Navdihnila jo je narava, zato je tudi polna naprednih okoljevarstvenih tehnologij. Koncept kiyora je manj futurističen, kot se zdi na prvi pogled.
Dan pred začetkom pariškega avtosalona so vodilni možje Mazde izbranim novinarjem pokazali kiyoro
(v japonščini "čista, jasna"), kompaktni trovratni urbani avtomobil, ki v določeni meri že
napoveduje mazdo1, obenem pa prinaša oblikovalske smernice, ki jih bomo pri tej znamki avtomobilov
gotovo še videli.
Je moderen avto lepih oblik, ki bi si ga želel voziti. Je pa tudi precej
eksperimentalen, vanj so vgrajene tehnologije, ki nam bodo služile v prihodnosti.
Laurens van den Acker |
|
Pri izdelavi avtomobila so oblikovalci uporabili karbonska vlakna, zato je zelo lahek in čvrst. Streho prekrivajo fotovoltaične celice, ki sončne žarke izkoriščajo za pogon različnih naprav in s tem nižanje porabe. Vrata se odpirajo navzgor, kar naj bi omogočilo lažje parkiranje v ozkih ulicah.
Posebna, še vedno zelo futuristična, je notranjost. Armaturna plošča je raztegnjena od levih vrat do nekakšne stranice na desni, ki je umeščena med voznika in sprednjega potnika. Za steklom na armaturni plošči na dotik so različna stikala in tekoči kristali, ki z gibanjem dodajajo svoj čar vožnji.
Še ena posebnost je sistem filtriranja deževnice, ki se zbira v strešnih kanalih in steka skozi odprtino na zadnjem delu v poseben filter. Iz njega se prečiščena zbira v rezervoarčku v sredinskem tunelu. Ne bo vam več treba kupovati vode za na pot, pravijo Mazdini oblikovalci, čeprav priznavajo, da je takšna rešitev še precej bolj oddaljena od serijske proizvodnje kot proizvajanje elektrike na strehi.
Zadnji sedeži za krajše vožnje
Sedeži so tanki, prekriti s posebno peno, ki telesu zagotavlja vse udobje. Zadnja klop je zakrita s posebnim tkaninastim materialom, šele ko se potnik usede, se ta vdane v obliki sedeža. Tudi to je rešitev, ki utegne zagledati luč serijske proizvodnje, je za Žurnal24 dejal van der Ecker, saj sistem več kot zadostuje za krajše mestne vožnje, čemur je tudi namenjen koncept kiyora.
Avtomobil poganja bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva, ki v zrak izpusti le 90 g CO2/km. Vgrajen je tudi Mazdin pred kratkim predstavljeni Smart Idle Stop sistem, ki zaustavi motor med neuporabo in s tem prihrani dodatnih 10 odstotkov goriva.