Podjetje Fraport Slovenija je objavilo nov javni poziv, s katerimi je taksi prevoznike povabilo k oddaji ponudbe za uporabo osmih parkinih mest v t. i. drop off coni neposredno ob potniškem terminalu brniškega letališča.
V zameno se morajo izbrani taksisti obvezati, da bodo prevoze potnikov med letališčem in 13 navedenimi lokacijami opravljali po vnaprej ponujeni fiksni ceni.
Podoben poziv so pri upravljavcu letališča Jožeta Pučnika Ljubljana objavili že lani in takrat z enoletno pogodbo ekskluzivno izbrali podjetje Prolist. To se je zavezalo, da bo med letališčem in avtobusno postajo Ljubljana potnike prevažala za 22,90 evrov, do avtobusne postaje na Bledu 39,99 evra, do avtobusne postaje v Kranju pa za 9,90 evra.
Taksi službo sicer na območju letališča lahko izvajajo tudi drugi licencirani ponudniki, ki pa so parkirani na klasičnih parkirnih površinah letališča. Ob tem je strogo prepovedano nagovarjanje k storitvi avtotaksi prevoza, je navedeno na spletni strani letališča. Tarife si takšni prevozniki obračunavajo po svoje. Priporočena cena, navedena na spletni strani letališča, je 0,46 evra na kilometer.
Ni bilo v redu
Storitev taksi prevozov leto dni po prvem poskusu očitno ostaja črna točka brniškega letališča. "Mnenja potnikov ter merjenje zadovoljstva prek skrivnostnega nakupa kažejo različne stopnje zadovoljstva. Taksi področje je pri oceni zadovoljstva celotne izkušnje letališča še vedno na dnu lestvice," so nam povedali v podjetju Fraport Slovenija. Bistvena novost je, da se bo uporabo namenskih taksi mest ob terminalu B omogočeno več posameznim taksi prevoznikom in ne več konzorciju.
Letošnji poziv k oddaji ponudb zato vsebuje številne novosti. "Bistvena novost je, da se bo uporaba tega območja omogočila več posameznim taksi prevoznikom in ne konzorciju. Taksi prevozniki so se lahko prijavili z največ petimi vozili," so nam povedali v podjetju. Ob tem pa nimajo zagotovila, da bo katero od osmih mest vedno čakalo nanje.
Še ena pomembna razlika je, da je pogodba z izvajalci sklenjena le za pol leta, torej do 15. aprila 2026. "Takšna je bila naša interna poslovna odločitev," so bili kratki o vzroku.
Kot je razvidno iz dokumentacije, je po novem število destinacij s fiksno tarifo z dosedanjih treh razširjen na kar 13 lokacij. To so: Avtobusna postaja Ljubljana, BTC City LJ, Hotel Intercontinental LJ, Hotel Union LJ, Maksimarket LJ, Hotel Mons LJ, Avtobusna postaja Kranj, Hotel Actum Kranj, Elegans Hotel Brdo, Avtobusna postaja Bled, Hotel Rikli Balance Bled, Hotel Triglav Bled in Arboretum Volčji potok.
Čeprav so tarife fiksne, mora taksist med vožnjo v skladu z zakonom uporabljati taksimeter. Mesečni najem za eno od osmih parkirnih mest je 200 evrov brez DDV.
Zainteresirana podjetja so morala Fraportu poslati ponudbo, v kateri so morala natančno opredeliti skupni znesek prevoznine, vključno z dodatki za prtljago, startnino in morebitno uporabo dvojne tarife, torej hkrati po prevoženi razdalji in času. Gre za prakso, ki so jo začeli nekateri slovenski taksisti v zadnjem času izkoriščati za povečanje končnega zneska na računu.
Pri Fraport Ljubljana poudarjajo, da sami niso izvajalec taksi storitev in niti ne iščejo takšnega izvajalca, temveč zgolj oddajo v uporabo del ob terminalu, namenjen taksi parkiriščem. Poudarjajo še, da so pogoji enaki za vse taksi prevoznike, tudi tiste, ki morda že sodelujejo z Uberjem. "Po našem vedenju je Uber le marketinška platforma in nima licence za opravljanje taksi prevozov oziroma izbira voznike s taksi licenco," so pri Fraportu pokomentirali eno zelo pomembnih sprememb na področju taksi prevozov, ki so se zgodile v času trajanja lanskoletnega razpisa.
Ko je lahko, je izbrani vklopil dvojno
Pri Fraport Slovenija se enoletno obdobje, ko je imelo do elitne cone dostop samo podjetje Prolist ustanovitelja Darka Raljića, očitno ni odvijalo po načrtih.
Med drugim je kmalu po podpisu pogodbe prišla na dan zgodba, kako je eden od taksistov, ki je delal za Prolist kot zunanji izvajalec, nekemu potniku za pot med Brnikom in Ljubljano zaračunal 66 evrov, torej skoraj trikrat več, kot bi stala vožnja do avtobusne postaje, čeprav sta bili končni destinaciji po kilometrih in času približno enako oddaljeni od Brnika. Če bi veljalo splošno priporočilo s spletne strani letališča, bi moral biti znesek tudi z morebitnim pribitkom na prtljago bistveno nižji.
Izkazalo se je, da je taksist "po navodilu šefa" prevoznino obračunaval po dvojni tarifi, torej hkrati kilometri in porabljeni čas. Potnik je bil s tem soočen šele, ko je prejel v roke račun.
Takšna uporaba taksimetra je v drugih evropskih državah povečini prepovedana, naš zakon o prevozih v cestnem prometu pa je izrecno ne onemogoča.
Na ministrstvu za okolje, prostor in energijo so izrazili stališče, da dvojnih tarfi pri obračunavanju avtotaksi prevozov ne podpiraju. "Uporabiti se mora le ena tarifa, ki mora biti vnaprej izkazana, da se stranka z njo seznani," so bili jasni. Zakon je ostal do danes nespremenjen.
Opozicijski SDS je pred kratkim podal predlog, da bi zakon poleg taksimetra omogočil uporabo aplikacije ter določanje cene prevoza vnaprej. To bi bila voda na mlin taksi platformam, kot je Uber.
Ko začne privatno podjetje upravljati infrastrukturo države je pa res hudičevo nekaj narobe z državnim aparatom...