Avto > Dosje Avto
2131 ogledov

Mazda pri nas premierno predstavila sistem, ki misli namesto vas

mazda CX-60
1/12
MatijaJanežič
Mazda je v Slovenijo uradno pripeljala svoj najnovejši model CX-60, ki postavlja nove mejnike znamke na več ravneh, tudi varnostnem.

CX-60 je po dveh letih prvi popolnoma nov model, ki ga je Mazda pripeljala v Slovenijo. Leta 2020 je bila to 100-odstotno električna mazda MX-30, zdaj pa so k nam spet pripeljali elektrificiran model, tokrat CX-60 v različici PHEV (priključni hibrid), ki združuje bencinski in električni motor ter omogoča 63 kilometrov 100-odstotno električne vožnje. Že prihodnje leto bo najbolj prestižna in zmogljiva mazda na voljo tudi z dizelskim in bencinskim motorjem, in to šestvaljnima!

Mazda CX-60 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Mazda MX-30 Posebnež Avto 9 stvari, po katerih si bomo zapomnili nenavaden EV

Pri Mazdi so prihod novinke označili za najbolj pomembnega v zadnjem desetletju, v obrazložitvi pa navedli, da so v CX-60 vgradili ves DNK znamke in vse izkušnje, ki so jih pridobili v več kot 100 letih obstoja.

Konkurenca nemški premijski trojki in še komu

»Želimo, da stranke razumejo vrednote naše blagovne znamke. Na Japonskem je v veljavi izraz »japonsko mojstrstvo, kar pomeni zavezanost kakovosti, vgrajenim materialom in strasti do vsakega detajla zunaj in v kabini,« pravijo pri Mazdi, kjer ne skrivajo, da je CX-60 premijski izdelek in bo na trgu konkurirala priključno-hibridnim modelom BMW X3, audi Q5, volvo XC60 in tudi toyoti RAV4.

Pri novem SUV-ju, ki se velikostno uvršča nad CX-5, kasneje lahko v Evropi pričakujemo še sedemsedežni SUV CX-80, je bila uporabljena kombinacija določenih materialov, ki še niso bili videni v Mazdah – javorjev les v kombinaciji s kromiranimi površinami in napa usnjem. Tkanina v stopnji opreme takumi spominja na japonski kimono. Prvič je bila uporabljena nova barva – rhodium bela, gre za premium barvo, ki dopolnjuje najbolj znano Mazdino soul red crystal rdečo barvo.

Mazda CX-60 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Hkrati se pri Mazdi, kot eni redkih v avtomobilski industriji, zanašajo na ročno mojstrstvo izdelave avtomobilov z uporabo gline v razmerju 1:1. To pomeni, da celoten avtomobil izdelajo iz gline, ga na vozičku odpeljejo na sonce, na dnevno svetlobo, in gledajo kako konkavne in druge površine odbijajo svetlobo. Tega računalnik še ne zna, so nam zatrdili. 

Cel kup posebnosti

CX-60 nadaljuje oblikovalski jezik Kodo – duša gibanja – ki so ga premierno predstavili leta 2012 na modelu CX-3, evolucijo pa je doživel z modeloma mazda 3 in CX-30. Minimalističen dizajn je bil nagrajen s številnimi svetovnimi priznanji, zato so se tudi pri CX-60 odločili za videz prečiščenih linij brez nepotrebnih dodatkov na zunanjosti in v kabini.

mazda CX-60 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Mazda CX-5 AWD CX-5 Avto Inženirji kar nočejo in nočejo odnehati

Platforma je narejena za vzdolžno namestitev motorja in prinaša veliko novitet. Posebnost vozila je velika medosna razdalja (skoraj 2,9 metra), dolg pokrov motorja - primeren za vgradnjo večjih šestvaljnih motorjev, dinamična oblika, primarno pa vozilo zagotavlja pogon zadnjih koles. Novost je 8-stopenjski avtomatski menjalnik brez pretvornika navora, ki je plod lastnega razvoj. Izboljšali so njegovo učinkovitost. Zaradi zmanjšanega upora in dodatnih dveh prestav je v primerjavi s šeststopenjskim menjalnikov v Mazdah do zdaj za 22 odstotkov bolj učinkovit, poraba goriva pa je bolj ugodna v širšem območju vrtljajev.

