Avto
3 ogledov

Insignia še samozavestnejša kot doslej

Opel insignia
1/14
Andrej Leban
Insignia se je doslej nedvomno izkazala za uspešnico, tako pri nas kot širše na evropskih trgih. A leta tečejo, drobni popravki so bili zato nujni. Prenovljeni Oplov zastavonoša s svežo podobo in velikim napredkom v pogonih ter udobju se na ceniku oglašuje za najmanj 23.450 evrov, a to ni zadnja cena.

Opel je očitno naredil zelo dobro potezo, da je leta 2009 vectro poslal v zgodovino in svojega zastopnika v zelo zahtevnem srednjem razredu začel povsem na novo. Od prihoda na trg so prodali že 600.000 insignij v vseh treh izvedenkah, skoraj tri tisoč tudi pri nas, pri čemer se je glede na registracije redno uvrščala na eno izmed prvih treh mest v segmentu. Da bo temu ostalo isto naj bi poskrbela prenovljena insignia, pri kateri so spremenili 2.700 delov, zato je facelift več kot le blag. Poleg velikega poudarka na naprednih tehnologijah oplovci poudarjajo tudi konkretno prenovljeno motorizacijo. Čeprav so se pri gromozanski večini vseh prodanih insignij kupci doslej odločali le med dvema variacijama moči 2,0-litrskega dizla, naj bi v novem ciklu več ljudi posegalo po šibkejših različicah, saj da je to očitni trend na trgu.

 Prenova insignije v splošnem zadeva štiri stebre

Podoba

Na zunaj so se osredotočili predvsem na svetila, ki so dobila tisti "orlovski" pogled. Malce drugačne so tudi meglenke, ki skupaj s širšo masko dajejo avtomobilu vtis prezence. Zadnja svetila vedno svetijo v LED tehnologiji in so po novem povsem v obliki kljuke. Pri karavanu so zadnje luči odslej nekoliko spuščene pod rob stekla. Novost je različica country tourer s stalnim 4x4 pogonom, nekoliko višjim podvozjem in črnimi obrobami. 

Pogon

Paleta motorjev je konkretno osvežena in vsebuje 4 bencinske motorje z močmi od 103 do 239 kW (slednji v različici OPC). Nov je 1,6-litrski turbo s 125 kW. Tudi dizli so štirje, vsi dvolitrski z močjo od 88 do 143 kW. Nekoliko so jim utišali zvok, najbolj prodajan naj bi bil 103-kilovatnež. Na voljo je tudi 6-stopenjska avtomatika. Spremembe je doživelo tudi podvozje, ki je sedaj naravnano za tišjo vožnjo, po prepričanju Opla pa ohranja zelo dobro lego.

Infotainment

Pri Oplu so zelo ponosni na notranjo prenovo, pri kateri prednjačita nov trikraki volan ter zelo spremenjena osrednja konzola. Na njej je izginilo ogromno tipk, ki so bile doslej pri insignii redno deležne kritik, v dobršni meri pa je upravljanje vseh avtomobilovih pritiklin odslej mogoče prek sistema intellilink, ki je na razpolago z ali brez navigacije in z zasloni na dotik z do 8 palcev premera. Voznik ga lahko uporablja na različne načine, tudi prek govora ali posebne sledilne ploščice. Dobra lastnost sistema je znanje slovenščine, poleg standardnih prvin dobrega infotainmenta (telefonija, navigacija, predvajanje vsebin) pa zna tudi na internet.  

Varnost

Poleg dosedanjih varnostnih sistemov je insignia dobila še kopico novih. Jedro sestavljajo sistem za opozorilo pred mrtvimi koti, radarski tempomat s funkcijo od 0 km/h dalje, aktivni žarometi (izdelovani v Helli Saturnus), kamera za vzvratno vožnjo, asistent za parkiranje, ki pa le daje navodila in ne parkira sam ... Nova generacija opel eyea poleg prepoznavanja znakov tudi opozarja na možnost naleta.

 

 

Prihodnje leto pri uvozniku upajo na 500 novih registriranih insignij na naših cestah, pri čemer bosta okoli dve tretjini odpadli na sports tourerja, okoli četrtina na petvratno, kakih sedem odstotkov pa na štirivratno različico. Doplačilo za pet vratno različico sicer znaša 200 evrov, za karavana pa 1.200 evrov. Vstopna cena za bencinsko insignijo z 1,4T motorjem je 23.350 evrov, za dizla z 88 kilovati in 99 grami izpusta CO2 pa 23.520 evrov.

Opel insignia | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
A ta cena še ne vključuje popusta, ki ga je vsak kupec deležen, če kupi enega od številnih paketov dodatne opreme. Ne glede na vrednost paketa je k temu dodan popust v višini 2.700 evrov, kar pomeni da je v primeru najcenejšega paketa (800 evrov) mogoče insignio dobiti za 1.900 evrov ceneje. Opremski paketi so sicer trije tradicionalni, torej edition, active in najbogatejši cosmo. Prav po slednjem Slovenci, od katerih jih insignijo veliko vozi v poslovne namene, veliko posegajo. 

Znotraj kupcev karavana naj bi se za novo različico country tourerja odločilo kakih pet odstotkov. Vstopna cena je postavljena kar visoko, a je avto konkretno opremljen in s štiriolesnim pogonom.

Glede na poslovno politiko podjetja pa niti te cene zagotovo ne bodo zadnje, še posebej ker je cenovni razmik do denimo zdaj vizualno in po udobju že malce upehanega, a na cesti še vedno zanesljivega forda mondea še vedno kar velik v korist slednjega. Tu pa sta še VW passat in škoda octavia ...

Komentarjev 2
  • Rdečivrag 07:43 19.oktober 2013.

    Nekaj mi ni pri Oplu še vedno ne gre v glavo. Namesto, da bi insignio povsem prenovili, saj je že predolgo na trgu, so jo zaradi krčenja investicij zgolj malce polišpali. Če mislijo, da bodo na ta način prodajali avto, ...prikaži več se motijo. Potem pa še kratka garancija, pa kdaj bodo skapirali, da rabimo kupci daljša jamstva. Če lahko Kia ponuja 7-letno garancijo pri svoji Optimi, zakaj ima Opel le 2-letno. Potem pa kupi takšen avto!!!

  • Rdečivrag 07:43 19.oktober 2013.

    Nekaj mi ni pri Oplu še vedno ne gre v glavo. Namesto, da bi insignio povsem prenovili, saj je že predolgo na trgu, so jo zaradi krčenja investicij zgolj malce polišpali. Če mislijo, da bodo na ta način prodajali avto, ...prikaži več se motijo. Potem pa še kratka garancija, pa kdaj bodo skapirali, da rabimo kupci daljša jamstva. Če lahko Kia ponuja 7-letno garancijo pri svoji Optimi, zakaj ima Opel le 2-letno. Potem pa kupi takšen avto!!!