Avto
150 ogledov

Mazda MX-5 ponuja največ zabave v razredu vozil do 25 tisoč evrov

Mazda MX-5
1/25
Saša Despot
Lažja, bolj ostra, vozniško in tehnološko nikoli tako dovršena - četrta generacija kultnega roadsterja mazda mx-5 je naredila še en korak naprej. Preizkusili smo dvosedežni roadster z mehko streho, ki je imel pod motornim pokrovom šibkejšega od dveh bencinskih motorjev, 96-kilovatni 1,5-litrski štirivaljnik. Test.

Danes bi težko našli roadtserja, ki bi lahko konkuriral kultu mazde mx-5. Porsche 911 je ikona, Toyota GT86 bi to lahko postala. Mazda MX-5 je posebna že zdaj. Prodali so jih že preko milijona. Toliko roadsterjev ni niti približno uspelo prodati nobenemu drugemu proizvajalcu. Rekordov in nagrad je v svoji zgodovini prejela toliko, da bi si zaslužili lastno knjigo. Nenazadnje je bila razglašena za Svetovni avtomobil leta 2016 in najlepši avtomobil leta 2016.

Samo na kratko o tem, kako zahtevno nalogo so imeli Mazdini inženirji in oblikovalci pri snovanju nove, četrte generacije kultnega roadsterja, ki je v prvi vrsti znana po svoji obliki, lahko gradnji s spredaj vgrajenim motorjem in vozni dinamiki s pogonom na zadnji kolesni par, ki je pika na i za igrivo doživetje. To je na kratko zapisano avtomobil narejen po meri voznika.

Ogreje že na pogled, ko prevozimo prvi ovinek pa ...

Lahko bi rekli, da se je Mazda s četrto generacijo vrnila k svojim osnova. Niso se držali načel drugih proizvajalcev, kjer avtomobili iz generacije v generacijo postajajo večji. Mazda je manjša navzven, tudi medosje je krajše, a znotraj vseeno večja.

Dvosedežni roadster spominja na znamenite legendarne angleške roadsterje v moderni preobleki. Nizka silhueta, izjemno kratki previsi, močni boki, zaradi katerih je pri vzvratni vožnji treba dobro oceniti položaj vozila, mehka streha, ki jo ročno, z eno potezo, v dveh sekundah zložimo ali postavimo, vedno dvojna izpušna cev na zadku in moderni žarometi spredaj in zadaj, ki serijsko svetijo v led tehniki, so na kratko to, kar jo dela posebno.

Žarometi nimajo zgolj vizualnega učinka, so odličen pripomoček za udobnejšo in varnejšo vožnjo v temi, hkrati pa so bili edina tehnološka rešitev za inženirje, predvsem zaradi tega, ker bi bili halogenski preveliki za tako ozke linije. Zadaj so okrogli žarometi, ki ponoči na cesti pustijo viden in prepoznaven pečat. Tudi dolg in še nižji pokrov motorja ima svojo funkcijo. Oblikovan je tako, da ob trku s pešci povzroči čim manjše poškodbe - še več, mx-5 je bila v primeru trka s pešcem s strani Euro NCAP ocenjen za najbolj varen avtomobil.

V njej bodo bolj uživali tisti povprečne rasti

A stebriček in vetrobransko steklo spredaj sta postavljeno malo bolj nazaj, kar zagotavlja boljšo preglednost naprej. A le za voznike povprečne rasti. Tisim do 185 centimetrov vetrobransko steklo dobro ščiti glavo pred vetrom, tisti višje rasti bistveneje občutijo piš vetra, za njih je slabša tudi preglednost. Sedi se tako nizko, da voznik skoraj čuti asfalt pod svojo zadnjico, sta pa oba sedeža še nekoliko pomaknjena proti sredini.

Materiali in tehnologije v potovalni kabini niso nič drugačni ali slabši, kot pri preostalih Mazdinih modelih. To pomeni tudi prešita armaturna plošča, samostoječi 7-palčni zaslon na dotik, s pomočjo katerega se upravlja z vrtljivim vmesnikom med sedežema. Voznik na športnih sedežih sedi udobno in športno, sopotnik slabše, saj njegov prostor krati izboklina, še dodano pa snemljivo držalo za pijačo, ki se ga da namestii tudi pri vozniku. Predala pred sopotnikom ni, je le majhno odlagališče v vratih in večji predal za sedežema, ki je edini primeren na primer za večjo denarnico. Vse ostalo je treba pospraviti v prtljažnik, ki je ne glede na to, ali je streha pospravljena ali ne, vedno 190-litrski. Majhen, a dovolj velik za dva šolska nahbrnika in pot v neznano.

