Avto
2525 ogledov

Kje v Evropi najbolj "molzejo" lastnike avtov

Nakup in prodaja avta avtov vozil evri avtomobil  stroški davek Andrej Leban
Davki na motorna vozila so se lani na ključnih trgih EU še zvišali in zdaj obsegajo za dva in pol proračuna Evropske unije.

Interesno združenje evropskih avtomobilskih proizvajalcev ACEA je objavila svežo statistiko o obdavčevanju vozil v Evropi. 

Posebej so se dotaknili največjih trgov EU, skupaj 13 držav. Slovenije v tej skupini največjih ni bilo. Trinajsterica je na račun prodaje in lastništva motornih vozil lani pobrala za 398,4 milijarde evrov različnih davkov in dajatev. V to so vključeni tako DDV na prodajo in servis, kot tudi letne dajatve, dajatve na gorivo ... Kljub koronskemu letu, ko je prodaja vozil po EU strmoglavila, padla pa je tudi uporaba vozil, je omenjena skupina držav pobrala za tri odstotke več dajatev kot leto prej.

Največ državi plačujejo lastniki vozil v Belgiji, ki letno za vsako motorno vozilo pobere povprečno 3.187 evrov. Sledijo naša severna soseda Avstrija (2.678 evrov) in Finska (2.523 evrov), dalje Irska (2.438 evrov), Danska (2.251 evrov), Nizozemska (2.158 evrov) ...

Najmanj država od vsakega vozila "namolze" v Grčiji (1.264 evrov) in Španiji (1.068 evrov). 

V ACEA so prepričani, da bi morali od tega ogromnih prihodkov v državne proračune vlade več sredstev vračati v polnilno infrastrukturo, še posebej zdaj v ključnih časih za množični prehod na generacijo baterijskih vozil in drugih alternativnih pogonov. V prvem četrtletju letošnjega leta je bilo namreč že 14 odstotkov vseh prodanih vozil takšnih, ki jih je mogoče priključiti na kabel.

Slovenija izstopa na dveh področjih

Združenje ACEA je nekatere podatke predstavila ob svežem izvodu svojega letnega davčnega vodnika po članicah EU, tri članice EFTA in Združenega kraljestva. V njem avtorji o Sloveniji ugotavljajo, da je poleg Estonije, Litve in Poljske edina država, ki nima davka na lastništvo vozila, kot edina pa sploh nima lastniškega davka na komercialna vozila. V ostalih državah poznajo dodatno obremenitev rabljenih vozil, ki je običajno vezana na moč ali prostornino motorja, porabo oziroma emisije ter starost vozila. V Sloveniji je to delno vključeno le v letni dajatvi za uporabo cest.

Električna polnilnica polnjenje Petrol | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Slovenija je poleg Belgije tudi sploh edina država, kjer je dizelsko gorivo bolj davčno obremenjeno kot pa bencinsko.

V EU za avtomobilsko industrijo neposredno ali posredno dela 14,6 milijona ljudi ali slabih sedem odstotkov celotne delovne sile. Sektor k skupnemu BDP povezave prispeva sedem odstotkov, hkrati je avtomobilska industrija z 61 milijardami evrov na leto največji zasebni vlagatelj v raziskave in razvoj.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.