Avto
2953 ogledov

Avti bodo kar sami zapeljali iz tovarne

Ford E-SELF Ford
Projekt E-SELF spreminja več kot stoletje dolgo prakso pri izdelavi vozil.

Že več kot sto let po vsem svetu avte s proizvodnih trakov zapelje človek. Pri Fordu preizkušajo tehnologijo samodejne vožnje, da bi avto kar sam odpeljal iz tovarne. Gre za vključitev umetne inteligence v proizvodni proces z namenom učinkovitejšega postopka.

V okviru projekta se vozila ne le sama odpeljejo s proizvodne linije, temveč se tudi sama pripeljejo do končnih testnih postaj in se sama napolnijo, preden se parkirajo in so pripravljena za dostavo strankam.

Projekt E-SELF je ena od številnih pobud, ki jih Ford raziskuje v okviru priprav na Fordov center za električna vozila v Kölnu v Nemčiji, v katerega je vložil skoraj dve milijardi evrov in v katerem se bo letos začela proizvodnja električnih vozil.

"Ford na novo oblikuje svoj portfelj vozil v Evropi in raziskovanje načinov proizvodnje naših novih električnih vozil je sestavni del tega procesa," je povedal vodja Fordovega projekta Frank Schwarz. "Uvedba tehnologije samodejne vožnje z montažne linije bi lahko pripomogla k izboljšanju učinkovitosti in varnosti, zaposlenim pa omogočila, da se osredotočijo na ključne naloge."

Explorer bo prvo Fordovo električno osebno vozilo, ki ga bodo v velikem obsegu izdelovali v Fordovem kölnskem centru za električna vozila. Do leta 2026 namerava Ford v Evropi vsako leto prodati 600.000 električnih vozil, do leta 2030 pa se je zavezal, da bo ponudil povsem električno paleto osebnih vozil.

V dveinpolletnem Fordovem preizkusu kot partnerja sodelujeta Institut za avtomobilski inženiring Tehnične univerze v Braunschweigu in družba Kopernikus Automotive. Zvezno ministrstvo za gospodarstvo in varstvo podnebja je prispevalo 2 milijona evrov.

Projekt E-SELF za nadzor in spremljanje vozil uporablja komunikacijo med vozili in infrastrukturo. Senzorji, nameščeni po obratu, lahko prepoznajo nevarnosti na poti vozila, na primer osebo ali drugo vozilo, in vozila po potrebi upočasnijo ali ustavijo.

Samo končno testiranje lahko vključuje več kot deset voženj med različnimi lokacijami, preden so vozila parkirana in pripravljena za prevzem in dostavo po cesti, železnici ali s trajekti. Z uporabo tehnologije umetne inteligence bi se ta vozila preprosto vozila sama in bi bila napolnjena ter pripravljena za vožnjo. Sistem deluje z vsemi vozili, ki so opremljena s samodejnim menjalnikom, elektronskim nadzorom stabilnosti, električno ročno zavoro in krmilno asistenco; edina dodatna zahteva je pametna komunikacijska enota, ki omogoča interakcijo z infrastrukturo.

Premislili so si: Sarlouis ostaja

Uvajanje umetne inteligence in samodejnih procesov ob hkratnem prehodu k elektrificiranim in samovozečim vozilom ima veliko pozitivnih, a tudi kakšen negativen rezultat. Mnogi opozarjajo, da bo delo ljudi prevzel robot in bodo tako nastajali viški delovne sile.

Ford se je v zadnjih letih zaradi prestrukturiranja evropskih proizvodnih kapacitet znašel na številnih frontah z evropskimi delavci. Tako se je vodstvo s sindikati dogovorilo za zmanjšanje števila zaposlenih v tovarni v španski Valenciji, pred dnevi pa potrdilo, da bodo kljub prvotnim načrtom o odprodaji vendarle še za deset let ohranili tovarno v nemškem Sarlouisu s 4.500 zaposlenimi. Sprva so napovedovali, da jo bodo zaprli z letom 2025, ko naj bi ugasnila proizvodnja modela focus.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.