Avto
43 ogledov

Lastnikom VW vozil se izteka čas za prijavo

Volkswagen vpoklic Profimedias
Lastniki vozil koncerna Volkswagen, ki jih je prizadela afera z zavajanjem glede izpustov dušikovodikov, imajo le še nekaj dni časa, da prodajalca obvestijo o ugotovitvi neskladja in si tako zagotovijo spoštovanje pravic potrošnikov.

Obvestila, da imajo v svojih vozilih vgrajeno sporno programsko opremo, je Porsche Slovenija kot uvoznik vozil za znamke Volkswagen, Škoda, Audi in Seat večini kupcev poslal 16. oktobra in tedaj je po pojasnilih ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologije začel teči dvomesečni rok, v katerem lahko na prodajalca vozila naslovijo dopis, da njihovo vozilo nima pogodbeno dogovorjenih lastnosti. To velja zgolj v primeru, če od nakupa (novega) vozila še nista minili dve leti.

Na ministrstvu sicer še vedno ne razpolagajo z vsemi potrebnimi podatki glede narave neskladnosti in potrebnih posegov za njihovo odpravo. Te podatke bo podal homologacijski organ, to je Javna agencija RS za varnost prometa, so po povzemanju STA zapisali pri ministrstvu.

Kaj mora lastnik storiti?

Lastniki vozil s sporno programsko opremo morajo v dopisu prodajalcu navesti podatke o kupcu, podatke o vozilu, opis napake in zahtevek, ki ga želijo kot potrošnik uveljavljati. Slednjega se lahko določi tudi naknadno, ko bodo znani uradni podatki o naravi neskladnosti, pri čemer je treba upoštevati sorazmernost zahtevka glede na potreben obseg popravil.

V Sloveniji je vozil, ki imajo kodo za potvarjanje vrednosti NOx, več kot 34.000. Prizadeta so vozila z dizelskim motorjem tipa EA 189 in s prostornino 1,2, 1,6 oziroma 2,0 litra. Prvi vpoklici se bodo pričeli januarja, nazadnje bodo prišli na vrsto lastniki 1,6-litrskih TDI vozil. 

Zakaj prijaviti?

Ker zakon o varstvu potrošnikov določa, da mora potrošnik o stvarni napaki obvestiti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita, na ministrstvu za gospodarstvo kupcem prizadetih Volkswagnovih vozil svetujejo, naj v predvidenem roku obvestijo prodajalca o napaki.

Zakon o varstvu potrošnikov potrošniku v primeru stvarne napake daje pravico od prodajalca zahtevati bodisi odpravo napake na blagu, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako, zamenjavo blaga z novim brezhibnim ali povrnitev plačanega zneska.

Ali lahko kupci v Sloveniji računajo tudi na povračilo sredstev zaradi napake, je v tem trenutku še preuranjeno govoriti.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.