V petih sekundah veter v laseh

Podiranje strehe je otročje lahko, voznik mora le paziti, da si pri ročnem sistemu ne preščipne prstov. Streha je skrita za sedežema in pred prtljažnikom. Z ročico za hrbtom sedežev se streha sprosti, nato pa jo je treba le potegniti čez glavo do vetrobranskega stekla in z zatičem pričvrstiti. Pet sekundi dela.

V avtomobilu je prav vse podrejeno odlično vozni izkušnji. Na otip športen trikratki volan je postavlje nižje kot je bil in potisnjen proti središčinici vozila, s čimer so izboljšali nadzor nad vozilom. Volan ponuja več povratnih informacij, občutek med vožnjo pa je zato manj utrujajoč. Pod motornim pokrovom spredaj je bil "le" 1,5-litrski motor z "le" 96 kilovatov moči (130 KM). Pa še ta po vrhu "le" atmosferski. Na izbiro je tudi dvolitrski atmosferski bencinski motor z 118 kilovatov moči (160 KM).

A 1,5-litrski motor ima svoje prednsoti, je še 25 kilogramov lažji od dvolitrske enote, z njim pa vozilo tehta le 975 kilogramov, ali 100 kilogramov manj kot pri predhodniku. Spredaj postavljeni motor in pogon zadaj sta ob zmanjšanju prostornine motorjev omogočila idealno razporeditev teže 50:50. Dobri opazovalci bodo opazili, da ima namesto pet vijakov vsako kolo zdaj le še štiri, zaradi nižje mase so tudi zavorni sklopi manjši, a lahko vozilo zaustavijo izjemno hitro.

Vrnimo se k motorju. 1,5-litrski skyactiv-G atmosferskim motor na papirju z 96 kilovatov moči ne prepriča, a zaradi vsega zgoraj naštetega bi mu tudi zaradi nižje cene, porabe goriva in večje ekološkosti v primerjavi z dvolitrskim 1.800 evrov dražjim štirivaljnikom, dal celo prednost pri nakupu.

Zabava za vsak dan

No, na cesti motor še kako prepriča. Zaradi nizke mase je pospešek zelo dober, predvsem pa se motor kar ne neha vrteti. Zavrti se je tja do 7.500 vrtljajev, kar se odraža s hitro vožnjo med zaprtimi ovinki, ne samo hitro, k čemur pripomore zelo natančen in športno oblikovan ročni šeststopenjski menjalnik, predvsem natančno. Ročni menjalnik s tem motorjem zahteva veliko dela, pretikanja, na srečo se nikoli ne zatika.

Podvozje ni prenaporno za vožnjo, zato je to vsakodnevno uporaben avto. Tudi zaradi tega nekaj minimalnega nagibanja je. Voznik ima pod prsti zelo lahek volan in pod zadnjico vseskozi nadzor nad vozilom, ESP se nikoli ne vklopi prehitro. Avtomobil vedno opozarja, kje so njegove meje na ovinkasti cesti. 1,5-litrski motor zagotavlja eno samo veselje, a le na zaprti cesti in v mestu. Na avtocesti bi si želeli več moči, kar bi omogočilo hitrejša prehitevanja. Zato je na izbiro tudi dvolitrski motor, ki pa se zavrti le tja do okoli 6.500 vrtljajev, je nekoliko težji ima ima kar nekaj prilagoditev, na primer večje zavore. Če se odločite za zmogljivejšo različico lahko mirno odmislite nakup porschejevega boxterja, saj se voznik tudi v enkrat cenejši mazdi MX-5 ne počuti bistveno drugače. In prav to je eden od glavnih adutov male japonske - dostopnost.

Z 1,5-litrskim motorjem je cena za vsaj MX-5 23.990 evrov za osnovno opremo, za najbolje opremljeni model, ki smo ga imeli na testu pa 27.790 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.