Avto > Iz druge roke
5261 ogledov

Kupujete rabljenega pozimi? To morate narediti!

Akumulator okvara avta Profimedia
Nizke temperature razkrijejo slabosti akumulatorja. S pravilnim ukrepom mu lahko podaljšate življenjsko dobo.

Mraz in baterije ne gredo skupaj. Zaradi kemičnih in fizikalnih zakonitosti so akumulatorji pri nizkih temperaturah precej manj zmogljivi in težje zagotavljajo potrebno energijo za zagon motorja ter podporo sekundarnim porabnikom. Le primerno "zdravi" in vzdrževani akumulatorji lahko tudi v ledenih jutrih brez težav opravljajo delo. Čeprav moderni akumulatorji za avtomobile nimajo več servisnih odprtin za dolivanje tekočine, to še ne pomeni, da jih ni mogoče in treba ustrezno vzdrževati za zimske izzive.

Nekaj enostavnih ukrepov, ki jih lahko naredi vsak

1. Preverite njegovo zdravje

Veliko mehaničnih delavnic vam bo to naredilo v okviru rednega servisa, za AMZS člane je ta storitev zastonj kadarkoli. Meritev zmogljivosti pokaže, če je akumulator še sposoben na prihodnji ledeni izziv. Specialno merilno orodje lahko celo napove, pri kateri zunanji temperaturi bo akumulator povsem obmolknil. 

2. Če je mogoče, parkirajte na toplem

Za akumulator je na vsak način ugodneje, da je zimske dneve ali noči avto parkiran nekje, kjer temperatura ne pade pod ničlo. Najboljše zatočišče je seveda garaža, a tudi pri zunanjem parkiranju raje poiščite osončeno in suho parkirno mesto, takšno bližje ogrevanim stavbam ...

3. Izogibajte se kratkim vožnjam

Ena najslabših stvari, ki jih lahko počnete akumulatorju, so kratke, le kilometer ali dva dolge poti, predvsem pa take, ki trajajo manj kot 10 minut. Akumulator mora takrat dajati veliko energije, nima pa dovolj časa, da bi si jo povrnil v procesu polnjenja. V takšnih primerih je treba avtu redno privoščiti nekoliko daljšo, vsaj 20 minutno vožnjo. Slabo napolnjen akumulator je namreč precej bolj podvržen temu, da bo odpovedal. 

4. Zaščita

Zunanji plastični ovoj akumulatorja je že precej dober izolator, ki zmore vzdrževati višjo temperaturo v notranjosti. Napaka nekaterih lastnikov in domačih mehanikov je, da pri menjavi akumulatorja odstranijo tudi plastično zaščito ali pokrivalo, ki služi prav boljši izolaciji. In to ne le zimski temveč tudi poletni čas. V ekstremno mrzlih razmerah je morda za zanesljiv jutranji vžig smiselno akumulator obdati z namenskim povojem. Nekateri med njimi so kot nekakšne grelne odeje, ki se jih lahko priklopi na zunanje napajanje in hkrati služijo za vzdrževanje temperature motornega bloka. 

Pri nakupu rabljenega obvezno tudi test akumulatorja

Če ste v procesu nabave rabljenega avtomobila, potem bi moral biti test akumulatorja ena izmed obveznih točk preverjanja. Pri sodobnejših avtomobilih s start&stop sistemi morajo biti namreč akumulatorji zmogljivejši, s tem pa naraste tudi njihova cena v primeru nujne menjave. Prav tako je pri dlje časa stoječem avtu precej večja nevarnost, da se akumulator izprazni prek meje, ki lahko pusti trajne posledice.

Na portalu za rabljena vozila Doberavto.si je na voljo veliko avtomobilov, ki so strokovno preverjeni v eni od AMZS delavnic. Ena od točk testa je tudi stanje akumulatorja. Prepoznate jih po oznaki "AMZS preverjeno".

Že poleti mislite na zimo

Za konec ne pozabite osnovnega dejstva. Velika večina zimskih težav pri akumulatorjih izvira iz prejšnjega poletja, ko je zaradi izpostavljenosti visokim temperaturam prišlo do trajnih poškodb notranjosti, saj je sončna pripeka dvignila temperaturo pod motornim pokrovom in povzročila počasno izhlapevanje elektrolita v akumulatorju. Posledica je občutno, morda celo kritično zmanjšanje njegovih zmogljivosti pri nižjih temperaturah.

Komentarjev 2
  • Avatar krucefix
    krucefix 09:25 28.november 2021.

    najbolje da nimaš avta pa da kar nakažeš denar za avto,am ga najboljš nič vozit pa ga kar tam pustiš

  • peter992 08:34 28.november 2021.

    Saj več kot štiri pet let tako ne zdrži noben akumolator. A bi radi, da bi bil neuničljiv.