Pred letom dni je več kot 100 avtoservisov – predvsem avtokleparjev in avtoličarjev – združenih v SDA sprožilo bojkot proti slovenski zavarovalnici Generali. Z množičnim bojkotom so želeli zavarovalnici sporočiti, da njihovi člani niso več pripravljeni sprejemati enostransko določenih pogojev sodelovanja, s katerimi jim zavarovalnice vsiljujejo urne postavke, precej nižje od tarif, ki omogočajo preživetje serviserjev.
Predsednik SDA, hrvaški pravnik Antonio Đureta, je takrat zbranim članom povedal, da je bil bojkot precej učinkovit. Kot je dejal, so se člani proti zavarovalnicam odločili za tožbe, s katerimi želijo doseči, da bodo namesto "miloščine" za opravljeno delo mehaniki prejeli plačilo, ki bo ustrezalo dejanskim stroškom njihove dejavnosti.

Na lanskoletni letni skupščini SDA so opozorili, da namen društva ni boj proti zavarovalnicam, temveč prizadevanje za pravičnejše plačilo. Menijo, da so zavarovalnice kljub povečevanju lastnih zavarovalnih tarif dolga leta vzdrževale bolj ali manj enake urne postavke – med 26 in 30 evri plus DDV. Šele po organiziranem nastopu SDA se je ta znesek dvignil za dobro tretjino, na 32 do 40 evrov plus DDV. A to je po mnenju društva zgolj obliž, ki ne rešuje ključnih težav, s katerimi se spopadajo kleparji in ličarji.
V SDA trdijo, da zavarovalnice velik del svojega dela prenašajo na pogodbene izvajalce. Delavnice morajo opravljati dodatna, neplačana opravila, ki ne sodijo med njihove redne storitve. Med njimi so cenitev poškodb, fotografiranje poškodovanih vozil, pošiljanje podatkov zavarovalnicam, uničevanje zavrženih delov in podobno. Poleg tega lahko vozilo, ki čaka na odgovor zavarovalnice glede določenega popravila, več dni zaseda dvigalo, kar mehaniku onemogoča opravljanje drugih del in mu posledično zmanjšuje dohodek.

Zaostrili boj, če ne bo pomagalo, na evropsko raven
V SDA poudarjajo, da zavarovalnice še naprej izkoriščajo svojo ekonomsko premoč, ki jo imajo zaradi prevladujočega položaja na trgu, pri čemer je merilo zanj 40-odstotni tržni delež. Zato so se zdaj odločili zaostriti svoja stališča in vložiti prijavo proti največji slovenski zavarovalnici. Zavarovalnico Triglav d.d. so prijavili Agenciji za varstvo konkurence (AVK), saj ji očitajo sistematično zlorabo prevladujočega položaja na trgu avtomobilskih zavarovanj.
V prijavi SDA izpostavlja naslednje ključne težave:
- Enostransko določanje nesprejemljivo nizkih urnih postavk za kleparska in ličarska dela, ki ne pokrijejo niti osnovnih stroškov delovanja servisov.
- Neprepoznavanje pravno veljavnih pogodb o odstopu terjatev, kar servise ovira pri zakonitem uveljavljanju plačil.
- Neizplačevanje nespornega dela škode v zakonsko določenih rokih, kar ogroža likvidnost podjetij.
- Vsiljevanje popustov na vgrajeni material in rezervne dele brez pravne podlage, kar dodatno obremenjuje poslovanje servisov.
V SDA znova opozarjajo, da avtoservisna stroka v Sloveniji že več kot desetletje trpi zaradi pritiskov in škodljivih poslovnih praks, ki izvirajo predvsem iz zavarovalniškega sektorja. Navajajo, da so se avtoservisi skozi leta večkrat poskušali prilagoditi, vendar poslovanje v takšnih pogojih ni več vzdržno.

V izjavi za javnost je predsednik društva Antonio Đureta poudaril, da imajo konkretne in obsežne dokaze – med njimi zapisnike o škodah, elektronsko komunikacijo, pogodbe, računovodsko dokumentacijo ter pravnomočno sodbo slovenskega sodišča, ki potrjuje pravico servisa do zaračunavanja storitev po lastnem uradnem ceniku.
Povedal je, da so v zadnjem letu in pol večkrat poskušali vzpostaviti dialog s predstavniki Zavarovalnice Triglav, a brez uspeha. Direktorji škodnih oddelkov so po njegovih besedah pokazali popolno nerazumevanje, člani uprave pa se na pozive društva sploh niso odzvali.
Po njegovih besedah imajo podoben odnos tudi druge zavarovalnice, so se pa za prijavo zoper Triglav odločili, ker je kot najmočnejša zavarovalnica na trgu odgovorna, da se določene stvari spremenijo.

