Avto
70 ogledov

Ghibli prihropel na slovenski asfalt

Maserati ghibli
1/7
Andrej Leban
Maserati ghibli je za prestižno znamko prelomen avtomobil v veliko pogledih. Najcenejša izmed štirih različic po ceniku stane 80.600 evrov, tudi z zvokom naj bi zapeljal kar nekaj drugačemislečih Slovencev.

Butična znamka z markatnim trizobom v emblemu je očitno v vzponu. To poleg še skoraj svežega zastavonoše quattroporte dokazuje nov vstopni model ghibli, za še spuščenim zastorjem že pripravljajo prvega SUV-a ...

Italijani prvič doslej hkrati ponujajo dve štirivratni limuzini in če quattroporteju ostaja primat luksuzne, a ultrahitre križarke, ghibli napada nemško trojko audija A7, BMW 6 gran coupeja in MB CLS-a. Svojega poslanstva ne skriva, gre za premium izdelek, kar je vidno tako po obljubljenih zmogljivostih kot tudi po pogledu na seznam doplačil, saj je takšnih z zgolj trimestno številko le peščica.

Ghibli po zunanji obliki ne skriva tesnega odnosa z večjim bratom. S 4,97 metra je za 29 centimetrov krajši, medosne razdalje je pri še vedno dolgih 2,99 metra manj za 17 centimetrov.
Ohranja kupejevsko podobo z vzpenjajočim se nosom, nizko streho in poudarjenimi boki, ki se zaključijoz visokim in uporabnim 500 litrskim prtljažnikom. Če se lastnik quattroporteja kdaj pa kdaj vozi tudi zadaj, bo verjetno pri ghibliju to še redkeje. Ne le zaradi manj prostora na zadnji klopi, temveč predvsem ker je še bolj izrazito namenjen vozniku.

Urejenost notranjosti je sicer drugačna, saj je tipk malo, s sekundarnimi pomagali pa voznik upravlja prek velikega 8,4-palčnega zaslona, občutljivega  na dotik. Italijani trdijo, da je duh rokodelstva še vedno prisoten na vsakem centimetru notranjosti, to pa utemeljujejo s številnimi vložki v obliki usnja in lesa. Skupno lahko kupec za najboljše počutje izbira kar med 19 kombinacijami notranjosti, kar da je z naskokom pred nemškimi racionalneži.

Zvok je serijski

Izpostaviti velja še nastavljive stopalke, avdio sistem tipa Bowers&Wilkins (5.480 evrov doplačila), serijska aktivni tempomat in manipuliranje z zvokom motorja ... Ni pa med doplačili kakšne druge napredne varnosti tipa AEB ali lane assist, prav tako Italijani še niso prešli na LED glavne žaromete, ki so pri tekmecih pravi hit.

Konstrukcija ghiblija je ukrojena tako, da ne glede na tip pogona ohranja razporeditev mase 50:50. Vzmetenje je izrazito športno nastavljeno, seveda je logična izibra dvojne obese spredaj in večvodilne preme zadaj. Zaviranje je domena hlajenih diskov velikega premera.

Poleg dveh V6 bencinarjev še prvi dizel

Za pogon skrbi vedno šest valjev. To sicer ni novost za znamko, a v primerjavi s šestvaljnikom pri quttroporteju gre tu za tipično V6 postavitev valjev. Pri "šibki" različici bencinarja prostornine treh litrov se na zadnji par koles prenaša do 243 kilovatov (330 KM) moči. Različica 3.0 V6 S je še bistveno močnejša s 302 kilovatoma (411 KM), takrat je pospešek skoraj dve toni težkega vozila do prve stotice okroglih pet sekund, najvišja hitrost pa 285 km/h.

Maserati ghibli | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
V6 S je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom Q4. Navor se lahko med prednji in zadnji par odvisno od sil, ki delujejo na avto, porazdeli do razmerja 50:50, sicer pa ga gre večino na zadnji par koles. S štirikolesnim pogonom je speljevanje še za 0,2 sekunde odločnejše. 

Ghibli ne bi bil pravi maserati, če ne bi zvočni kulisi dajal ogromno poudarka. Čeprav se z ghiblijem na domači predstavitvi ni bilo mogoče peljati, je bilo mogoče delček razpoložljive zvočne kulise bencinarja užiti vsaj ob  prostem teku motorja, ki je pričel z vstopnim grgranjem, sledilo je hropenje pri dviganju vrtljejev, končalo pa se je v rezkih oktavah, ki jih tekmeci tega kova preprosto ne morejo posnemati. 

Ena največjih novosti za znamko pa predstavlja prvi dizel v zgodovini. Prav tako s tremi litri prostornine omogoča 202 kilovata moči (275 KM) in 570 Nm navora. Pospešek je še vedno zelo hitrih 6,3 sekunde, obljubljena kombinirana poraba pa le 5,9 litra. Italijani trdijo, da nemški osemvaljniki zaostajajo v številnih parametrih.

Zelo preseneti njegov zvok, saj ima posebne ojačevalnike na izpuhu, zaradi katerih bo laika zelo težko prepričati, da ne gre za bencinarja. Tudi dizel naj bi v prihodnosti dobil opcijo štirikolesnega pogona. Omeniti je potrebno še menjalnik, pod osemstopenjsko avtomatiko se je namreč podpisal ZF.

Pri osnovah ne bo ostalo

Za konec še o cenah, ki so zaradi dajatev na luksuz in prostornino pri nas precej višje kot denimo v Nemčiji. Dizel je z vstopnimi 80.600 evri najcenejši na spisku. A tudi ta cena bo le stežka ostala pod stotimi tisočaki, saj je vsak dodatek zasoljen. Denimo možnost Wi-fi točke za 1.100 evrov. Brez parkirnih pomagal tudi ne bo šlo, a so že tista zadaj cenejša le za dobrih 200 evrov od internetne povezljivosti, tu so še možnosti vzvratne kamere, pa vse do 21-palčnih platišč, bolj prestižnih barv zunanjosti in notranjosti ...

V6 bencinar stane 87.300 evrov, V6 S pa 107.000 evrov. Štirikolesni pogon pri V6 S Q4 navrže še 3.900 evrov. Pri uvozniku povpraševanje za ghiblija že beležijo in menijo, da bi si jih lahko slovenske tablice na leto nadelo med 10 in 15.

Komentarjev 2
  • Maxximus 14:40 03.januar 2014.

    Ma ti si šele brez okusa ko take flancaš...pač flancaš v tri dni, tipično, brez enega samega tehtnega argumenta...

  • 4d5eccf93739c6305aaf8969a682cc57e1fd7395 09:32 20.december 2013.

    Da kupiš novodbnega Maseratija moraš biti res brez okusa