Konec julija 2023 se je začela gradnja avtocestnega priključka Dragomer na primorski avtocesti med Brezovico in Vrhniko. Gre za enega najbolj obremenjenih tranzitnih avtocestnih odsekov v državi, hkrati pa se je zaledje v zadnjih desetletjih močno razvilo, prebivalstvo je raslo.
Priključek Dragomer bo močno razbremenil okoli tri kilometre oddaljen izvoz Brezovica pri Ljubljani, kjer že desetletja skoraj dnevno nastajajo zastoji za vse, ki zapuščajo avtocesto na tem delu in se usmerjajo dalje v okoliška naselja.
Rok za izvedbo del v vrednosti 35 milijonov evrov je bil 18 mesecev, vendar so na Darsu najprej pričakovali, da bi lahko priključek dali v promet še pred začetkom glavne turistične sezone. A je prišlo do nekajmesečnega zamika, sicer še znotraj razpisnih rokov.
Eden najbolj zahtevnih delov gradnje je bil novi 53-metrski nadvoz, ki preči avtocesto. Ustrezno so morali poskrbeti tudi za učvrstitev barjanskih tal, ki so se izkazala za večji izziv od pričakovanj. Pri stabilizaciji so si pomagali s posebnimi gramoznimi piloti.

Vsa ključna dela celotnega projekta skupaj z ureditvijo nivojskega prehoda čez železniško progo na relaciji Brezovica - Podpeč pa naj bi bila zaključena do sredine avgusta. Za izvedbo prehoda bo namreč treba omenjeno cesto povsem zapreti, zato je Direkcija za infrastrukturo postavila pogoj, da mora Dars najprej odpreti avtocestni priključek, prek katerega bo speljan obvoz, še pišejo na omenjenem portalu.
Dosedanji odsek Brezovica - Vrhnika je drugi najdaljši odsek na naših avtocestah brez vmesnega izvoza. Med izvozoma je namreč več kot 12 kilometrov razdalje, daljši je le odsek Nanos - Vipava. Tudi zato so lokalne skupnosti in gospodarstvo že več kot 20 let pozivale državo oziroma Dars k izgradnji novega vmesnega izvoza, še posebej zaradi njegovega širšega pomena na pretočnost prometa v zaledju Ljubljane.
Avtocesta je namenjena daljinskemu hitremu prometu, na pa da ima vsaka vas svoj priključek. To je enko kot bi brzi - hitri vlak stal na vsaki kozji stezi. Ampak je treba godit lokalnim veljakom, pa če je prav ali ne.
Leta 2125!
Na Kozarjah ne bo nobene rešitve, dokler bo izvoz Brezovica odprt, Ker iz štirih pasov v dva ne gre, ker tretji non stop stoji. Dokler ne bo štirih pasov do Dragomerja in nato treh do Vrhnike bo vse stalo