Avto > Iz druge roke
41612 ogledov

Kaj se bo letos zgodilo s cenami rabljenih avtomobilov?

Rabljen avto AMZS
Kaj je poznavalce trga rabljenih vozil presenetilo v letu 2023, kaj se bo zgodilo s cenami rabljenih v letu 2024? Se bo končno prebudila prodaja rabljenih električnih avtov? Vse to so za Žurnal24 analizirali trije zelo dobri poznavalci trga rabljenih vozil v Sloveniji.

Trg rabljenih uvoženih vozil je 'poletel v nove višave.' Zaradi višjih cen vozil je bilo leta 2023 prvič registriranih kar 38.0000 uvoženih rabljenih vozil, kar je 44 % vseh prvič registriranih vozil pri nas, je na novinarski konferenci podjetja Porsche Slovenija ob koncu leta povedal generalni direktor največjega slovenskega uvoznika vozil Danilo Ferjančič. Kaj pravijo prodajalci in analitiki trga rabljenih vozil?

Tomaž Kavčič iz podjetja AutoBrief, ki upravlja specializirano platformo za prodajalce rabljenih vozil, prav tako pa se ukvarjajo z raziskavami na področju rabljenih vozil, je za Žurnal24 povedal, da so v letu 2023 kupci končno dočakali tudi znižanje cen avtomobilov, ki pa za zdaj še niso drastična, a so že opazna. Na drugi strani pa se je začel bolj vidno kazati tudi proces spletne prisotnosti pri trgovcih z vozili, kar je bil prej precej redek pojav. "Na ta način je mogoče precej več vozil videti na spletu ter na različnih oglasnih mestih," pravi Kavčič, ki poudarja, da leto 2023 kaže, da še vedno nismo videli preboja električnih vozil, ki se sicer napoveduje že mesece.

"Ljudje še vedno s precejšnjo skepso gledajo na električna vozila in na vse težave, ki jih prenašajo s sabo. Zato je glavni zmagovalec leta bencinski pogon, dizelski pa se je po slabših prvih mesecih ob koncu leta pošteno opomogel."

Na DoberAvto opozarjajo na pregled stanja pnevmatik pred nakupom rabljenega avtomobila | Avtor: AMZS AMZS

Po oceni Kavčiča bo trg najverjetneje tudi v 2024 ostal v podobnih številkah kot letos. Še vedno se namreč kaže, da je odstotek tistih, ki naj bi kupovali v naslednjih šestih mesecih praktično enak, kot je bil celotno letošnje leto, "kar pomeni, da številke ne bodo preveč odstopale od letošnjih. Morda bo izplen zaradi nižanja cen malce manjši, a za to je še prehitro dajati ocene."

Dodaja še, da ostaja razmerje v korist rabljenih vozil 2/3 proti 1/3 novih, ne pričakuje pa niti spremembe na vrhu pri gorivih, kjer bo kraljeval bencinski pogon. Kavčič pravi, da se bo število električnih vozil še povečevalo, a najbrž trend ne bo hiter. Električna vozila bi lahko pridobivala hitreje le s konkretno nižjimi cenami, ocenjuje.

"Že nekaj mesecev vidimo trend, kjer cene vozil počasi padajo. Naprej so se začele nižati pri novih vozilih, a tudi cene rabljenih vozil padajo. Zaradi tega, ker je na trgu nekaj več skepse, kot v prvi polovici leta, se bo trend nižanja cen najverjetneje nadaljeval," sklene Kavčič.

 | Avtor: Doberavto Doberavto

Kupci so postali previdni in zahtevni

V AMZS, kjer upravljajo s spletnim portalom za transparentni nakup in prodajo rabljenih vozil DoberAvto ugotavljajo, da so cene rabljenih vozil ostale presenetljivo visoke. To je po njihovi oceni pogojeno tudi s trgom prodaje novih vozil, za vsaj najbolj prodajane in tržno zanimive modele pa ocenjujejo, da ni prišlo do drastičnega nihanja v cenah ne navzdol ne navzgor.

Enega od razlogov vidijo tudi v tem, da so razne oblike financiranja v velikih primerih še vedno drage, oziroma za kupca ne najbolj spodbudne. Ker so cene novih vozil še vedno sorazmerno visoke in to kljub vsem marketinškim naporom in raznim oblikam navidezno ugodnih ponudb s strani trgovcev z novimi vozili, se v bližji prihodnosti niti ne obeta kakšna sprememba, ocenjujejo.

Spletne dražbe rabljenih vozil Autopoint | Avtor: Autopoint Autopoint

Pozna se, da kupci postajajo vedno bolj zahtevni. Na DoberAvto.si so najbolj gledana rabljena vozila tista z značko AMZS Preverjeno ali z značko Obetavno. "Kupci se tudi vedno bolj zavedajo svojih pravic in dejstva, da imajo prav na portalu DoberAvto.si dostop do praktično vseh podatkov o zgodovini vozila, ki so javno dostopni. Seveda pa je od vsakega prodajalca odvisno, kako pošteno igro igra. Ali na primer prikaže servisno zgodovino, ki je v resnici zelo pomemben in za kupca koristen podatek. Avto, ki ima vse to urejeno, se proda hitro in za precej boljšo ceno kot avto, ki tega nima. Na trgu je po ocenah ekipe DoberAvto.si še vedno žal ogromno rabljenih vozil, ki so slabo vzdrževani, oziroma brez urejene zgodovine servisov."