V SDA trdijo, da je realna cena okoli 100 evrov brez davka na uro, Zavarovalnica Triglav pa plača okoli 30 evrov na uro. Društvo opozarja, da servisi ne morejo pokriti niti osnovnih stroškov plač in režije, kaj šele kaj zaslužiti. Želijo, da zavarovalnica serviserjem prizna realne cene po cenikih. "Urna postavka za kleparska in ličarska dela, ki jo vsiljuje zavarovalnica je nevzdržna," pravi Predsednik SDA, pravnik Antonio Đureta.
"Če se stanje ne bo spremenilo, potrošniki kmalu ne bodo imeli več kje popravljati avtomobilov," opozarja Đureta. Ljudje se odločajo za popravila pri nepooblaščenih serviserjih, na črno, kar lahko vliva na prometno varnost, dodaja.
Kot so še zapisali v SDA, je prijava skrajni ukrep. "Avtoservisi so že več kot desetletje na robu propada, sistem zavarovalništva pa jih potiska še globlje. Zahtevamo temeljite spremembe in zaščito potrošnikov,« so zapisali ter Agencijo za varstvo konkurence pozvali, »naj nujno ukrepa po tej prijavi in zaščiti trg pred nadaljnjimi zlorabami." Hkrati pozivajo tudi Ministrstvo za gospodarstvo, Ministrstvo za infrastrukturo ter Vlado Republike Slovenije, naj se dejavno vključijo v reševanje razmer in vzpostavijo dialog s stroko – kajti brez močne mreže servisov ni varnih vozil, ni delovnih mest in ni razvoja.
V SDA so napovedali tudi naslednje korake, če domače institucije ne bodo ukrepale – pripravljeni so sprožiti postopke na ravni Evropske unije, pred evropskimi regulatorji in krovnimi strokovnimi organizacijami.

Zavarovalnica Triglav: Nimamo prevladujočega položaja
Za komentar smo prosili tudi Zavarovalnico Triglav. Objavljamo ga v celoti.
V zavarovalnici smo bili o nameravani vložitvi prijave na Javno agencijo RS za varstvo konkurence s strani Slovenskega Društva Avtostroke (SDA ali društvo) seznanjeni iz medijev. Želimo poudariti, da so informacije, ki jih predstavniki društva navajajo, netočne, ne odražajo dejanskega stanja in so zavajajoče. Še posebej smo presenečeni nad navedbami društva o domnevnem prevladujočem položaju zavarovalnice na trgu. Zavarovalnica na trgu avtokleparskih in avtoličarskih storitev v Sloveniji namreč nima prevladujočega položaja, tako da so kakršnikoli očitki s katerimikoli ravnanji v celoti neutemeljeni. Vsekakor bomo nastalo situacijo preučili in izvedli vse potrebne korake, da zaščitimo interese naših strank, partnerjev in drugih deležnikov ter zavarovalnice kot celote."
Ob tem ponovno izpostavljamo, da se zavedamo doprinosa dobrega partnerskega odnosa h končni izkušnji strank, čeprav delujemo v zahtevnem gospodarskem okolju in na izjemno konkurenčnem trgu. S partnerskimi servisnimi podjetji, ki so prisotni v vseh slovenskih regijah in predstavljajo znaten del ponudnikov avtokleparskih in avtoličarskih storitev, se zato vseskozi individualno pogajamo o načinu in vsebinskih okvirih sodelovanj. Posledično se kontinuirano prilagajajo tudi vse pogodbene podrobnosti (npr. o pravilih, obsegu sodelovanja, količinskih in cenovnih okvirjih ipd.), o katerih se individualno dogovarjamo glede na specifiko posameznega partnerstva. Pri tem v celoti upoštevamo in sledimo vsem zahtevam veljavne zakonodaje in dobrih poslovnih običajev ter izpolnjujemo (pogodbene) obveznosti do svojih strank (zavarovancev in oškodovancev) in poslovnih partnerjev, s katerimi imamo neposreden in reden dialog glede njihovih morebitnih vprašanj in pobud.
Naše stranke imajo na voljo razvejano mrežo pogodbenih servisov (pooblaščenih in nepooblaščenih) po vsej Sloveniji, za popravilo vozila pa lahko izberejo tudi servis, ki z našo zavarovalnico nima sklenjene pogodbe. V obeh primerih je zavarovalnica dolžna ravnati skrbno in v korist svojih zavarovancev oziroma oškodovancev ter kriti le stroške odprave nastale škode, ne pa katerekoli stroške popravila, ki bi presegali nastalo škodo. S tem je zagotovljena tudi enakopravna obravnava vseh ponudnikov avtokleparskih in avtoličarskih storitev na trgu.
Glede na pogovor z mojim mojstrom, imajo kar lepo rezervo in za dodatno storitev ni sprejel doplačila. Ali se tako dobro znajde ali…
Vabim vse tiste sposobne glave,ki veste kako z poceni urno postavko preživeti kleparsko,ličarski servis,,(ki seveda ustreza zakonodaji),da se mi javite in to dokažete.Seveda,boste morali založiti svoj denar,da na koncu ob negativnem izidu ne bo potrebno koga iskati.Upam,da pride vsaj eden.… ...prikaži več. Kar se urne postavke tiče ,bom obrazložil še enkrat. Zavarovalniška ura se tako samo imenuje ,Z realno uro nima nič. V slo.kleparsko ličarskih servisih se na dan proda 4,2h zh na 8h . 14plac za 9,5m dela.
hm 100 € na uro. dejmo mi mal tole tarifo primerjat z kakšnmi tarifami v našem zdravstvu. pa da ne omenjam notarjev, advokatov in še kakšnih magistrov in univerziteno fakultetno izobraženega kadra. jebem jim telim avtomehanikom srednjo šolo, da nebi… ...prikaži večbi jim kaj drugega. sedaj ko ima avto tehnologije za dve raketi se jim pa sanja ne kako to porihtat, edino kar se jim sanja je ako račun spisat. isto pa zavarovalničarjem, ko je treba dnar pobrat se medijo, ko ga je pa treba dat pa grozijo.