mazda CX-60 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

AWD sistem štirikolesnega pogona je že znan, priključni hibrid pa kombinira 2,5-litrski bencinski štirivaljnik in elektromotor s sistemsko močjo 240 kilovatov moči (327 KM), kar je največ v Mazdinih vozilih do zdaj. Nova platforma omogoča, da so motor, elektromotor in menjalnik na isti osi, kar prinaša številne prednosti. PHEV je vedno štirikolesno gnan, ne glede na to, ali dela le bencinski ali električni motor oziroma kombinacija obeh. 90 odstotkov moči se prenaša na zadnji kolesi, 10 pa na prednji, po potrebi pa se moč v korist dinamične vožnje porazdeli 50:50 na prednji in zadnji osi. PHEV sicer po zagotovilih tovarne, ki se upira na cikel WLTP, omogoča 63 kilometrov vožnje le na elektriko, povprečna poraba bencina je 1,5 l/100 km. 17,8 kWh baterija je nameščena v dno in ne zaseda prostora v kabini in prtljažniku, ki je identična kot jo lahko pričakujemo ob prihodu vrstnih šestvaljnikov – oba (bencinski in dizelski) bosta vzdolžno postavljena in obema bo pomagal Mazdin 48V blagi hibridi motor, ki ne omogoča pogona na elektriko, ampak je zgolj v pomoč.

mazda CX-60 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Prej, spomladi prihodnje leto, bo na voljo vrsti šestvaljni 3,3 litrski dizel v dveh različicah, z 200 KM moči (147 kW) in navorom 450 Nm oziroma 254 KM (187 kW) in navorom 550 Nm. Šibkejši motor bo na voljo samo s pogonom zadaj, zmogljivejši pa le s štirikolesno konfiguracijo. Kot zanimivost so pri Mazdi navedli, da so kljub vgradnji šestvaljnika pri dizlu dosegli 20 odstotkov manj emisij kot v manjšem modelu CX-5. S šibkejšim motorjem bo poraba plinskega olja v povprečju po WLTP ciklu merjenja 4,9 l/100 km, z močnejšim pa 5,3 l/100 km.

Mazda CX-60 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Kamera vas prepozna

Da so dosegli izboljšave pri emisijah, so najprej spremenili obliko batov, da se vbrizgana mešanica goriva in zraka bolj homogeno zmeša, kot drugo pa so znižali temperature v motorjih, kjer se dogaja zgorevanje zmesi goriva in zraka. Oba 6-valjna vrstna motorja sta pripravljena za naslednje norme Euro7, dodajajo pri Mazdi in to brez, da bi morali dodajati umetno sečnine, čeprav bodo to zaradi predpisov morali dodajati. Na ta način so zgolj želeli sporočiti, kako čist je njihov najnovejši dizelski agregat.

Mazda CX-60 motor Da se, če se hoče Avto Mazda v brk regulatorjem predstavila novega dizla

Novo je tudi vzmetenje in princip delovanja. Središče nagiba je za vozilom, ne več znotraj. Posledično se spremeni gibanje okoli prečne nosi vozila, to pa prinaša boljšo vozno dinamiko in počutje potnikov v vozilu. Tudi CX-60 se ponaša z Mazdinim sistemom »Kinematic Posture Control«, ki z blagim zaviranjem notranjega kolesa v samem ovinku ustvarja dodaten pritisk vozila k tlom, s tem pa tudi boljše povratne informacija vozniku na volanu, ki lahko bolj natančno in hitreje vodi vozilo skozi ovinke.

mazda CX-60 | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Posebnost vozila je sistem za personalizacijo voznika in njegovih nastavitev – v vozilu je nameščena kamera, ki prepozna obraz voznika – prepozna, ali ste nov voznik ali gost. Ko vnesete podatke v sistem, na primer telesna višina, si to zapomni in samodejno prilagodi optimalen položaj za  volanom. Inštruktorji za varno vožnjo na tečajih opažajo, da večina voznikov ne zna samih urediti položaja za volanom tako, da bo omogočena varna vožnja in optimalno zaviranje v sili. Mazdin sistem to naredi namesto vas, saj zna glede na vašo višino poiskati optimalen položaj sedeža, vzvratnih ogledal, head up zaslona – ta je trikrat večji kot do zdaj, nastavitve radia, klime itd; Skupno beleži kar 250 postavk.

Mazda CX-60 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Cene

Cene za priključno hibridno mazdo CX-60 se na ceniku začnejo pri 54.290 evrih. Znane so tudi že cene za dizelski model, in sicer najmanj 48.490 evrov za šibkejši dizel s pogonom na zadnji kolesi, oziroma najmanj 53.690 evrov za zmogljivejšo dizelsko različico s štirikolesnim pogonom (AWD).

Mazda CX-60 Kmalu pri nas Avto Prvi na svetu smo spoznali Mazdino presenečenje, ki prihaja v Slovenijo

Vendar pa, vsaj na začetku, ne pričakujte veliko CX-60 na slovenskih cestah. Tovarna zagotavlja omejene količine, za Slovenijo letos 20, prihodnje leto 70, od tega bo polovica dizlov, polovica priključnih hibridov. Mazda se vseeno nadeja, da bo tudi proizvodnja kmalu potekala nemoteno in bodo lahko v Sloveniji na leto zagotovili do 1400 vozil znamke Mazda, kar je okoli 600 več kot zdaj. Trenutno kompaktni SUV CX-30 predstavlja okoli 70 odstotkov celotne Mazdine prodaje v Sloveniji.

Komentarjev 1