V AMZS še posebej izpostavljajo, da lahko kupci rabljenih avtomobilov z uporabo spletnega mesta Avtolog.si s preprostim vnosom številke šasije (VIN številke) hitro pridejo do uporabne informacije o lastništvu, tehničnih podatkih in prevoženih kilometrih, ki so javno dostopne v odprti bazi vozil Republike Slovenije.

Glede gibanja cen ocenjujejo, da se vsaj v naslednjih mesecih generalno gledano najverjetneje ne bodo bistveno spremenile. Le v primeru, da bodo pooblaščeni trgovci in uvozniki z akcijami močno spodbudili prodajo novih avtomobilov, lahko kupci rabljenih pričakujejo znižanje cen rabljenih vozil. "Morda pa vseeno kaj dobrega za kupce prinesejo decembrske in januarske odprodaje zalog, ki uvoznike finančno bremenijo," se sprašujejo na DoberAvto.

Dražba Autopoint | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Glede električnih vozil zaznavajo pestrejšo ponudbo, s tem pa je nakup rabljenega električnega avta vedno pogostejša realnost. "Menimo pa, da so kupci rabljenih še vedno previdni, saj električni avtomobili, ki se trenutno prodajajo kot rabljeni, niso cenovno dostopni širšim množicam. Neko ravnovesje razmerja med cenami rabljenih in novih avtomobilov seveda vsakič znova zaniha, ko se recimo kdo od ponudnikov odloči za močne prodajne akcije z odprodajo zaloge."

Vprašali smo jih tudi,  kako so na prodajo rabljenih električnih vplivale subvencije? Ali lahko v letu 2024 pričakujemo premik naprej? "Na to je težko odgovoriti, saj je povezano s številnimi dejavniki. Opažamo pa, da evforije, ki je bila prisotna pred leti okoli nakupa električnega avtomobila, ni. Postali so naš vsakdan. Kupci so tudi vedno bolj izobraženi in se znajo opremiti z vsemi koristnimi informacijami o tem, ali se jim nakup električnega avtomobila splača ali ne." 

Glede cen rabljenih električnih v letu 2024 pa na Doberavto pravijo, da bodo v prvi vrsti odvisne od trgovcev z novimi vozili. "Če ne bo nekih močnih marketinških kampanj in investicij v financiranje, potem se kaj bistveno ne bo spremenilo. Določeni avtomobili na bencinski ali dizelski pogon, ki se poslavljajo iz uradnih cenikov pa bodo svojo ceno držali visoko," so prepričani na Doberavto.

Rabljen avto, rabljeni avti, nakup | Avtor: Profimedia Profimedia

Dobro ohranjena vozila bodo držala ceno

Gašper Picelj iz podjetja Autopoint, kjer prek spletnih dražb prodajajo rabljena vozila, ocenjuje, da se je leta 2023 trg v primerjavi z leti prej umiril. Enako velja za dvig obrestnih mer in s tem stroškov financiranja. Picelj pravi, da je bilo povpraševanja šibkejše kot leta 2022. Poleg tega v Autopointu opažajo, da so se nova vozila začela ceniti, tako da so tudi cene predvsem malo rabljenih vozil začele padati.

V letu 2024 ne pričakuje velikih sprememb. "Verjetno se bo povpraševanje povečalo, ko se bodo obrestne mere začele zniževati. Predvidevanja so, da se bodo v ZDA začele zniževati sredi prihodnjega leta, čemur bo verjetno sledila tudi evropska centralna banka," pravi Picelj, ki je komentiral tudi stanje na trgu rabljenih električnih vozil. Pravi, da so kupci precej previdni, predvsem zaradi stanja baterije. "Kupci se pred nakupom želijo prepričati, da je baterija v dobrem stanju in da je vozilo v garancijskem roku. Dejstvo je, da ima lahko rabljeno električno vozilo deloma že izrabljeno baterijo, se njena kapaciteta ni več na 100-odstotni ravni, njena menjava pa ekonomsko ni upravičena."

Dodaja, da se cene rabljenih vozil razen "mladih" rabljenih ne bodo bistveno spremenile. Dobro ohranjena rabljena vozila z znano zgodovino pa bodo še vedno držala ceno.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • slopubec 05:32 05.januar 2024.

    Več kot polovica slovencev si ne more kupiti električarja, zato cveti trg rabljenih avtov bodisi na bencin ali na nafto. Doller ne bodo električni avti imali dometa 1000 km in enako ceno kot " navadni avti" me ne vidijo v njem.

  • atamama 12:51 04.januar 2024.

    Ni mi jasno glede novinarjev, ali dejansko nimajo več tistega ''cahna'' ki se mu reče ''objektivno'' poročanje. Jasno je, da revež, ki si komaj privošči avto za jurja-dva plačuje preko energentov subvencijo, ki jo dobi človek, ki kupi avto, ki ...prikaži več ga preko 50% ljudi ni zmožno kupit ob vsakdanjih prihodkih in stroških. In nato ''novinar'' s člankom pozlati to lupljenje in prirejeja dejstva. Pa pridemo do dejstva ''ludi jebe zbunjenog'' kot rečejo južno od nas, kajne?

  • rd2dmk2 10:09 04.januar 2024.

    električarja ne kupim. nič rabljenega kar ima baterijo. hecno je recimo da dobiš baterijsko orodje za 100 eurov, ko pa je treba kupit baterijo je pa ta 100 €. dizel je pa še bolj nevaren. slabo vzdrževani imajo grozne stroške. ...prikaži več. torej bencinarček. teh je pa sedaj tako malo da je groza. ga iščeš z lučjo pri belem dnevu.