Avto
40 ogledov

Koliko avtomobilov Slovenci v resnici kupimo?

Avto nakup Shutterstock
Pavšalna ocena uvoznikov in zastopnikov avtomobilskih znamk v Sloveniji je, da bo v letu 2014 pri nas prvič registriranih blizu 60.000 vozil. Realnost je za prodajalce veliko bolj črna. Če gre verjeti podatkom o enodnevnih registracijah realna prodaja ne presega 35.000 vozil.

Statistika je lahko včasih tudi varljiva, saj kaže na to, da se prodaja vozil pri nas v primerjavi s preteklimi leti povečuje. Prodaja naj bi se povečala, ali ostala vsaj enaka tudi leta 2015. Vendar vedno bolj na račun enodnevnih registracij, oziroma izvoza vozil. Uvozniki in zastopniki znamk so vseeno optimisti, kupce pa želijo v svoje salone privabiti predvsem s ponudbo daljših jamstev in celovitejše in prijaznejše servisne storitve.

Kako ocenjujejo leto 2014 in kaj pričakujejo v letu 2015 smo povprašali vse slovenske uvoznike in zastopnike. Objavljamo odgovore tistih, ki so odgovorili na naša vprašanja.

Popusti, akcije, napihnjene številke

Pri AC-Mobil d.o.o, generalnemu uvozniku za znamki Honda in Mitsubishi pravijo, da bodo uradne prodajne številke verjetno malenkost višje kot leto poprej. Splošno dogajanje na trgu ni odstopalo od trenda predhodnih let. Pravijo, da so prevladovali veliki popusti in akcije.

Pri Nissanu pravijo, da realni trg stagnira, statistika pa je boljša predvsem na račun enodnevnih registracij, kar je po njihovem za prodajalce vsekakor zaskrbljujoče.

Pri Peugeotu in Citroënu za leto 2015 vidijo izziv v povečanju prodaje fizičnim kupcem, pravijo pa tudi, da po nekaterih ocenah že več kot 50 odstotkov celotnega trga  pri nas predstavljajo enodnevne registracije.

Tudi pri Oplu se osredotočajo na  rast realnega tržnega deleža. Pravijo, da je letos vsak deseti fizični kupec kupil prav opla, in to je vzpodbuda za 2015.

Slovenija ne ponuja subvencij na hibride

Na realno rast računajo tudi pri Toyoti Slovenija, kjer nameravajo letošnji rezultat, 1500 prodanih vozil, povečati za 100. Predvsem pa želijo povečati število hibridnih vozil, ki so letos predstavljala 14 odstotkov njihove prodaje. Upajo, da bi lahko Slovenija, tako, kot večina evropskih držav, tudi Hrvaška, ponudila subvencije na nakup hibridnih vozil.

Pri Mazdi pričakujejo, da bo prodaja v letu 2015 ostala na podobnem nivoju, v primeru stabilizacije ekonomskega položaja v državi in povečanega zaupanja potrošnikov, pa bi lahko po dolgem času doživeli realni pozitivni trend.

Generalni direktor Summit Motorsa Ljubljana (uvoznik in distributer za vozila Ford v Sloveniji), David Jurič ocenjuje, da je v prvih 11 mesecih letošnjega leta Slovenski avtomobilski trg v primerjavi z enakim obdobjem lani zrasel za tri odstotke. Delež dnevnih registracij se je v drugem in tretjem kvartalu povečal s 25 odstotkov na 28 odstotkov, kar pomeni, da je realni slovenski avtomobilski trg na približno enaki ravni kot lani.

Sprijaznili so se z razmerami, ki veljajo že nekaj let

Pri Renaultu pravijo, da so se sprijaznili s spremembami na trgu, ki so se zgodila že prej nekaj leti, tako da v letu 2014 v primerjavi z letom poprej bistvenih sprememb ni bilo več. Pravijo, da smo prišli v neko novo realnost, v kateri so se tako kupci kot prodajalci naučili živeti. In najverjetneje se kake bistvene spremembe tudi v letu 2015 še ne bodo zgodile. Za prihodnje leto ocenjujejo, da se bodo na splošno padci prodaje na slovenskem trgu zaključili, obenem pa ne pričakujejo kakega močnega porasta prodaje.

Pri Suzukijevi podružnici v Sloveniji so zapisali ,da je splošna ocena, da uradni statistični podatki izkazujejo popolnoma napačno stanje. Za to so po njihovo krive dnevne registracije oziroma izvoz, ki jih je verjetno od 40 do 45 odstotkov, odvisno od meseca, na letnem nivoju pa okoli 42 odstotkov. Menijo, da realni trg pada in verjetno se bo to nadaljevalo tudi v letu 2015, kljub temu pa pričakujejo statistični trg na podobnem nivoju kot letos.

Stavijo na nove modele in poprodajo

V letu 2015 si poleg številnih novih modelov, vse smo na enem mestu zbrali tukaj, lahko vozniki obetajo prijaznejše poprodajne storitve, ter še daljša jamstva.

Pri Nissanu bodo v letu 2015 nadaljevali s prodajo dodatnih storitev predvsem v smislu  različnih finančnih produktov, podaljšanega jamstva (do 7let) ter pogodbe o vzdrževanju vozila.

Pri Oplu ne stavijo le na nove modele, ampak še naprej na učinkovitejše pogonske agregate, tudi 1,0-litrski turbotrivaljni bencinski motor.

Pri PSA bo glavni projekt poprodaje v letu 2015 nadgradnja obstoječih programov lojalnosti (Moj Peugeot in MyCitroen plus), ki so sedaj namenjeni izključno fizičnim strankam, tudi za podjetja ter flotne stranke.

Pri Mazdi bo zaživel »Mazda Fair Service«, ki lastnikom starejših Mazd omogoča precej ugodnosti pri vzdrževanju.

Pri Fordu bodo na področju poprodaje že konec letošnjega leta ponudili ugodne servisne pakete za vozila starejša od 4 let.

Pri Renaultu bodo nadaljevali v Celju začeto zgodbo s prinašanjem novega koncepta prodajnih salonov h trgovcem po vsej državi (prenova se bo končala leta 2016).

Pri Suzukiju revolucionarnih novosti na področju prodaje in poprodaje v letu 2015 ne nameravajo uvesti. Pravijo, da je njihova mreža še vedno v procesu optimizacije, tako da se lahko pričakujejo nekatere spremembe na tem področju.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.