Vozniki tovornjakov se starajo, hkrati pa primanjkuje mladih voznikov. "Približno 30 odstotkov voznikov se bo v naslednjih petih do sedmih letih upokojilo," pravi Frank Schnelle, generalni direktor Evropskega združenja za logistiko vozil (ECG).
To ne vpliva le na podjetja za logistiko, ampak na vse špediterje. Logistično združenje BGL je nedavno sprožilo alarm, da božična darila ne bodo pravočasno prispela za praznike na domove, saj samo v Nemčiji primanjkuje 100.000 voznikov tovornjakov.
Stanje se utegne v naslednjih še poslabšati, piše spletni portal Automobilwoche, ki navaja izračun mednarodnega sindikata voznikov IRU, ki je konec lanskega leta pokazal, da bo do leta 2028 skoraj vsaka peta vozniška kabina tovornjaka v Evropi ostala nezasedena. V Evropi trenutno primanjkuje okoli 745.000 voznikov.
Ni rešitve za strukturni problem
To vpliva na vsa logistična podjetja – včasih bolj, včasih manj. "Glede voznikov vedno lovimo ribe v ribniku drugih logističnih podjetij," pravi Wolfgang Göbel, član uprave za logistiko in storitve pri Mosolfu in predsednik Evropskega združenja logistov. "Strukturno gledano težava ne bo rešena v dogledni prihodnosti," dodaja.
"Zaradi šibkega gospodarskega položaja trenutne potrebe niso tako velike," pravi Göbel. "Trenutno lahko govorimo o dobri ponudbi." To je posledica razmeroma šibkega povpraševanja. Proizvajalci v Nemčiji proizvajajo manj, nekateri so zaposleni za krajši delovni čas. Skladno s tem morajo špediterji prepeljati manj. Po Göbelovi oceni bo prihodnje leto videti podobno.
"Ni dovolj, da voznike iz vzhodne Evrope zvabimo z denarjem," pravi Göbel. Vsekakor so se plače voznikov po Evropi izenačile. Prepričan je, da je treba ponuditi celovit paket. Treba je poskrbeti tudi za družino voznika, ki pride na delo v Nemčijo. To pomeni, da je treba poiskati službo za ženo, otroci pa morajo hoditi v šolo. Göbel je jasen: "Naš voznik se bo počutil udobno le, če se bo družina počutila udobno."
Model, ki je zelo razširjen, je, da vozniki dva ali tri tedne preživijo na poti in se nato za en teden vrnejo domov. Tudi tu lahko pomaga logistično podjetje: pomoč je na voljo pri začasni nastanitvi in organizaciji poti domov.
Nagovarjanje mladih pred izbiro poklica
Toda tudi na ta način je težko najti nove voznike. "Morda sta dve od desetih prošenj primerni za dolgoročen obstanek v službi," pravi Göbel in dodaja: "Prevoz predstavlja dodatne izzive za voznike. Prevažate drago in nepakirano blago, ki ga morate naložiti in razložiti iz vozila. Vožnja tovornjaka z zabojnikom je bistveno manj tvegana."
Da bi zmanjšali vrzel med vozniki, so špediterji ubrali nov pristop: "Ključno je, da nagovorimo mlade, stare 17 let, preden se odločijo za poklic," pravi generalni direktor ECG Schnelle. "Ko pristopimo k 21-letnikom, so se na splošno naučili poklica in se niso več pripravljeni spremeniti."
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id03352664
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id08938799
vsak direktor naj vsakemu svojemu delavcu omogoči tak delovnik kot sebi, in tudi plačo naj porazdeli pošteno, pa bomo vsi pridno delali. dokler bodo panekateri čez vikend na vikendu, drugi pa 7/24 na šihtu ne mislit da bodo potem tja… ...prikaži več vsi noreli delat. ljudje so ugotovili nekaj, življenej je samo eno in ga je škoda za direktorja.