Santa fe ima zdaj tako še več adutov v rokavu, med njimi je zagotovo nov 2.2-litrski 145 kilovatni dizel.
Trendovska podoba
Santa fe je ob predstavitvi veljal za dinamičen in všečno oblikovan izdelek, sedaj po treh letih tržne poti in prvih lepotnih popravkih pa lahko rečemo da ga še vedno ni povozil čas. Delo oblikovalcev je bilo zaradi tega toliko lažje, saj so malenkostno prenovili le motorno masko, ki ima sedaj več lamel, posodobili izgled svetil in meglenk ter zgodbo ponovili še na zadku. Santa fe, lahko tako kot prej sprejme do največ sedem potnikov, kar mu nenazadnje dovoljuje tudi 4,66 metrska dolžina ter tudi širina, kjer meter pokaže 1,89 metra. Mi smo sicer preizkusili petvratno različico, katere posledica je osnovni prtljažnik v izmeri kar 774 litrov, v najboljšem primeru pa jih je kar za 2,3 kubika.
Novosti, predvsem tehnične tudi znotraj
Notranjost je v večini znana že od prej, med novosti štejemo le spremenjene merilnike in drugačno oblazinjenje. Prednja sedeža sta tako zelo salonska in udobna, prostora v višino in širino je v izobilju. Sredinska konzola je prav tako znana, še vedno prevladuje modra osvetlitev, ki zna biti ponoči tudi malce moteča. Testnik je premogel dvoobmočno klimatizacijo, voznikov sedeže je premikala elektrika, platišča so merila 18 palcev, imel pa je tudi tempomat in parkirna pomagala. Glede delovanja slednjih, si je santa fe prislužil tudi kakšen minus, saj smo šele v drugi polovici testa uspeli k delovanju vzpodbuditi tempomat, čeprav je indikator vseskozi kazal, da je ta v pripravljenosti. Na zadnjem braniku so domovali tudi IR senzorji, a smo ob parkiranju zaman čakali na kakršno koli opozorilo o bližanju ovire. Drugače je oprema zadostila našim apetitom, nekoliko smo pogrešali le ksenoska svetila in navigacijo. To dobite s paketom limited, kakor tudi usnjene in ogrevane sedeže ter kamero za vzvratno vožnjo. Grajo pa si zaslužijo še impulzno odpiranje stranskih stekel, ki je omejeno zgolj na voznikovega, za drugo vrsto je pomankljiva tudi ventilacija. Nekoliko zastarel je tudi ključ, ki tu (še) ni brezstični in ni niti poklopljiv.
Zmogljivi dizel in pogon
Poglvitno novost predstavlja tisto kar je skrito pod kožo in sicer pod pokrovom sedaj domuje večji 2.2 litrski dizel, ki zmore 145 kilovatov največje moči in 421 Nm navora v širokem območju vrtljajev. Motor je sedaj več kot kos nalogi, ki jo opravlja v slabi dve toni težkem suvu, saj je zaloga moči v vseh režimih več kot zadostna. Santa fe tako pospešuje zelo odločno, turbo luknja je komaj zaznavna, zgodbi pa dovolj solidno sledi tudi šestopenjski ročni menjalnik, ki potrebuje trdo roko. Glede na rpostornino se motor izkaže tudi za kar varčnega, saj smo na testu porabili porabo 8,4 litra, imeli pa smo občutek, da bi šlo tudi pod mejo osmih litrov. Santa fe se razumljivo najbolje počuti na urejenih cestiščih, saj gre v prvi meri za udobno avtocestno križarko, v tem se pač vidi, da je namenjen tudi kupcem onstran luže. Je pa imel testnik dodan tudi zelo simpatičen štirikolesni pogon tipa „Torque on demand“ ali navor po potrebi, kjer lamelna sklopka dovolj hitro reagira na spremembo voznih razmer in na posamezno os pošlje potrebno količino navora. Lahko pa se voznik odloči in tega tudi zaklene v razmerju 50:50. O terenskih zmogljivostih zgovorno priča tudi 20 centimetrski odmik od tal, čeprav verjamemo da boste z njim v divjino zašli bolj redko.
Dober nakup na dolgi rok
32 tisoč evrov kolikor zanj zahtevajo sicer ni malo, je pa res, da je konkurenca pozicionirana še nekoliko višje. V dobro mu štejemo predvsem zmogljiv in ekonomičen dizel in simpatičen štirikolesni pogon ter tudi prostorno in udobno potniško kabino. S tem se odkupi za nekatere nedoslednosti pri opremi, predstavlja pa tudi dober nakup za daljšo periodo časa.
Hyundai santa fe 2.2 CRDi VGT premium
Motor: 2.199 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 145 kW (197 KM)/3.800 vrtljajih na minuto
Navor: 421 Nm/ med 1.800 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,4 litra/100 km, 176 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h,9,8 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.660x1.890x1.725 medosna razdalja 2.700, prtljažnik (v litrih):774
Cena: 31.990/32.790 EUR