožila novica, da naj bi pri Renaultu s časoma umaknili dizelska vozila iz ponudbe. O tem smo v francoski prestolnici govorili z evropskim šefom Renaulta Jena-Christophejem Kuglerjem.

"Kje ste slišali, da ukinjamo dizle? To nikoli nismo potrdili," se je glasil odgovor sogovornika na vprašnje ali res ukinjajo dizle? Novico je namreč tik pred salonom objavila tiskovna agencija Reuters, povzeli pa so jo vsi najbolj ugledni evropski mediji.

Stroge emisijske norme predrage za dizle

Jean-Christophe Kugler | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Reuters je poročal o resnih namenih, da po letu 2020 pri Renaultu pričnejo s postopnim umikom dizelskih motorjev. To naj bi na internem srečanju Renaulta junija letos napovedal glavni šef za konkurenčnost Thierry Bollore. Po besedah dveh neimenovanih prič srečanja je Bollore dejal, da se v avtomobilski industriji kar naenkrat sprašujejo, ali bo dizel sploh preživel. A globalne posledice afere Dieselgate in napoved precej zaostrenih standardov in testnih postopkov, so pod velik vprašaj postavili ogromne vložke denarja, ki bodo potrebni za razvoj ustrezno čiste dizelske tehnologije.

Odgovor na dizle v Parizu

"Mislim, da bodo nove tehnologije pripomogle, da dosežemo stroge emisijske norme do leta 2020. Hkrati pa moramo znižati NOx pri dizlih. Zato potrebujemo nove tehnologije tudi na dizlih," je za zurnal24.si dejal Jean-Christophe Kugler in dodal, da je Renault prav na salonu v Parizu predstavil rešitev, ki bo ključnega pomena za prihodnost znamke in električnih (EV) vozil.

"Zdaj imamo zoe, brezemisijko vozilo, kateremu doseg smo podaljšali na 400 kilometrov. To je prvo električno vozilo, ki je hkrati dostopno množicam in zato primeren za množično prodajo, s katerim v realnih pogojih na elektriko prevozite 300 kilometrov." Kugler je pojasnil, da se je sam želel prepričati, ali je to res. Trdi, da je z njim brez polnjenja baterije preživel konec tedna:  "Testiral sem ga osebno, saj sem se želel prepričati o realnem dosegu. Prevažal sem se povsod, peljal sem se na večerjo, na obisk k prijateljem ... sploh mi ni bilo treba gledati na nivo napolnjenosti baterije."

Renault zoe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Kako sam vidi dizle?

A Reutersova novica se je nanašala na usodo dizlov po letu 2020. Sogovornik pravi, da prihodnosti ne moremo napovedovati, a je že zdaj jasno, da dizli ne bodo kar izginili po letu 2020. Tudi pri Renaultu ne. "Operiramo s celotno paleto tehnologij, ki jih imamo in so nam na voljo. Zahvaljujoč zavezništvu z drugim znamkami, tudi Mercedesom, to možnost imamo."

Zagotovo se bo delež dizelskih vozil po njegovih besedah iz leta v leto nižal. Predvsem pri manjših vozilih. V twingu ga že ni možno izbrati, poslovil naj bi se še iz drugih manjših vozil, ne pa še iz večjih vozil, predvsem športnih terencev. "Vzorec krepitve bencinskih motorjev se je opazil že preden je afera Dieselgate pretresla Volkswagen in avtomobilsko industrijo," pravi in dodaja, da osebno dizelska vozila v prihodnosti vidi kot zelo draga vozila.

Tudi, če niste razmišljali o EV, zdaj boste

Renault zoe | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Čeprav zoe v Franciji predstavlja vsak drugi prodani električni avtomobil, Renault-Nissan pa globalno gledano prodata več kot polovico EV vozil, pa so prodajne številke EV vozil trenutno še majhne, prodaja zoeja pa je v primerjavi s cliom praktično zanemarljiva.

Kugler pravi, da se je efekt "snežne kepe" že začel, saj prodaja EV vozil močno raste, kar je pomembno za znižanje proizvodnjih stroškov. Ključni trenutek se je zgodil v Parizu, kjer so predstavili zoe s 400 kilometrskim dosegom. Renaultov šef pojasnjuje, da vse raziskave, ki so jih pri kupcih naredili, kažejo na to, da je 300-kilometrski doseg s polno baterijo ključnega pomena za prodor EV tehnologije na ceste. "To je ključna točka za prodajo popolnoma električnih vozil tudi za kupce, ki prej sploh niso razmišljali o električnih avtomobilih. To pomeni, da vozila ne bo treba vsak dan priklapljati na elektirčno omrežje in polniti baterije, pač pa bomo to lahko naredili enkrat na dva ali tri dni, mogoče le enkrat na teden. Doma ali v službi, v nakupovalnem centru."

Po mnenju sogovornika so subvencije za električna vozila dobrodošle, v Franciji na primer znašajo do 10 tisoč evrov, a se je izkazalo, da niso ključnega pomena. Ključen je doseg in to so zagotovili zdaj.

Vsi so se jim smejali

Čeprav konkurenca, predvsem Volkswagen, pa tudi PSA Peugeot-Citroën, na glas napoveduje koliko električnih vozil bodo proizvedli v naslednjem desetletju, celo do leta 2020, pa pri Renaultu ne želijo razkrivati podatkov o tem. "Ne omenjamo naše prihodnosti. Smo pa bili prvi. Mi smo pionirji, ki smo predstavili električni avtomobil. To se vse prevečkrat pozablja. Prvi smo, ki smo električni avtomobil razvili korak za korakom," pravi Kugler in dodaja, da so pri tem imeli veliko težav, še posebej jih je "presekala" finančna kriza leta 2008. "Zdaj nihče ne sprašuje, koliko stane EV tehnologija, še leta 2007 pa so se nam vsi smejali. Bli smo prvi. Polovico vseh avtomobilov danes gledano globalno proda naše zaveznitvo (Renault-Nissan)," zaključuje sogovornik.

Dan za varen avto

Komentarjev 1
  • popokatopetl 10:53 04.oktober 2016.

    Ampak kako hudiča je pol tisti BMW naredil ameriški test na katerem je VW pogrnil? No verjamem da težje prideš skozi pri manjših avtih kjer se cena bolj pozna.