Avto
41 ogledov

Kiyora - čista prihodnost

Kiyora je eden najbolj odmevnih konceptnih vozil letošnjega Pariza.
1/54
Žurnal24 main
Navdihnila jo je narava, zato je tudi polna naprednih okoljevarstvenih tehnologij. Koncept kiyora je manj futurističen, kot se zdi na prvi pogled.

Dan pred začetkom pariškega avtosalona so vodilni možje Mazde izbranim novinarjem pokazali kiyoro (v japonščini "čista, jasna"), kompaktni trovratni urbani avtomobil, ki v določeni meri že napoveduje mazdo1, obenem pa prinaša oblikovalske smernice, ki jih bomo pri tej znamki avtomobilov gotovo še videli.

 
 

Je moderen avto lepih oblik, ki bi si ga želel voziti. Je pa tudi precej eksperimentalen, vanj so vgrajene tehnologije, ki nam bodo služile v prihodnosti.

Laurens van den Acker

 
Oblikovalci so navdih črpali iz narave, še posebej iz njenega elementa vode. Tudi zato je celotna silhueta avtomobila podobna kapljici, pojasnjuje glavni vodja Mazdinih oblikovalcev Laurens van den Acker. Silhueta strehe je nizka, bočna vrata so dolga in izrazitih oblik, tenka zadnja svetila dodajo svoj čar odsekanemu zadku.

Pri izdelavi avtomobila so oblikovalci uporabili karbonska vlakna, zato je zelo lahek in čvrst. Streho prekrivajo fotovoltaične celice, ki sončne žarke izkoriščajo za pogon različnih naprav in s tem nižanje porabe. Vrata se odpirajo navzgor, kar naj bi omogočilo lažje parkiranje v ozkih ulicah. 

Za predstavitev je vladalo veliko zanimanje medijev. © Grega Prebil

 
Stikala na dotik
Posebna, še vedno zelo futuristična, je notranjost. Armaturna plošča je raztegnjena od levih vrat do nekakšne stranice na desni, ki je umeščena med voznika in sprednjega potnika. Za steklom na armaturni plošči na dotik so različna stikala in tekoči kristali, ki z gibanjem dodajajo svoj čar vožnji.

Razkritje je bilo mično, bučno in v soju žarometov. © Grega Prebil

 
Bi kozarec sveže deževnice?
Še ena posebnost je sistem filtriranja deževnice, ki se zbira v strešnih kanalih in steka skozi odprtino na zadnjem delu v poseben filter. Iz njega se prečiščena zbira v rezervoarčku v sredinskem tunelu. Ne bo vam več treba kupovati vode za na pot, pravijo Mazdini oblikovalci, čeprav priznavajo, da je takšna rešitev še precej bolj oddaljena od serijske proizvodnje kot proizvajanje elektrike na strehi.

Zadnji sedeži za krajše vožnje
Sedeži so tanki, prekriti s posebno peno, ki telesu zagotavlja vse udobje. Zadnja klop je zakrita s posebnim tkaninastim materialom, šele ko se potnik usede, se ta vdane v obliki sedeža. Tudi to je rešitev, ki utegne zagledati luč serijske proizvodnje, je za Žurnal24 dejal van der Ecker, saj sistem več kot zadostuje za krajše mestne vožnje, čemur je tudi namenjen koncept kiyora.

Avtomobil poganja bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva, ki v zrak izpusti le 90 g CO2/km. Vgrajen je tudi Mazdin pred kratkim predstavljeni Smart Idle Stop sistem, ki zaustavi motor med neuporabo in s tem prihrani dodatnih 10 odstotkov goriva.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.