Avto
42 ogledov

Ko se dostavnik zapodi v hrib

Boxer je s štirikolesnim pogonom na voljo v vseh karoserijskih izvedenkah, a le
1/10
Žurnal24 main
Peugeot velik del uspeha pri prodaji dolguje gospodarskim vozilom. S ponudbo vozil s štirikolesnim pogonom in zaporo diferenciala si želi prilastiti še smetano na torti.

Slovenski trg gospodarskih vozil z omenjenimi rešitvami, ki so namenjene prevozu tovora in potnikov v najtežjih pogojih, je bil doslej v domeni peščice znamk. Peugeot se je vrinil v boj za kupce z modeli boxer in expert, ki jima je v sodelovanju z družbo Dangel 4x4 vgradil štirikolesni pogon, manjša partner (izvedenka outdoor) in bipper pa imata po zaslugi družbe FAM Automobiles na voljo diferencial z delno zaporo.

Testni bipper furgon je imel vgrajeno delno zaporo diferenciala. Neobložen je za "malo mal'co" opravil z negostoljubnim terenom. © Andrej Leban

 
Zapora dobro opravlja nalogo
Pri omenjenih modelih se do 25 odstotkov navora po potrebi prenaša na kolo z boljšim oprijemom, obenem pa sta vozili dodatno oddaljeni od tal in imata zaščitene vitalne dele podvozja. V praksi sta se vozili (resda neobteženi) na poligonu v Lavrici uspešno spopadli s klanci. Pred začetkom klanca je potrebno le močneje pritisniti na plin, da motor ne ugasne, ter z nekaj manevriranja omogočiti kar najboljši stik s tlemi. Delovanje zapore je hipno in učinkovito, avtomobil je splezal po več kot konkretni klančini, na kateri ni manjkalo blata in lukenj.


Bipper z zaporo diferenciala in potrebnimi modifikacijami stane okoli 3.800 evrov več od običajne izvedenke. Za partnerja, ki je v izvedenki outdoor že serijsko nekoliko dvignjen od tal in zaščiten pred udarci, pa je potrebno dodatno seči v žep po 2.700 evrov. Zanimivo je, da Peugeot za nekatere trge ponuja zaporo diferenciala in ojačano podvozje tudi pri modelih 207, 207 SW, 407, 807, tepee, expert in boxer, vendar omenjenih ne bo v Slovenijo.

Dangel s Peugeotom sodeluje že vrsto let. Njihov osrednji moto je učinkovitost.

 
Dangel za najtežje pogoje
Boxer in expert imata Danglov štirikolesni pogon z visko sklopko, pri katerem se do 40 odstotkov moči razporeja na zadnji par koles. Dodatno dvignjena od tal in ojačana sta rutinirano opravila s pastmi poligona. Pri plezanju klancev so potrebni nizki vrtljaji, vklapljanje zadnjega para koles ni dopuščalo presenečenj nekje tik pod vrhom. Za najtežje pogoje ima boxer še možnost popolne zapore zadnjega diferenciala.


Za štirikolesni pogon je potrebno odvisno od motorne in karoserijske izvedenke dodatno seči v žep med enajst in trinajst tisoč evri pri boxerju in okoli deset pri expertu. Predstavnik Peugeota v Sloveniji namerava letno podjetjem, javnim družbam, pa tudi posameznikom prodati okoli 50 4x4 vozil oz. do deset odstotkov v celotni prodaji boxerjev in expertov, tudi prodaja bipperjev in partnerjev z zaporo diferenciala naj bi obsegala okoli deset odstotkov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.