Avto
7 ogledov

Golf na vtičnico

TwinDrive se na zunaj razlikuje od običajnega golfa razlikuje le po napisih. Žurnal24 main
Volkswagen je v sodelovanju z nemško vlado in še sedmimi partnerji predstavil avtomobil golf TwinDrive, ki ga poganja elektrika.

Gre za kombinacijo električnega motorja (61 kW/82 KM) in motorja z notranjim izgorevanjem 2,0 TDI (91 kW/122 KM).

Dovolj za običajne poti
Prvega voznik uporablja za brezemisijsko vožnjo po mestih. Litijionska baterija, ki jo je mogoče polniti s pomočjo navadne zidne električne vtičnice, ima avtonomijo okoli 50 km, kar je po raziskavah sodeč dovolj za večino običajnih relacij voznikov. V električnem režimu golf doseže največjo hitrost 120 km/h.


Po 50 km vožnje se vozilo priključi na električno omrežje in znova napolni baterijo. © Volkswagen

 
Ko se baterija izprazni, vozilo preide na običajni motor, s katerim lahko premaguje večje razdalje. V primeru TwinDriva torej ne gre za hibridni pogon, pri katerem motor z notranjim izgorevanjem zgolj skrbi za polnjenje baterije, ali pa se oba motorja sinergijsko dopolnjujeta (toyota prius). Oba pogona namreč povsem ločeno poganjata vozilo. Dodatno k nižanju emisij pripomore sistem "stop-start" in regenerativni sistem zavor, ki odvečno energijo shranjuje v baterijo.

Avtomobil je trenutno še zgolj koncept, vendar dokazuje zmožnosti že znane tehnologije. V letu 2010 bo VW testiral floto 20 vozil. Koncern je sicer letos v Ženevi že predstavil tudi "običajnega" hibrida golf TDI hybrid.

Namesto običajnega merilnika vrtljajev ta v TwinDrivu kaže moč, ki jo proizvaja elektromotor. Poleg merilnika za gorivo je tudi merilnik napolnjenosti baterije. © Volkswagen

 
Prihodnost je električna
Po mnenju predsednika uprave VW Martina Winterkorna je prihodnost avtomobilskih pogonov nedvomno v brezemisijskih motorjih na elektriko, ki se jih bo polnilo s pomočjo vtičnice in jih bo poganjala elektrika iz obnovljivih virov, kot so sončna, vetrna in vodna energija.

Vožnja na naravi prijazen način
Projekt "Flottenversuch Elektromobilität" (Poskusni vozni park na električni pogon) je nastal na pobudo nemške zvezne vlade. Cilj širokopoteznega projekta je preučevanje mobilnosti v prihodnosti, pri čemer bi testni vozni park poganjala elektrika iz obnovljivih virov. Pri projektu sodeluje osem nemških kooperacijskih partnerjev iz raziskovalnih in gospodarskih krogov, pri čemer so poleg VW najpomembnejši še E.ON ter GAIA in Evonik / Li-Tec.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.