Avto > Iz druge roke
1705 ogledov

Zakaj so morali avtomobili največkrat preventivno na servis?

popravilo mehanik servis servisna delavnica rezervni del Pixabay
Leta 2020 so proizvajalci vozil sprožili 353 odpoklicev vozil v svoje delavnice. Na preventivni pregled ali posodobitve je bilo odpoklicanih 248 modelov 38 različnih proizvajalcev avtomobilov.

Odpoklici vozil so v zadnjih letih postali del vsakdanjih postopkov, ki jih na podlagi prijave napak lastnikov ali pa lastnih ugotovitev sprožijo kar proizvajalci vozil sami. Število odpoklicev ni nujno povezano s slabo kakovostjo vozil.

Bolj gre za resen pristop proizvajalca vozil do kupca, da se odpravi morebitne napake. Slaba novica v letu 2020 je, da je bilo veliko odpoklicev v servisne delavnice povezanih z vozili na alternativne pogone.

Servis Toyota | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Preventivni pregled vozila pred zimo. Avto Kaj storiti, če vpokličejo vaše vozilo v delavnico?

Podatki o odpoklicih temeljijo na analizi tedenskih pregledov obveščanja javnosti prek vseevropskega sistema RAPEX. Evropska komisija prav s pomočjo sistema za medsebojno obveščanje držav članic RAPEX zbira podatke o nevarnih izdelkih, ki jih odkrijejo na trgu EU. Sistem omogoča hitro in enotno ukrepanje na celotnem trgu, sezname pa dopolnjujejo tedensko.

Kaj sploh pomeni izraz vpoklic?

Avtomobilisti govorimo o vpoklicu, kadar principal ugotovi, da neka skupina vozil potrebuje za polno funkcionalnost ali za varno uporabo nek poseg ali popravilo in povabi lastnike teh vozil, da jih pripeljejo na pooblaščene servise, da se predpisani poseg izvede na vseh vozilih. Včasih se v tem kontekstu uporablja tudi neustrezen izraz odpoklic. O odpoklicu govorimo npr. pri prehrambenih izdelkih ali igračah, kjer kupci in trgovci neustrezne izdelke vrnejo in gredo le-ti v uničenje in ne v nadaljnjo uporabo.

Večkrat vozila odpoklicujejo premijske znamke

Omenjene podatke spletna stran Car-Recalls.eu vsako leto zbere v urejeni obliki. Naj pojasnimo, da sistem Rapex beleži samo napake, ki utegnejo biti nevarne za varnost, zdravje in okolje.

Servis Toyota | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prometno dovoljenje Nova pravila Avto Nova pravila: Če se niste odzvali, ne boste mogli registrirati vozila

Število odpoklicev je bilo lani primerljivo z letom 2019. Spodnja razpredelnica prikazuje, da je Mercedes-Benz (57) leta 2020 znova poročal o največ odpoklicih podjetju Rapex, sledili pa so mu Peugeot (28), Ford in Volkswagen (24).

V prvo deseterico se uvrščajo še Toyota (22), Audi (19), Citroën (18), BMW (17), Renault (15) in Opel (14). Zastopanost blagovnih znamk na najvišjih položajih je enaka kot pred letom dni, le vrstni red se je spremenil. Ford, Volkswagen in Toyota so za nekaj mest višje, medtem ko so se Audi, Citroën, BMW in Opel preselili v nasprotno smer. Število odpoklicev se je povečalo pri skoraj vseh proizvajalcih v "top deset«.

Čemu vpoklic služi?

Ne glede na to, koliko testov proizvajalec opravi pred prodajo izdelka, vseeno ne more predvideti vseh sprememb in napak, ki se bodo pojavile na izdelku po letih uporabe v različnih pogojih. Pooblaščeni servisi morajo proizvajalca sproti obveščati o spremembah na vozilih in tako proizvajalec, ki zbira podatke z vsega sveta, zelo hitro ugotovi, če se kaka sprememba pri kakem modelu ponavlja. V tem primeru se lahko odloči za preventivni vpoklic in tako prepreči nastanek okvar na drugih vozilih.

Servisna delavnica | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Manj težav z motorji, več z zavorami

V primerjavi s preteklimi leti se je močno povečalo število odpoklicev zaradi napak na zavorah (83 v letu 2020 proti 49 v 2019). Nevarnost požara (114/116) prednjači pri vpoklicih vozil z alternativni pogoni, tako hibridov kot električnih vozil. Pogost razlog za odpoklic so bile težave z vzmetenjem (67/65) in krmiljenjem (31/35), oboje pa je v približno enakih števičnih okvirih kot v preteklih letih. Zato pa je bilo lani manj odpoklicev zaradi napak na zračnih blazinah (95/144) in motorju (94/134).

sklopka Avto Držite levo nogo vseskozi na sklopki? To pravi mehanik

Štirinajst modelov šestih avtombilskih znamk je imelo leta 2020 šest ali več odpoklicev. Med osebnimi avtomobili sta bila največkrat odpoklicana mercedes-benz razreda A in peugeot 208. Na seznamu najdemo tudi dva BMW-ja in eno Toyoto. Med dostavnikmi vozili prednjačijo citroën jumpy/spacetourer, peugeot expert/traveler in ford transit. 

Vendar pozor, večje število vpoklicev na lestvici ne pomeni samodejno slabše kakovosti in obratno, nižje mesto na lestvici ne pomeni večje kakovosti vozil. Odpoklici so pogosto povezani pri tehnološko bolj zapletenih vozilih z naprednimi tehnologijami. To velja zlasti za premijske blagovne znamke.

Servis klimatskega sistema | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Brez stroška za lastnika vozila

Servisni postopki, ki se opravijo znotraj vpoklica, so seveda zastonj, se pa mora lastnik časovno prilagoditi obisku pooblaščene servisne delavnice.

Renault Nissan Dacia skladišče Novo mesto Na obisku Avto Sprejem vozil na servis bo drugačen

V primeru odpoklica ... mora lastnik vozila na zahtevo proizvajalca v predpisanem roku omogočiti izvedbo popravljalnih ukrepov na vozilu. Vozilo, na katerem niso bili izvedeni popravljalni ukrepi v primeru odpoklica vozila, se ne more registrirati oziroma podaljšati veljavnost prometnega dovoljenja.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.