Temperature nad 30 °C so zajele večji del države, vročina pa se bo v prihodnjih tednih in mesecih še stopnjevala. Klimatske naprave v vozilih bodo imele veliko dela, pri njihovi uporabi pa pogosto delamo tudi napake.
Vročina močno obremenjuje voznike, še posebej, ko se usedemo v razbeljeno vozilo. Ena izmed pogostih napak je puščanje priprtih stekel na parkiranem avtomobilu. Marsikdo verjame, da bo notranjost vozila s tem ostala hladnejša, saj naj bi omogočili kroženje zraka med potniško kabino in okolico. Vendar pa ta ukrep po ugotovitvah ameriške znanstvene študije nima bistvenega učinka. Čeprav se notranjost vozila z zaprtimi stekli sprva hitreje segreva, se po približno 50 minutah temperatura izenači ne glede na to, ali so bila stekla nekoliko odprta ali popolnoma zaprta.

Ali stalna uporaba klime vpliva na porabo goriva ali zmogljivost motorja?
Redna uporaba klime poveča porabo goriva za približno 5–15 %, odvisno od zmogljivosti motorja, zunanje temperature in nastavljene temperature v kabini.
Pravilna uporaba klime: prezračite vozilo pred vklopom
Tomaž Kukovec svetuje, da je pregreto vozilo pred vklopom klimatske naprave priporočljivo najprej temeljito prezračiti. Če je mogoče, avto v tem času postavite v senco, nato pa vklopite klimo. Optimalna nastavitev temperature naj bo le nekaj stopinj nižja od zunanje ali pa uporabite avtomatsko hlajenje.
Za uspešno hlajenje v vročih dneh je ključnega pomena dobro delujoča klimatska naprava, ki pa zahteva redno vzdrževanje. "Servisiranje klimatske naprave je priporočljivo na vsakih 1–2 leti, odvisno od prevoženih kilometrov. Tako zagotovimo optimalno raven hladilnega sredstva in učinkovito hlajenje. Redno vzdrževanje tudi podaljšuje življenjsko dobo komponent sistema," pojasnjuje Kukovec.

Nasvet: Kako naj prilagodim vožnjo in uporabo klime, da preprečim pregrevanje motorja ali zmanjšano učinkovitost hlajenja?
Če je vozilo redno vzdrževano in sistem hlajenja motorja deluje brezhibno, do pregrevanja zaradi uporabe klimatske naprave ne pride. Klimatski kompresor sicer nekoliko obremeni motor, kar se pri šibkejših motorjih pozna pri pospeševanju. V vozilih so nameščeni varnostni sistemi, ki ob velikih obremenitvah (npr. pri močnem pospeševanju) začasno izklopijo kompresor. Tovrstne prekinitve so kratkotrajne in potniki jih ne opazijo.
"Klimatska naprava lahko deluje skozi vse leto, poleti in pozimi, ni pa nujno in potrebno za brezhibno delovanje. Najpomembnejši dejavnik za njeno dolgo življenjsko dobo je pravilna uporaba in redno vzdrževanje. Serviserji bodo z menjavo filtrov, čiščenjem predela pred kondenzatorjem ter polnjenjem plina poskrbeli za njeno optimalno delovanje."

Kukovec priporoča, da vozniki vsaj enkrat letno opravijo dezinfekcijo prezračevalnih kanalov in zamenjajo kabinski filter. "Tako odstranimo umazanijo, mikrobe in zagotovimo svež zrak v kabini. Vsako sistematično letno vzdrževanje vključuje tudi menjavo kabinskega filtra. Letos smo vsem, ki bodo opravili servis klime na naših servisih, omogočili nakup kabinskega filtra za le 1 evro."
Smrad iz klime je resen opozorilni znak
Prvi kazalnik, da klima ne hladi ustrezno, je, da ne doseže nastavljene temperature. To vozniki najpogosteje opazijo ob prvih vročih dneh, ko želijo hitro ohladiti vozilo. Serviserji opažajo tudi, da nekateri vozniki ne reagirajo na neprijeten vonj, ki prihaja iz sistema. "Smrad je znak, da so se v sistemu namnožili mikrobi ali plesni. V takem primeru je treba klimo nujno dezinficirati in zamenjati kabinski filter, saj lahko onesnažen zrak škoduje zdravju potnikov."

Kaj storiti, če iz klime zasmrdi?
Smrad pomeni, da so se v sistemu namnožili škodljivi mikroorganizmi ali plesni. Priporočamo dezinfekcijo sistema na pooblaščenem servisu Peugeot, kjer bodo poleg čiščenja zamenjali tudi kabinski filter.

Polnjenje klime ali dezinfekcija sistema?
Kukovec pojasnjuje razliko: "Za hladen zrak skrbi zadostna količina hladilnega plina v sistemu, medtem ko z dezinfekcijo očistimo sistem za dovod zraka. Ob polnjenju plina zato priporočamo tudi čiščenje sistema, saj tako poskrbimo za hladen in hkrati čist zrak brez vonjav."
Kaj pa dodatni filtri, kot so tisti z aktivnim ogljem? "Večina originalnih kabinskih filtrov ima napredno filtracijo z aktivnim ogljem, ki nevtralizira alergene in bakterije. Pri izbiri filtra višje kakovosti se je smiselno posvetovati s serviserjem," zaključuje Kukovec.
A zdej še avtov ne smemo več luftat, al kako? No brihtolčki, pa razližite pol to zakaj je avto z povsem zaprtimi stekli povsem rosnat zgodej zjutraj...če pa je ebo okno odprto, pa brez rose. Kaj bi lahko iz tega… ...prikaži več razbrali? Da se v povsem zaprtem ustvarja neke vrste vakum, in zrak ne teče pravilno okrog vozila niti v vozilu samem. Posledice so vidne na materialih in življenski dobi...prvi je na udaru akumulator itd. ...
Kaj bi butast narod brez vas?