Ministrstvo za gospodarstvo, ki ga vodi Matjaž Han, je kot pristojni drugostopenjski organ odločalo o pritožbi podjetja Intermatic v zvezi s sekcijskim merilnikom hitrosti. Podjetje je lani septembra na Urad za meroslovje podalo vlogo za odobritev tipa merilnika iCar5. Tega sta Dars in policija že pred več kot enim letom izbrala na javnem razpisu, na katerega so se odzvali trije ponudniki.
Intermatic je bil izbran na podlagi najnižje cene, potem ko so pri pregledu ponudbe strokovni sodelavci Darsa in policije (ljudje v policiji so imeli ključno vlogo pri pisanju tehničnih pogojev) potrdili, da je ponujeni merilnik ustrezen za slovenske avtoceste. Pogodbena vrednost za vzpostavitev štirih območij merjenj je slabih 530 tisoč evrov.
Urad za meroslovje pa je marca izdal odločbo, v kateri je ugotovil, da odobritve tipa ne more podeliti, ker merilnik belgijskega proizvajalca ni v skladu s slovenskim pravnim redom, ki ureja merilnike hitrosti. Kaj točno je urad ugotovil, ostaja skrivnost, saj zavrnilne odločbe nobena od vpletenih strani za zdaj noče pokazati javnosti. Urad pravi, da je ne sme, Intermatic je noče.
Ministrstvo potrdilo ustreznost odločitve urada
Intermatic se je pritožil, a je ministrstvo pred nekaj dnevi sprejelo enako odločitev kot urad. "Z odločbo drugostopenjskega organa je bila zavrnjena pritožba podjetja Intermatic inženiring & consulting d. o. o.," so za Žurnal24 potrdili na uradu. Odločbo ministrstva so na uradu prejeli prejšnji teden in jo že odposlali pritožniku.
Kot dodajajo, ima Intermatic zoper odločbo urada "možnost vložitve tožbe pred Upravnim sodiščem Republike Slovenije v roku 30 dni po vročitvi odločbe ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. V primeru, da tega ne stori, postane odločba urada pravnomočna."
Že po objavi članka smo dobili tudi prvi odziv podjetja Intermatic. Prek pravne zastopnice so sporočili, da so odločitev ministrstva o vloženi pritožbi prejeli in da v tem trenutku podrobnejših komentarjev na samo odločitev še ne morejo podati, ker odločbo še preučujejo.
V Intermaticu pa poudarjajo, da želijo čim prej uspešno zaključiti postopek pridobitve odobritve tipa za merilnik. Kot pravijo, aktivno "vlagajo vse napore", da bi pravočasno izpolnili vse prevzete pogodbene obveznosti do Darsa. Izrazili so še upanje, da bo "tudi Urad za meroslovje v postopku varoval tako njihov kot javni interes."
Kako naprej? Do katere tragedije?
Po dveh že razveljavljenih razpisih je tudi tretji razpis na pragu poloma. Intermatic ima sicer v skladu s pogodbo z Darsom in policijo čas vzpostaviti sistem na štirih odsekih slovenskih avtocest še do marca 2026, a je na mestu vprašanje, ali lahko v desetih mesecih nadomesti zamujen čas, še posebej če bo čakal na odločitev upravnega sodišča. Merilnika hitrosti, kakršnega trenutno ponuja naši državi, policija brez pozitivne odločbe urada ne bo smela uporabljati.
Ali bodo na Darsu kot naročniku in plačniku projekta to upoštevali in se morebiti obrnili k ostalima dvema ponudnikoma, ali pa bodo razpis (znova) v celoti razveljavili, v tem hipu ni jasno. Presenetljivih zasukov je bilo sicer v tej zgodbi že kar nekaj.
Vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti je bila tokrat predvidena na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta.
Gre za še eno v vrsti nesrečnih poglavij v povezavi s 15 let staro idejo o razvoju prometne varnosti v Sloveniji s pomočjo napredne avtomatizirane tehnologije merjenja hitrosti na daljši razdalji. Ta je v testnem obdobju pod Trojanami bistveno vplivala na obnašanje voznikov in zmanjšanje števila trkov med vozili ter posledično izboljšala pretočnost.
Zamude pri uvajanju odsekovnih meritev hitrosti imajo tudi konkretne posledice za prometno varnost. Takšen merilnik bi moral biti po načrtih iz prvega razpisa (leta 2017) že zdavnaj postavljen na višnjegorskem klancu.

Ravno ta teden minevata dve leti od tragedije na tem odseku, ko se je zaradi prevelike hitrosti zgodila huda prometna nesreča z udeležbo kar 11 vozil.
Dva človeka sta umrla, še deset je bilo poškodovanih. Nastalo je za 6,5 milijona evrov posredne škode.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
))) Ali želite najti žensko za eno noč? Daj no -- Sexy24.mom
https://nova24tv.si/l-golobove-kulinaricne-bakanalije-toliko-so-doslej-zapravili-za-pijaco-in-jedaco/