Avto
34 ogledov

Ford bo prodajal naročniška razmerja in vozil otroke v vrtec

Otrok v avtu Ford
Proizvajalci avtomobilov se vse bolj zavedajo, da prodaja avtomobilov v prihodnosti ne bo dovolj. Še več, avtomobili naj bi predstavljali le polovico prihodkov. Drugo polovici bodo zaslužili s storitvami v mobilnosti. Z avtomobilisti bomo sklenili naročniško razmerje kot v telefoniji, ki bo lahko vključevalo tudi prevoz otrok v vrtec, ali pa nakup živil. V Barceloni na svetovnem kongresu mobilnih tehnologij smo se pogovarjali s podpredsednikom evropskega Forda.

Vsi govorijo, da bo avtomobilska tehnologija v prihodnjih petih letih naredila večje premike kot v zadnjih 20 letih. Kakšne točno? Avtonomna vožnja, elektrika?
Res je. V zadnjih nekaj letih se je razvoj občutno pospešil. Pa ne samo to, tudi področja razvoja so se občutno razširila kot pred nekaj desetletji. Še nekaj let oziroma desetletij nazaj smo vsi avtomobilski proizvajalci večino razvoja usmerjali na področje varnosti in ekonomičnosti modelov. To sta bili dve ključni merili in vodili razvoja. Sedaj pa imamo več področij, ki je vsako po sebi za „zdravje“ avtomobilske znamke izrednega pomena.

Katera so ta področja? Poleg avtonomne vožnje in recimo elektrifikacije ...
Poleg teh zagotovo novi alternativni načini pogonov in energentov, potem zmanjševanje gneč in nasploh prometa ter posledično onesnaženosti v mestnih jedrih. Ne gre pa pozabiti tudi na nove načine mobilnosti in načinov lastništva vozil. Vse to so veliki mejniki za avtomobilsko industrijo, ki obenem predstavljajo velik izziv.

Pri Fordu zadnje čase komunicirate, da ne želite biti samo avtomobilski proizvajalec, ampak mobilnostna družba (mobility company op. prev.). Kaj to pomeni?
Pri Fordu si prizadevamo gledati na mobilnost z različnih zornih kotov in se prilagajati razvoju družbe. Glede na migracije v mesta in razvoju megamest, se želimo s tem področjem in problematiko, ki jo prinaša, ukvarjati na različne načine. Eden od teh so novi alternativni načini pogonov, drugo zmanjševanje emisij škodljivih plinov v mestnih jedrih in gneč, car2car komunikacija, ne nazadnje pa je tu tudi avtonomna vožnja, ki je zadnjih nekaj let najbolj vroča tematika avtoindustrije. Vsa ta področja so za nas ključnega pomena, ob tem pa ne smemo zanemarjati tudi področja komunikacije in povezljivosti, ki je za voznike, ki prihajajo, vedno bolj pomembna.

Steven Armstrong, Ford | Avtor: Miha Pečoler Miha Pečoler


Torej bi lahko rekli, da se v avtomobilski industriji dogaja prava mala revolucija?
Točno tako. Tudi sam se ne bi mogel izraziti bolje. Pred leti smo vsi avtomobilski proizvajalci večino razvoja usmerjali na področje varnosti in ekonomičnosti modelov. To sta bili dve ključni merili in vodili razvoja. Sedaj pa imamo več področij, ki je vsak po sebi za „zdravje“ avtomobilske znamke izrednega pomena.

Pri Fordu v Barceloni govorite o mestih prihodnosti. Kako vi vidite mobilnost čez 10, 20 ali celo 50 let?
To oceno sicer težko podam, ampak vsekakor nas na tem področju čakajo izredno veliki premiki. Tako glede pogonov, načinov lastništva in tudi uporabe vozil. Vsekakor pa bodo vozila avtonomna in kakor je videti danes na električni pogon.

Lani ste v Barceloni govorili tudi o tem, da bo prodaja avtomobilov v prihodnje predstavljala le še 50 odstotkov vašega prodajnega portfelja. Drugo bodo mobilne storitve. Kakšne storitve ste imeli v mislih?
S tem mislimo predvsem na to, da znamke ne bodo zgolj prodajale avtomobilov in le te servisirale, ampak bodo kupcem ponujale različne načine mobilnosti, lastništva in tudi storitev. Ford je na to področje stopil s programom Vignale, nadaljevali pa ga bomo na različnih področjih in načine.

