Velika prednost menjalnikov z dvojno sklopko je bliskovito in gladko menjavanje prestav, pri katerem voznik ne občuti izgube moči motorja. Po drugi strani so takšni menjalniki dražji, saj zahtevajo natančno izdelavo in ustrezne materiale.
Kaj je treba paziti?
Danes svoje različice dvosklopčnih menjalnikov ponujajo praktično vsi avtomobilski proizvajalci. Dvosklopčni menjalniki so se doslej izkazali za različno zanesljive, vendar pa so, pravijo strokovnjaki, ne glede na proizvajalca najbolj zanesljivi tisti, ki se jih redno vzdržuje.
To je še posebej pomembno v primeru, ko kupujete rabljen avtomobil. Paziti je treba predvsem na izrabljenost sklopke in dvomasnega vztrajnika. Pomembna je tudi pravilno izpolnjena servisna dokumentacija, ki pokaže, če so bili izvedeni vsi servisi.
Strokovnjaki pravijo, da je bolje kupiti avtomobil z 250 tisoč prevoženimi kilometri, ki so mu pravočasno zamenjali sklopko, kot pa avtomobil s 150 tisoč kilometri, ki ni bil deležen ustreznega vzdrževanja. Upoštevati je treba tudi dejstvo, da se lahko prej ali slej pojavijo težave z mehatroniko. Pri menjalniku DSG se te denimo lahko pojavijo med 150 in 200 tisoč prevoženimi kilometri.
Pomen zanesljivega nakupa
Ker je torej vzdrževanje menjalnika DSG zelo pomembno, da se mu zagotovi pravilno delovanje, je pomembno tudi, da kupimo kar se da dobro vzdrževan avtomobil. Večina izmed nas bo kljub zgornjim nasvetom težko ocenila, ali je menjalnik v dobrem stanju, zato je dobro, če se lahko zanesemo na zanesljivega prodajalca. Enega od načinov za zanesljiv nakup ponuja tudi portal www.DoberAvto.si, pri katerem vsak avtomobil pregledajo.
Če njihov sistem pri prevoženih kilometrih ni zaznal anomalij, avtomobilu namenijo značko Obetavno, če pa so ga njihovi mehaniki temeljito pregledali na 100+ kontrolnih točkah in je bilo vse v redu, pa dobi značko Preverjeno. Nakup takšnega avtomobila je torej zelo zanesljiv.
Peter Kavčič s portala www.DoberAvto.si je opozoril na nekaj avtomobilov z dvosklopčnim menjalnikom, ki so trenutno v prodaji in jih lahko vidite na fotografijah. Vendar pa niso edini, saj so se menjalniki te vrste dodobra uveljavili in jih ponujajo skoraj vse avtomobilske znamke.
Za dolgo življenje menjalnika z dvojno sklopko je dobro upoštevati pet napotkov:
1. Olje v menjalniku redno menjavajte. V menjalniku z mokro sklopko bi morali olje zamenjati vsakih 60 tisoč kilometrov, v menjalniku s suho sklopko pa vsakih 120 tisoč kilometrov.
2. V prometnih zastojih se ne premikajte počasi, ampak pustite, da pred vami nastane vrzel, potem pa jo zapolnite s hitrejšo vožnjo. S tem se boste izognili obrabi menjalnika.
3. Ne prestavljajte v nevtralno prestavo vedno, ko se ustavite.
4. Izogibajte se parkiranju na mokrih in blatnih mestih, če je to seveda možno.
5. Najbolj pomembno: če nimate športnega avtomobila, z njim ne dirkajte. Motorji in menjalniki navadnih avtomobilov niso narejeni za takšne obremenitve. Na takšno zlorabljanje so občutljivi predvsem Volkswagnovi 7-stopenjski DSG menjalniki s suho sklopko.
dezurni@styria-media.si
Mi kaj takšnega niti na kraj pameti ne pade!
Spet zastonj reklama za doberavto.si M.J. ima kolege.
Strokovnjaki brez strokovnosti a?? Direkt VW..dsg DQ381…predpisan interval menjave 120000km..mokra sklopka…pri 150000km menjava sklopk! saj ce je dizel speljuje v 2 prestavi! DQ200 in dq200e(za hibride) interval menjave olja ni predpisan! Hoces dobr avtomatski menjalnik? Poisci avto ki ima ZF menjalnik!