Novo gorivo bi se lahko kmalu pojavilo na prvih bencinskih črpalkah. Oznako E20 nosi bencin, ki so ga, podobno kot dizelsko gorivo HVO 100, zasnovali z namenom zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida.
Številka 20 se namreč nanaša na 20-odstotni delež bioetanola, ki je primešan fosilnemu bencinu. Podobno kot je gorivu E10 primešanih 10 odstotkov, gorivu E5 pa pet odstotkov bioetanola. Gre torej za novo okolju prijazno gorivo z veliko vsebnostjo goriva iz obnovljivih virov.
Posledica emisijskih kuponov
Prvo črpalko, ki je ponujala gorivo E20, so leta 2023 odprli v nemškem Mannheimu. Vpričo novega trgovanja z emisijskimi kuponi, zaradi katerega bi lahko običajen bencin po letu 2027 postal precej dražji, so se zdaj politiki zatekli k rešitvi v obliki tega goriva kot novega standarda za vso Evropsko unijo.
O tem, če razmišljajo o uvedbi goriva E20 na bencinskih črpalkah, smo vprašali slovenska ponudnika goriv MOL in Petrol. Pri MOL-u so nam odgovorili, da zaenkrat še ne razmišljajo o uvedbi goriva E20, saj ocenjujejo, da zanj ni dovolj povpraševanja, ki bi upravičilo njegovo ponudbo. Pri Petrolu pravijo, da je treba za uvedbo novega goriva na trg izpolniti vrsto tehničnih, zakonodajnih in varnostnih zahtev, ki vključujejo standarde kakovosti, okoljsko regulativo in postopke odobritve, Zato trenutno ne načrtujejo uvedbe goriva E20. Med njegovimi prednostmi sicer izpostavljajo znižanje emisij ogljikovega dioksida, izzivi pa so vezani predvsem na omejeno dostopnost goriva in regulativni vidik. Stroški povečane vsebnosti bioetanola v gorivu namreč niso priznani kot upravičen strošek.
To je vse bolj očitno tudi ob zmanjšanem navdušenju voznikov nad električnimi avtomobili. Glede na to, da bodo na evropskih cestah še dolgo prevladovali avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem, bo uporaba alternativnih goriv z zmanjšanim ogljičnim odtisom še toliko bolj pomembna.
Potenciali, ki jih ima novo gorivo, so precejšnji. Strokovnjaki so izračunali, da bi z zmesjo 20 odstotkov bioetanola in 80 odstotkov bencina dosegli 16-odstotno zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida. Če bi gorivu E20 dodali še 25 odstotkov bionafte, bi se delež ogljikovega dioksida zmanjšal celo za 40 odstotkov. Še bolj pomembno za povprečnega voznika je, da bi bilo gorivo E20 precej cenejše od običajnega bencina.
Potrebna previdnost
Vendar pa je pri uvedbi novega goriva potrebna previdnost. Pri nemškem avtomobilskem združenju ADAC komentirajo, da bo pred širšo uporabo goriva E20 potrebna njegova standardizacija, s katero se mu bo zagotovilo uniformno kakovost. Kakovostni standard za bencin EN 228 trenutno dovoli le do 10-odstotni volumski delež bioetanola v bencinu. Standardizacije bencina z višjim deležem bioetanola še niso zaključili.
V Nemčiji se spominjajo spodrsljaja pri komunikaciji goriva E10, ki je tako spodletela, da tudi danes večina voznikov v avtomobile, četudi je to dražje, še vedno toči gorivo E5. In to kljub temu, da so njihovi avtomobili prilagojeni gorivu E10.
Petrol na bencinskih črpalkah Barje ob ljubljanski obvoznici v obeh smereh že ponuja dizelsko gorivo HVO. Trenutno je interes pri kupcih zanj omejen, kar pripisujejo predvsem neugodnemu cenovnemu razmerju do fosilnega dizla. K temu pripomore tudi nestimulativna davčna obravnava. V nasprotju z nekaterimi sosednjimi državami je namreč goriv HVO pri nas obdavčeno enako kot fosilna goriva, uporabnikov pa nihče dodatno ne motivira za njegovo uporabo. Kot prednosti goriva HVO pri Petrolu izpostavljajo znižanje emisij ogljikovega dioksida v celotnem življenjskem ciklusu vozila, odlične lastnosti pri nizkih temperaturah in visoko cetansko število.
Obe gorivi z višjo vsebnostjo bioetanola imata sicer nekaj slabosti. Ena od teh je, da se zaradi nižje kalorične vrednosti bioetanola lahko malce poveča poraba goriva. Druga je ta, da vsi avtomobili niso prilagojeni za uporabo goriv z večjo vsebnostjo bioetanola. Tudi proizvajalci še ne navajajo, če njihov avtomobil lahko uporablja gorivo E20. Pri tem so zelo zadržani, saj je za odobritev predvsem starejših avtomobilov za uporabo novega goriva potrebnega kar precej dela.
Večina avtomobilov je sicer že pripravljena na nova goriva. Predvsem nemški, pa tudi drugi proizvajalci, ki avtomobile prodajajo globalno, predvsem pa v ZDA in Južni Ameriki, kjer so goriva že od nekdaj vsebovala visok delež bioetanola, so motorje razvijali tako, da tolerirajo uporabo goriva E20.
Vendar pa bi predvsem starejši avtomobili lahko imelo težave s črpalkami goriva, vbrizgovalnimi sistemi, ventili in podobnimi komponentami, ki so v stiku z gorivom. Lastniki teh vozil bi še naprej morali uporabljati gorivi E5 in E10. Vprašanje pa je, kako dolgo bosta obe gorivi ob vse strožjih okoljskih merilih še na voljo.
"Gre torej za novo okolju prijazno gorivo z veliko vsebnostjo goriva iz obnovljivih virov"... No naj avtorja "potolažim", da prav nobeno gorivo, ki energijo tvori na osnovi izgorevanja, ne more biti okolju prijazno. Imamo le bolj ali manj okolju prijazna… ...prikaži več goriva! Tudi tako forsirana jedrska energija ni prav nič prijazna do okolja, če vemo kaj je s produktom samim, ko odsluži svojemu namenu ali pa ob dogodkih, ki uidejo nadzoru. Takrat lahko postane tudi okolju najbolj neprijazen človeški produkt!
Samo nove probleme!
Kakšni bio produkti še? Vsi, ki se na tehniko in tehnologijo spoznamo, vemo, da boljših goriv od naftnih derivatov, NI. Kaj vse te izvedenke pomenijo? Uničevanje strojev. Že biodiesel je velikansko svinjanje motorjev in potrebnih naprav okrog njega, tudi in… ...prikaži več predvsem okolja. Sedaj bi dodajali nekaj podobno, še večjo svinjarijo, dražjo, večja poraba, zaradi več svinjarije, več večjih okvar motorjev, vbrizgalnega sistema, ipd. Več, dražjih servisnih posegov, dražja vožnja, mnogo več sranja v okolju