Ali to pomeni, da bomo s Fordom v prihodnosti lahko sklenili neke vrste naročniško razmerje kot pri telekomunikacijskih ponudnikih?
Lahko bi tako rekli. To je področje, ki ga zasledujemo, saj odpira nešteto novih možnosti. Če konkretiziram; pri Fordu želimo svojim strankam poleg mobilnosti lajšati tudi vsakdanja opravila, ki so posredno povezana z mobilnostjo oziroma v izogib potrebam po le tej. Takšna opravila so na primer lajšanje nakupov in dostave živil, prevoz otrok v vrtce in šole.

Ford transit | Avtor: Ford Ford


Ko smo ravno pri telekomunikaciji. Kako pa nameravate zavarovati lastnike pri prenosu podatkov, ki jih bo v prihodnje vedno več?
Pri Fordu se tega zavedamo in na tem področju se že povezujemo s partnerji, kakršen je Vodafone. Ti zagotavljajo, da bodo podatki, ki jih med vožnjo pridobi vozilo ali uporabnik vozila, vedno samo njegovi. Podatki, ki jih bo vozilo delilo, bodo samo relevantni za optimalno delovanje njegovega vozila in recimo poti, na katero se ta podaja.

Namigujete na komunikacijo med avtomobili imenovano car2car? Kako daleč ste na tem področju?
Tako je. Kot rečeno področij, kjer se dogajajo pomembni premiki, je v avtomobilski industriji danes zelo veliko in nobena znamka ne more in ne sme ignorirati niti enega izmed teh področij, da bi bila konkurenčna in tržno uspešna. Tega se zavedamo tudi pri Fordu in pozorno opazujemo, kaj se dogaja na tržišču oz. se bo dogajalo v prihodnje in glede na to, kaj bo ponujala konkurenca, se bomo temu primerno in hitro odzvali tudi pri nas.

Kaj pa na področju alternativnih pogonov? V katero smer bo tu potekal (vaš) razvoj?
Po tem, ko smo trgu kupcem ponudili kar nekaj zelo različnih hibridnih ali električnih modelov osebnih vozil, nameravamo v prihodnje to tehnologijo ponuditi tudi v LGV vozilih. Ta segment je za nas zelo pomemben, saj kot najbrž veste transit velja za najbolj prodajano vozilo v tem segmentu in tu vidimo veliko možnosti za izboljšave.

Ford zadnja čase daje vidno prednost ecoboost motorjem, ali bo tako tudi v prihodnje? Lahko pričakujemo, da bo prišlo do popolnega zatona dizelskih motorjev?
Na področju pogonov se dogajajo veliki premiki. Drži, da dizelski motorji izgubljajo proti bencinskim, ravno zaradi vedno strožjih okoljskih meril. Pojavljajo pa se tudi številne alternativni načini pogona ali goriva, kakršne so gorivne celice. Tu je problem predvsem infrastrukture polnjenja vozil na vodikov pogon. Ko bo to rešeno, bo na področju pogonov prišlo še do velikih premikov.

Ford avtonomna vožnja | Avtor: Ford Ford


Partnerstvo ali bolje rečeno lastništvo Švedskega Volva ni tako oddaljena zadeva. Kako komentirate njihovo zavezo, da do leta 2020 nova vozila te znamke ne bodo več vpletena v nobeno prometno nesrečo s smrtnim izidom?
To zavezo vsekakor pozdravljam. Volvo že zelo dolgo velja za vodilno znamko na področju razvoja varnostnih sistemov, prav tako kot v zadnjem desetletju in Ford. To je vsekakor drzna izjava in želim, da bi jim uspelo, kar so si zadali.

Komentarjev 8
  • muffin 08:39 06.marec 2017.

    Ne živimo vsi v Ljubljani ali se tja vozimo na delo. Tam je mogoče res problem s to mestno vožnjo, v ostalih mestih pa težko govorimo o tej težavi, ker so enostavno premajhna. Bi pa verjetno tudi razmišljal tako kot ...prikaži več ti, če bi živel v kakem Londonu...

  • Syn 06:38 06.marec 2017.

    Ne razumem kak lahko uživaš pri mestni vožnji. To je ja morilsko, ne rečem na dolge razdalje, tam še gre. Ampak po mestu bi pa sigurno bil vesel če se ne bi rabil ubadat s polpismenimi vozniki in bi to ...prikaži več prepustil avtomobilu samemu.

  • zdrej 20:08 05.marec 2017.

    Kaj je pa narobe z avtonomno vožnjo, če bo ta pošlihtana? Pošlihtana avtonomna vožnja je korak k večji varnosti, saj se stroj ne utrudi, ga ne skrbi in ima boljše reflekse in hitreje preračunava. Zato pa letalstvo stroje že 30 ...prikaži več0 let uporabljajo pri letenju.